اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۵۹۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آغاز کابوس وار اکران عید فطر

«کلاه قرمزی و بچه ننه» تنها در ۹ سینما روی پرده رفت، «بی خداحافظی» ۹ میلیون فروخت، «ضد گلوله» ۵ میلیون تومان!

آغاز کابوس وار اکران عید فطر






هفت صبح: عاقبت سه فیلم جدید اکران عید فطر روی پرده رفتند اما خودداری سینماهای شهرداری و حوزه هنری باعث شد روز اول اکران این فیلم های پرامید، چندان پرمخاطب نباشد. «کلاه قرمزی و بچه ننه» که از مدت ها قبل نامزد کسب عنوان پرفروش ترین فیلم سال بوده است، تنها در 9 سینما روی پرده رفت! این اتفاق ناشی از پافشاری شورای صنفی نمایش بر مواضعش مبنی بر اکران نشدن این فیلم در سینماهای آزادی و استقلال بود و در مقابل ،حوزه هم دو فیلم دیگر را در سینماهای زیرمجموعه اش اکران نکرد. شهرداری هم مانند اکرانه نوروز با حوزه هنری هنری همراهی کرد و به این ترتیب کلاه قرمزی، ضد گلوله و بی خداحافظی برخی از پرفروش ترین سینماها و پردیس های تهران را از دست دادند.

آغاز کابوس وار اکران عید فطر

اکران «کلاه قرمزی و بچه ننه» از پنجشنبه در سینماهای اریکه، فرهنگ، قدس، شکوفه، زندگی، ماندانا، جوان، عصر جدید و فلسطین آغاز شد و حاصلش ۴۲ میلیون تومان فروش بود.

به گفته علی سرتیپی پخش کننده این فیلم، سینماهای جی، ناهید، پارس، کارون و موزه سینما از امروز شنبه فیلم ایرج تهماسب را روی پرده می فرستند. به این ترتیب همچنان از اکران کلاه قرمزی در پردیس های آزادی، ملت و سینما استقلال خبری نیست. کلاه قرمزی در حالی در نخستین روز اکران ۴۲ میلیون تومان فروخت که در صورت اکران در شرایط طبیعی می توانست افتتاحیه ۱۰۰ میلیونی داشته باشد.

آغاز کابوس وار اکران عید فطر

اما وضعیت فروش دو فیلم دیگر وخیم است. «ضد گلوله» در ۱۸ سینما نزدیک به پنج میلیون فروش داشته و «بی خداحافظی» در ۱۹ سینما حدود ۹ میلیون تومان فروخته است. این دو فیلم هم به دلیل نداشتن پردیس های مهم تهران، بخش عمده مخاطبانشان را از دست داده اند. با این حال سرتیپی معتقد است که بعد از ماه رمضان فروش این فیلم ها بهتر می شود.



اختلاف ها باقی است

محمد هادی منبتی، مدیر موسسه تصویر شهر (وابسته به شهرداری) همچنان تاکید دارد که تا تکلیف سینما آزادی معلوم نشود به آن فیلم ندهند، هیچ کدام از فیلم های عید فطر را اکران نمی کند.

اما حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش می گوید: «اکنون تنها چند نفر که منافعشان در شهرداری یا حوزه هنری درگیر است، در مقابل مواضع قانونی شورای صنفی نمایش ایستاده اند اما ما سینماگران مستقل که با بودجه شخصی و عرق جبین فیلم می سازیم در مقابل آنها و هر سازمانی که بخواهد زور بگوید، می ایستیم. موضع گیری افرادی مانند آقای منبتی و یا دیگران شبیه موضع گیری های حواشی اکران نوروزی است.»

در مقابل، سازمان سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری در بیانیه ای تقصیرها را به گردن شورای صنفی نمایش انداخت: «سازمان سینمایی سوره علاقه مند به اکران بی قید و شرط فیلم های سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه»، «ضد گلوله» و «بی خداحافظی» در سینما آزادی، استقلال و زیرمجموعه های این دو سینما در تهران و شهرستان هاست، همانند سال های گذشته این سازمان طبق مقررات به تعهداتی که در قبال فیلم ها، تهیه کننده ها و پخش کننده ها دارد، پایبند است و استفاده از ظرفیت های سینماهای حوزه هنری برای رونق دادن به مجموعه سینمای ایران را از وظایف خود می داند اما شورای صنفی مصر است تا حقوق مسلم این سازمان و خواسته صاحبان فیلم ها را زیر پا بگذارد.»

به نظر می رسد این درگیری همچنان ادامه دارد و فیلم های دیگری قربانی اختلاف نهادهای رسمی خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج