اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۱۸۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

دومین‌ دادگاه پرونده فسادمالی؛

ابعاد تازه از تخلفات گسترده در پرونده اختلاس

یکی از مدیران سابق شرکت گروه ملی فولاد پارسیان در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر جزئیات تخلفات مه آفرید خسروی را در این شرکت تشریح کرد.

مهر: یکی از مدیران سابق شرکت گروه ملی فولاد پارسیان در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر جزئیات تخلفات مه آفرید خسروی را در این شرکت تشریح کرد.

در جریان دومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ که از صبح یکشنبه با ‏قضاوت قاضی سراج در حال برگزاری است ‏پس از اظهارات بختیاری نماینده سازمان بازرسی کل کشور آقای (ع - ر) یکی از مدیران سابق شرکت گروه ملی فولاد پارسیان به عنوان مطلع به جایگاه فراخوانده شد.‏

وی در اظهارات خود عنوان کرد: در سال ۸۷ شرکت فولاد پارسیان آماده واگذاری به بخش خصوصی شد و ۷۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت که ناگهان شخصی به نام مه آفرید خسروی به میدان آمد ولی کسی نمی دانست او کیست و ما هم او را نمی شناختیم.

وقتی که وارد شرکت شد مشکلات شرکت را برایش توضیح دادیم و من هم استعفا دادم که با استعفایم مخالفت شد. بعد از آن آقای خسروی مدیریت مالی و خرید شرکت را به تهران منتقل کرد و من هم مدیر تولید و طرح و توسعه شرکت شدم.

این متهم پرونده در دفاع از خود گفت: آقای خسروی از زمانی که وارد شرکت شد دیگر مجمع عمومی و جلسه هیئت مدیره انجام نشده و حسابرسی هم تعطیل شد.

انگار دزدگیر مملکت قطع شده بود و ابزار نظارتی دیگر وجود نداشت. اوایل که وی آمد اعتبارات خوبی به همراه خود وارد شرکت کرد و قطعات یدکی هم وارد شد.

همه خوشحال شدیم فکر کردیم گروه ملی دوباره احیا شده است. آقای مه آفرید خسروی به سرعت کارها را انجام می داد و ما هم پشت او بودیم. تا اینکه شنیدیم قرار است شرکت فولاد خوزستان ماشین سازی لرستان و فولاد خرمشهر را هم بخرد که همه ما شوکه شدیم.

وی افزود: گشایش اعتبارات این شرکت از طریق بانک صادرات که شعبه ای در شرکت داشت انجام می شد و تنزیل اعتبارات سریع بود. حتی روزهای تعطیل و حتی در ساعت ۱۰ شب هم پول واریز می شد که از سوی بانک ملی کیش بود.

وی در پاسخ به پرسش قاضی پرونده مبنی بر اینکه آیا واسطه ال سی ها سوری بوده است، گفت: این درست نیست اوایل سال ۸۹ متوجه شدم فاکتورها سوری هستند و شک کردم و این در میان کارکنان شایعه شده بود تا اینکه خسروی یک ماه به برزیل رفت و شایعه شد که می خواهد سرمایه را از کشور خارج کند بعد من رفتم به وی گفتم دیگر حاضر نیستم فاکتورهای سوری امضا کنم.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی سراج از اقای "ر" سئوال کرد اقای "هـ" چه کسی بود که وی در پاسخ گفت: وی کارشناس رسمی دادگستری بود که ۳۰۰ میلیون رشوه گرفت تا ارزش ملک را بیشتر اعلام کند.

کیفرخواست دومین متهم پرونده/ افساد فی الارض،پولشویی و شبکه تبانی بانکی

نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست رئیس شعبه گروه ملی بانک صادرات اتهامات او نظیر پولشویی و دریافت و پرداخت رشوه را از مصادیق افساد فی الارض اعلام کرد.

قاضی فراهانی روز یکشنبه در جلسه دوم رسیدگی به دادگاه فساد مالی بزرگ با تشریح کیفرخواست، "س ر" رئیس شعبه گروه ملی بانک صادرات اهواز گفت: متهم بیش از این نیز دارای سابقه تخلفات اداری بوده و از تاریخ ۱۵ مرداد امسال بازداشت می باشد.

اتهامات او شامل افساد فی الارض به خاطر گشایش دو هزارو ۸۵۵ میلیارد تومان ال‌سی سازمان یافته برای انتشار، ۱۳۶ فقره گشایش اسناد اعتباری، دریافت دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رشوه از مه آفرید خسروی، دریافت ۵۶ میلیون تومان و ۱۱ سکه طلا رشوه از آقای (ع ر) پولشویی از طریق خرید املاک برای بستگان، ایجاد شبکه تبانی بانکی و پرداخت ۴۷ میلیون تومان رشوه است.

متهم نیز در واکنش به طرح اتهام رشوه ۲.۴ میلیارد تومانی گفت: اولا این مبلغ ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است ثانیا همه آن را برای امور خیریه صرف کردم.

این اظهارات متهم خنده حاضران را در پی داشت و بعد از اینکه قاضی سراج گفت نمی‌دانم چرا همه این کارهای خیریه را به بانکی‌ها می‌سپارند که بار دیگر خنده حاضران را در پی داشت.

انصراف وکیل مه آفرید خسروی: این وکالت حرام است

متهم اصلی پرونده فساد مالی بزرگ در دومین جلسه دادگاه اعلام کرد به دلیل انصراف وکیلش حاضر به دفاع از خود نیست.

در جریان دومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ که امروز ( یکشنبه ) در حال برگزاری است مه آفرید خسروی در جایگاه متهمان قرار گرفت و اعلام کرد وکیلش از وکالت وی انصراف داده است و من هم چون وکیل ندارم امروز از خودم دفاع نمیکنم.

وی گفت: دلیل انصراف وکیلم نداشتن وقت کافی برای مطالعه پرونده بوده است. قاضی سراج نیز با پذیرش درخواست وی گفت انصراف وکیل هنوز به ما اعلام نشده است.

فراهانی نماینده دادستان نیز در واکنش به اظهارات مه آفرید خسروی اعلام کرد: با وجود اینکه جزو وظیفه قانونی ما نبوده اما به همه وکلای مدافع در این پرونده اطلاع دادیم که بیایند و پرونده را مطالعه کنند و مانعی هم برای آنها ایجاد نشده است. بسیاری از وکلا آمدند و پرونده را مطالعه کردند.

وکیل مدافع مه‌آفرید امیرخسروی مدتی خارج از کشور بود و در بازگشت به ایران اعلام کرد برخی دوستان عنوان کردند حق‌الوکاله من به دلیل دفاع از خسروی حرام است. لذا او با همین استدلال اعلام استعفا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج