اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۹۱۶۹
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

تصاویری از سنجار پس از شکست داعش

پس از آنکه مبارزان کرد ماه گذشته توانستند محاصره شهر سنجار را بشکنند اکنون گزارش‌ها حاکی است ۵۰ درصد از این شهر از چنگ داعش آزاد شده است.

فرارو: چندی پیش داعش با انتشار ویدئویی پیشروی نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در شهر سنجار در غرب شهر موصل واقع در شمال عراق را تکذیب و اعلام کرد، سه تن از عناصر پیشمرگه را نیز کشته است. با این حال "برام جانسین" عکاس اسوشیتدپرس که در سنجار به سر می‌برد عکس هایی از این شهر و حضور کردها در کنار آرامگاه شیخ عدی (شرف الدین) منتشر کرده است که نشان می‌دهد کردها تا معبد مقدس سنجار را در کنترل دارند.

در همین رابطه منابع خبری کُرد اعلام کردند که این نیرو‌ها ۵۰ درصد از شهر سنجار و ارتفاعات اطراف آن را تحت کنترل خود درآورده‌اند. نیروهای پیشمرگه اخیرا توانسته‌اند ضمن شکستن محاصره هزاران ایزدی آواره در کوهستان‌های سنجار، بخش‌های وسیعی از مناطق شمال سنجار را از داعش بازپس بگیرند.

در حال حاضر ده‌ها هزار نفر از آوارگان ایزدی در اردوگاه‌های استان دهوک در کردستان عراق منتظر پاکسازی مناطق سکونت خود و بازگشت به خانه‌هایشان هستند. سنجار شهری از استان نینوا در شمال غرب عراق است که در سال گذشته میلادی مورد حمله داعش قرار گرفت. داعش بسیاری از ساکنان سنجار را که کردهای ایزدی هستند، کشت و زنان و دخترانشان را به اسارت گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      جان می دهیم ولی خاک و ناموس هرگز.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج