اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۹۴۰۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

برنامه پروفسور سمیعی برای نخبگان ایرانی

جراح نامدار مغز و اعصاب جهان گفت: براساس قرارداد منعقده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از بزرگترین مرکز تحقیقات علمی با هدف جلوگیری از مهاجرت تحصیل کردگان و ایجاد انگیزه بازگشت جوانان شاغل در مراکز علمی دنیا در ایران احداث می شود.

خبرگزاری ایرنا: جراح نامدار مغز و اعصاب جهان گفت: براساس قرارداد منعقده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از بزرگترین مرکز تحقیقات علمی با هدف جلوگیری از مهاجرت تحصیل کردگان و ایجاد انگیزه بازگشت جوانان شاغل در مراکز علمی دنیا در ایران احداث می شود.

پروفسور «مجید سمیعی» سه شنبه شب درنخستین جشن گلریزان انجمن آلزایمر ایران افزود: هرچند برخی از قراردادهای منعقده بایگانی می شود، اما این قرارداد با کمک خداوند و سعی و تلاش به نتیجه خواهد رسیدوی گفت که با راه اندازی این مرکز در صدد خدمت رسانی مناسب به مردم از جمله بیماران آلزایمر هستیم.

*برای خدمت به ایران کوتاهی نخواهم کرد

رییس بیمارستان علوم اعصاب هانوفر آلمان با اشاره به اینکه هیچ وقت کشور خود را فراموش نکرده است، بیان کرد: من ایرانی هستم و برای خدمت به کشور هیچ کوتاهی نخواهم کرد.

سمیعی با بیان اینکه تا توان دارم برای پیشرفت کشور تلاش می کنم، اظهار کرد: به نسل جوان فرهیخته و محقق کشور عشق می ورزم و باید برای پرورش آنان سعی و تلاش کنیم.

وی از راه اندازی مرکز علوم اعصاب ایرانیان در آلمان خبر داد و گفت: این مجموعه در تلاش است تا جوانان مستعد این مرز و بوم را پرورش دهد و با آخرین یافته های علمی آشنا کند.

وی ادامه داد: هنگامی ایران می تواند در سراسر جهان سرآمد و جلوه گر باشد که همه ما برای پیشرفت علم و دانش قدم برداریم و هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند موجب پیشرفت علم و دانش شود.

پروفسور سمیعی گفت: کسانی که مسوولیت بوجود آوردن زمینه های لازم برای تحقیق و پژوهش را دارند اگر کوتاهی کنند، مردم ایران آنان را نخواهند بخشید.

*حفظ ارزش و منزلت محققان

وی بر حفظ ارزش و منزلت محققان در بالاترین سطح تاکید کرد و گفت: ما باید به افرادی که در خدمت علم و دانش هستند و جوانان ما را با آشنایی به این موضوعات برای آینده آماده می کنند، احترام بگذاریم .

این جراح سرشناس مغز و اعصاب ایران و جهان تاکید کرد:باید شرایط خوبی را برای این افراد فراهم کنیم و آنان بایستی از همه امکانات و تجهیزات برخودار باشند.

پروفسور سمیعی، دستگیری از محرومان و کمک و یاری به نیازمندان را از جمله شاخص های مردم ایران اعلام کرد و افزود: به همین دلیل شما در این مکان حضور یافتید تا یاری رسان بیماران آلزایمری باشید.

همچنین در این مراسم رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر با اشاره به اینکه پدیده سالمندی در کشور در حال شیوع است، گفت: باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از این بیماری و مراقبت آنها اندیشیده شود.

' مصطفی غفاری' اظهار کرد: در صورتی که برخورد مناسب یا بیماران آلزایمر داشته باشیم می توان این بیماری را کنترل کرد و از شدت آن کاست.

وی سالمندان را بزرگ ترین سرمایه دانست و بیان کرد: توسعه زندگی شهرنشینی موجب افزایش این بیماری شده و اگر آمادگی لازم برای پیشگیری و مراقبت از بیماران را نداشته باشیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرباز هیتلر

      درود بر شما ...

    • عسل

      یک انسان به تمام معنا و باعث افتخار هر ایرانی. خدا حفظشون کنه و شاد و سلامت باشن همیشه ..

    • حسين

      با سلام
      به احتمال زياد اين نوشته هم مثل بقيه نوشته هاي من چايپ نميشه، دليل هم نداره! چون حتى براى نظر دادن تو ايران هم بايد پارتى داشت. خلاصه اقاي دكتر سميعي از بالا اين مسايل رو مي بينه،من يك ي از همين باصطلاح نخبگان هستم و چند سال پيش براي خدمت مجانى و بدون حقوق به ايران امدم و با آدمهاي زيادى اشنا شدم و اكثر اونها بمن گفتن كه بايد براي اينكه من بتونم مجانى به مملكتم خدمت كنم،پول بدم و منهم متاسفانه مقداري پول به اين مقادى به ان و تا اينكه پول هاي كه من سالها با زحمت زياد و كار سخت بدست اوردم تمام شد و صدها نامه، صدها تلفن و صدها پيام و ا ميل به هر سازمان و وزارت خانه اى كه وجود داره بخصوص ١٣٤١ پيام و تلفن به شبكه هاى مختلف صدا و سيما و التماس به اين و اون براى خدمت مجانى و بدون حقوق به كشورم! تنها خدمت كه تونستم بكنم به يه عده اي بود كه هرچه پول داشتم بعناوين مختلف ازم گرفتم و حالا هم دارم فرار مي كنم برم المان و خداحافظ خدمت بمردم. اقاى دكتر سميعى لطف كن از نصيحت ها به كسى نكن و از سرنوشت مغز متفكر علم جراحي پزشكي دنيا كه حتى از صدا و سيما هم پخش شد، خبر ندارى؟ البته يك يك نمونه كوچك از تمام كساني كه با رؤياي خدمت به ايران امدن و بدبخت وسرشكسته برگشتن، دكترى كه در المان و دنيا معروف و به كار و تدريس مشغول تا اينكه بك هيت بلندپاييه ايرانى به المان رفت و از ايشان خواهش كردن به ايران بي أيند و هزاران قول به او دادان و اين بنده خدا هم مثل من بدبختي گرفتش و اومد ايران و بقول خودش در برنامه مستند صداى و سيما اينچنين گفت: با هزاران قول و وعده خونه زندگيم رو فروختيم و امديم ايران به إفرادي كه جزء هيت ايراني در المان به من وعده دادام بودند زنگ زدم اكثرا جواب ندادن خيلي ها هم گفت بگو نيست و بعضى ها هم قول تماس دادن ولي هيچ كدام ازانها حتى حاظر نشدن با من حرف بزنند خلاصه بنده خدا حتى زنش ولش كرد و رفت المان و حتى دختر شون رو هم با خودش برد المان و حالا اين مغز متفكر كه دها مدرك و تشويق نامه از سراسر دنيا دارد با وأم بانكى وقرض گرفتن مطبى زده چون ديگه روش نمي شه برگرده المان. من كه رفتم و خدمت به مردم هم ميزارم به حساب اينكه حداقل جيب چندتا رو تو ايران پر كردم ولي اينقدر باقي موند كه بليط يك طرفه به المان بخرم. خداحافظ ايران و خداحافظ رؤياي خدمت به مردم.
      حيفه كه اين نوشته چاپ نمى شه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج