اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۴۴۹۲
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

ظریف: اوباما حرف تلخی به من زد

محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی ویدیویی با برنامه دید در شب به پرسش‌های متفاوتی درباره زندگی سیاسی خود و مذاکرات هسته‌ای پاسخ داد.

عصر ایران،: محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی ویدیویی با برنامه دید در شب به پرسش‌های متفاوتی درباره زندگی سیاسی خود و مذاکرات هسته‌ای پاسخ داد.

بخش‌هایی از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه ایران و رضا رشیدپور در زیر می‌آید:

* ماجرای پرت کردن خودکار آقای کری به سمت آقای عراقچی آن طور نبود که وزیر خارجه آمریکا بخواهد خودکارش را به طرف آقای عراقچی پرت کند. ایشان با حرارت دستشان را تکان می‌دادند و خودکار به یکباره از دستشان رها و به طرف آقای عراقچی پرتاب شد و آقای عراقچی هم متقابلا خودکار را به طرف خود آقای کری پرت کردند.

* من دوستان و مشاوران رسانه‌ای چه در داخل کشور و چه در خارج داشتم و با مشورت با آنها تصمیم گرفتم برخی مواقع به بالکن بیایم و پیام خود را منتقل کنیم. با توجه به این که طرف مقابل مقابل کوبورگ تریبون نصب می‌کردند و صحبت می‌کردند، طبیعتا خوب نبود که ما هم بخواهیم تقلید کنیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم از ابتکار بالکن استفاده کنیم و از آنجا موج رسانه‌ای که می‌خواهیم را در روند مذاکرات ایجاد نماییم.

* احمدی‌نژاد علاقه‌ای به بنده نداشتند و من هم ارادتی به سیاست‌های ایشان نداشتم. در دولت احمدی‌نژاد شش سال خانه‌نشین شدم.

* دیدارم با اوباما کاملا اتفاقی بود و رو در روی هم قرار گرفتیم. آقای کری معرفی کرد و دست دادیم و احوالپرسی کردیم. آقای اوباما حرف تلخی به من زد و گفت امیدوارم این برخورد برای شما در داخل ایران سنگین تمام نشود. من از آن جمله واقعا رنج بردم. پاسخ دادم به هیچ وجه چون من احساس می‌کنم یک دیپلمات نباید نقطه ضعفی در مقابل طرف مقابل داشته باشد. هر چند به مرور زمان مشخص شد شرایط آن طور که من احساس می‌کردم، نبوده است.

* آقای دکتر روحانی از نعمت‌هایی هستند که در این شرایط آمدند. آقای دکتر روحانی یک نعمت بزرگ هستند که در این شرایط که دنیا را به خوبی می‌شناسد و هسته‌ای را به خوبی می‌شناسد و هم جنگ و هم صلح را می‌شناسد و هم در هسته‌ای حضور فعالی داشتند و هم در جنگ حضور پررنگی داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظریف عالی می باشد

    • بدون نام

      اون لعنتی همش تلخه

    • علی

      آقای عراقچی هم متقابلا خودکار را به طرف خود آقای کری پرت کردند
      اینا مثلا اعتدالیون و صلح طلبهای ما ایرانیها هستن .
      حساب کن تندروها مون چه طورین.

    • بدون نام

      طبیعی هست که آقای ظریف خانه نشین بشن.مثل الان که دولت همه ی اصولگراها رو خانه نشین کرده . البته هنوز احمدی نژاد نرمال تر رفتار کرد ولی این دولت رفتار بسیار بدی با منتقدینش داره .

    • بدون نام

      درود بر ظریف عاشقشم....

    • بدون نام

      آقای اوباما حرف تلخی به من زد و گفت امیدوارم این برخورد برای شما در داخل ایران سنگین تمام نشود.......اقای اوباما ظاهرا بیشتر ازاقای ظریف شناخت داشتند

    • حسن

      مطمئن هستم کسی که با وجود درد کمر باز هم شبانه روز در حال مذاکره میباشد چیزی فراتر از پست و مقام و ثروت براش اهمیت داره و اونم میهن پرستیه . به همین خاطر برای دومین بار و فقط بخاطر ظریف رای دادم نه هیچی . هیچی نمیخوام ازت ظریف و میدونم بقیه مثل تو فکر نمیکنند وگر نه خودکار پرت کردن بسیار بچگانه است . مطمئنم امریکائیه عمدا پرت نکرده چون افت شخصیت داره و مسائل دنیا براش خیلی مهمتره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا متاسفم
        آقای به اصطلاخ وطن پرست،اون آمریکایی که میگی براش افت شخصیت داره از جنس هموناست که 37 ساله با ما دشمنه
        و امن اوبامای کثیف همونیه که به خون ایرانیا تشنه ست
        آقای ظریف ظاهرسازی بسه
        مردم عادی نمیدونن پشت صحنه چه خبره،خودت که میدونی ...

    • بدون نام

      اگه نظرم نشون ندید معلومه که سایتتون الکیه
      منظورم جوابیه که به حسن دادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج