اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۰۹۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نماینده عراق: سفیر عربستان را اخراج کنید

یک نماینده دیگر پارلمان عراق ضمن محکوم کردن اظهارات سفیر سعودی در بغداد گفت: دولت عراق باید سفیر عربستان را اخراج کند.

خبرگزاری فارس: علا عوده الناشی نماینده پارلمان عراق سخنان «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد علیه نیروهای بسیج مردمی، اهانت به مقام شیخ نمر باقر النمر و اهانت به مرجعیت را محکوم و از وزارت خارجه عراق خواست برای حفظ کرامت کشور، در اسرع وقت سفیر سعودی را اخراج کند.

علا عوده الناشی با اشاره به اینکه سفیر سعودی حق چنین اظهار نظری را نداشته، تصریح کرد که با این سخنان امنیت داخلی و انسجام ملی کشور تهدید شده است.

«ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق که اخیرا پس از ۲۵ سال قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور، در بغداد فعالیتش را آغاز کرده است، با بی‌پروایی علیه نیروهای داوطلب مبارزه با داعش و شیعیان اظهار نظر می‌کند.

وی در گفت‌وگویی ویژه با شبکه «السومریه نیوز»، اظهار داشت: مخالفت کردها و اهالی الانبار با ورود نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به مناطقشان بیانگر عدم مقبولیت این نیروها در جامعه عراقی است.

سفیر عربستان در عراق در ادامه این سوال را مطرح کرد: آیا دولت عراق با حضور نیروهای بسیج مردمی سنی مانند نیروهای بسیج مردمی شیعی کنونی و تسلیح مشابه آنها، موافقت می‌کند؟ چرا سلاح تنها در اختیار نیروهای بسیج مردمی شیعی گذاشته می‌شود.

در پی این اظهارات، هیأت بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اولین طرفی بود که در عراق، با انتشار بیانیه‌ای خواستار اخراج سفیر عربستان از کشور شد.

علاوه براین حزب الدعوه هم خواستار اخراج سفیر سعودی از عربستان شد و تاکید کرد که دولت بغداد باید به این اظهارات واکنش نشان دهد.

همچنین فراکسیون پارلمانی سازمان بدر عراق، خواستار اخراج «ثامر السبهان» سفیر عربستان از بغداد شد و سخنان اخیر وی را دخالت آشکار در امور عراق دانست.

پس از این بود که سفیر عربستان در بغداد مدعی شد اظهاراتش تغییر داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج