اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

برخورد با رانندگانی که «دور دور» می کنند

سردار رحیمی برای چندمین بار بر ممانعت از «دور دور» تاکید کرد و به نظر می رسد این بار عزمشان جدی تر از همیشه باشد.

برخورد با رانندگانی که «دور دور» می کنند

هفت صبح: «طرح برخورد با افرادی که بی جهت در خیابان ها دور دور می کنند، اجرا می شود». راستش شنیدن عبارت آشنای دور دور کردن از زبان یک فرمانده نیروی انتظامی از اتفاقات جالب کنفرانس مطبوعاتی دیروز بود.

عبارتی که به یک حرکت برخی جوان های عموما متمول اطلاق می شود که سوار بر اتومبیل های لوکس شده و شب های تعطیل در خیابان ها و گذرگاه های مشهور تهران مثل شهرک غرب، آفریقا (جردن)، الهیه و یا سعادت آباد یک نوع سواری به ظاهر بی هدف را با صدای بلند موسیقی و پنجره های باز برگزار می کنند و در واقع ترفندی است برای ارتباط آسان با جنس مخالف در لوای تفاخر و جلوه گری.

پلیس از چند سال قبل با این پدیده که جدا از حاشیه های اخلاقی و قانونی اش موجب افزایش بی دلیل ترافیک می شد برخورد کرده است اما جوانان ثروتمند سوار بر مرکب های گران قیمتشان با تغییر مداوم میعادگاه هایشان به تحرک خود ادامه می دادند.

برخورد با رانندگانی که «دور دور» می کنند


حتی افزایش قیمت بنزین نیز برای اشتیاق این گروه ترمز مهمی محسوب نمی شد. به گفته کارشناسان رونق عجیب اتومبیل های گران قیمت در ایران تا حدی به خاطر همین تفریح گران قیمت و بیمارگونه این دسته از جوانان است که البته خود زاییده شرایطی است که جامعه بر آنان تحمیل کرده است.

دیروز اما سردار رحیمی برای چندمین بار بر ممانعت از «دور دور» تاکید کرد و به نظر می رسد این بار عزمشان جدی تر از همیشه باشد.

سردار حسین رحیمی دیروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه میزان ثبت تخلف سرعت غیرمجاز توسط دوربین ها 225 درصد افزایش یافته است گفت: «فعالیت دوربین ها و ثبت تخلفات نیاز به فلش زدن دوربین ندارد و هم اکنون 167 دوربین تهران روزانه اقدام به ثبت تخلفات می کنند. البته هر خودرویی که دارای 130 کیلومتر سرعت و بیشتر از آن باشد به صورت روزانه به پلیس راهور احضار و از راننده تست سلامت روان گرفته می شود.»

به گفته این مقام مسئول در چند روز گذشته یک خودروی بنز در یکی از بزرگراه های تهران با سرعت 210 کیلومتر شناسایی و توقیف شده است: «هم اکنون میزان دوربین های سطح شهر به جز چند بزرگراه که فاقد دوربین هستند از 64 به 167 دوربین افزایش یافته است. امیدواریم تا پایان سال تمامی بزرگراه ها به دوربین ثبت سرعت و تخلفات مجهز شوند.»

رحیمی افزود: «طرح برخورد با مزاحمان خیابانی و افرادی که بی جهت در خیابان ها دور دور کرده، اجرا می شود.» او با اشاره به الکترونیکی کردن کنترل گذرگاه های سطح شهر گفت: «هم اکنون 15 گذرگاه سطح شهر از جمله آفریقا، سردار جنگل، آبشناسان، بلوار پاک نژاد و میرداماد ولیعصر (عج) به صورت الکترونیکی کنترل می شوند.

از سوم تیر ماه امسال نیز طرح آزمایشی جریمه های الکترونیکی به پایان رسیده و پلیس، خودروهای متخلفی را که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند 20 هزار تومان و رانندگانی که از چراغ قرمز عبور کنند 100 هزار تومان به همراه پنج نمره منفی جریمه می کند. تا پایان امسال 90 گذرگاه مجهز به دوربین هوشمند می شود. ضمن اینکه در مرکز کنترل ترافیک به صورت نامحسوس رانندگانی که مرتکب تخلف می شوند جریمه خواهند شد.»
رحیمی از نصب دوربین و کنترل الکترونیکی سطح اضطرار خبر داد و تاکید کرد: «طرح های جدید در تونل های پایتخت به اجرا درآمده و از روز شنبه هر راننده ای در خط اضطرار تردد کند ۵۰ هزار تومان و چهار نمره منفی جریمه می شود. این خط تنها برای خودروهای امدادی و پلیس تعبیه شده است تا در صورت وقوع حادثه در تونل سریعا به امدادرسانی بپردازند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم امنیت اجتماعیه؟؟؟؟

    • وحید

      کلا همه برن خونه بشینن دور هم باشن!!!!!

      پاسخ ها

      • VAHID.SHZ

        be nazare man bayad ro har mashin ke rad mishe ba ranghaye mokhtalef ye zarbedar bezanan age shod 3 ta zarbedar begiraneshhh.hehehe vai mordam az khande mese ...

    • یه جوون

      مسخره....
      تو ایران یا ملت ماشین ندارن برن بیرون یا دارن نباید برن بیرون

    • hiva

      وحيد جان +
      :))))))))

    • mary

      بچه دو دو نکن بشین سر جات

    • بدون نام

      كلا نيايد بيرون بابا چه معني داره جوون بياد بيرون تو خيابون و مراكز خريدو سفره خونه و كنسرت و سينما و مراكز تفريحي-ورزشي و ...دههههههه

    • reyhoon

      میگیرنشون که مثلا برا دخترا بوق نزنن؟؟؟

    • بدون نام

      شرمنده من باز هم متوجه نشدم دور دور یعنی چی؟

    • محمد

      جلو موتوریها رو بگیرن خوبه!

    • منظوری نداشتن

      وااااااااااااا این دیگه عجیبه بلکن یه چیزی می خواد نمی تونه پیدا کنه یعنی خیابونه رو نباید دوبار بیاد و بره این خو نمی شه شاید منظورشون ادم های خاصی بوده

    • فرياد

      من با اين كار موافقم اين داماي بي ظرفيت تنها هنرشون اينه صداي موسيقي مزخرفي رو تا اخر ميزنن بالا كه فقط خودشون وامثالشون خوششون مياد هنوز ياد نگرفتن وسيله برا استفاده درسته نه قرتي بازي و مخل ارامش مردم شدن خدا به اينا درك وشعور بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +

    • sevda

      بعضی از اینا واقعا بی کارن!بر میدارن ماشین ننه بابا شونو پز میدن که به ما ربطی نداره البته

    • sahel

      kho inam az akharin tafrih , vaghean mamnoonim az in hame emkanat , khanoomaye azizam khone neshinemoon kardan raft :)

    • یوکابد

      بچه ها خیابون نیاوران و اندرز گو رو یادشون رفت بگن!اونجاهام بیاین!!!

    • پيمان

      بابا ي بچه مايه دار ك غمي نداره واسه جريمه وقتي ماشينش 1مليارد پولشه

    • yas

      ولی خداییش خیلی حال میده دور دور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج