اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۹۴۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۶۵۶ میلیون دلار، رکورد برنده شدن در لاتاری

صبحگاه روز گذشته، پیش از طلوع آفتاب، دنیس متزگر، مدیر یک فروشگاه مواد غذایی در یک شهر کوچک کشاورزنشین در جنوب ایالت ایلینویز آمریکا که کمتر از ۴۰۰۰ سکنه دارد، با تماسی تلفنی از طرف موسسه بخت آزمایی مگا میلیونز از خواب برخاست و این خبر را شنید که فروشگاه او یک بلیت بخت آزمایی برنده فروخته است

656 میلیون دلار، رکورد برنده شدن در لاتاری

هفت صبح: صبحگاه روز گذشته، پیش از طلوع آفتاب، دنیس متزگر، مدیر یک فروشگاه مواد غذایی در یک شهر کوچک کشاورزنشین در جنوب ایالت ایلینویز آمریکا که کمتر از 4000 سکنه دارد، با تماسی تلفنی از طرف موسسه بخت آزمایی مگا میلیونز از خواب برخاست و این خبر را شنید که فروشگاه او یک بلیت بخت آزمایی برنده فروخته است؛ بلیتی که خریدارش را به یکی از سه برنده بزرگ ترین جایزه بخت آزمایی جهان در طول تاریخ، یعنی 656 میلیون دلار تبدیل کرده است.

متزگر می گوید: «جیغ زدم و همسرم را بیدار کردم که این خبر را به او بدهم.» خانواده متزگر هم از این جایزه بی نصیب نخواهند بود و 500 هزار دلار جایزه فروش بلیت برنده به آنها خواهد رسید. دو برنده دیگر در ایالت های کانزال و مریلند هستند اما هنوز هویت هیچ یک از آنها مشخص نشده است. به گزارش موسسه لاتاری مگا میلیون، در پی اعلام این خبر در سرتاسر آمریکا مردم برای خرید بلیت های یک دلاری این شرکت هجوم آورده اند و در مدت کمتر از یک روز بیش از یک میلیارد از این بلیت ها فروخته شده است. برندگان می توانند جایزه خوش اقبالی خود را یک جا یا به صورت پرداخت در 26 قسط سالانه دریافت کنند. اگر برندگان تصمیم بگیرند که در طول 26 سال پول بادآورده خود را بگیرند، هریک از این بلیت ها بیش از 213 میلیون دلار پیش از اخذ مالیات بر ارزش خواهند داشت اما در صورتی که بخواهند یک جا پول را مطالبه کنند در حدود 105/1 میلیون دلار گیرشان خواهد آمد. اما مهم نیست که چه کسی یک شبه میلیونر می شود؛ برنده اصلی در این میان سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده خواهد بود که از پول های برده شده در لاتاری که بیش از پنج هزار دلار باشد 25 درصد مالیات اخذ می کند.

کلی کرایپ، سخنگوی موسسه تگزاس لاتاری که ناظر بر برگزاری بخت آزمایش مگا میلیونز است می گوید: «علاوه بر این سه بلیت برنده جایزه بزرگ، سه بلیت هم هستند که جایزه ای یک میلیون دلاری خواهند گرفت و 158 بلیت دیگر هم که پنج یا شش عدد از اعدادشان با اعداد برنده بخواند هریک 250 هزار دلار برنده خواهند شد.»

پیش از این بیشترین میزان جایزه بخت آزمایی 390 میلیون دلار در سال 2007 بود که بین دو برنده از جورجیا و نیوجرسی تقسیم شد. تقریبا نیمی از پولی که از راه فروش بلیت های بخت آزمایی به دست می آید به شکل جایزه به خریداران بازمی گردد، 35 درصد آن به جیب دولت می ریزد و 15 درصد دیگر هم صرف کمیسیون فروش بلیت ها و هزینه های اجرایی می شود.

مایک کاتالانو، استاد ریاضیات در دانشگاه داکوتا، می گوید: «احتمال اینکه فردی بر اثر اصابت رعد و برق در آمریکا بمیرد، 50 برابر بیش از برنده شدنش در این قرعه کشی است. چون سالانه، 90 نفر در آمریکا بر اثر اصابت رعد و برق می میرند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Ebrahem

      به امید دنیایی بهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج