adexo3
۳۲۹۸۷۹
۳۹ نظر
۵۰۰۴
۳۹ نظر
۵۰۰۴
پ

مخالفت قاطع مجلس با پیشنهاد رسایی

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی،‌ پیشنهاد ضبط اموال آمریکا در تنگه هرمز را مطرح کرد با مخالفت مجلس مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی،‌ پیشنهاد ضبط اموال آمریکا در تنگه هرمز را مطرح کرد با مخالفت مجلس مواجه شد.

در پیشنهاد رسایی آمده بود: دولت می‌تواند حسب شرایط از طریق ضبط اموال ایالات متحده که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، نسبت به بازپس‌گیری حقوق ملت ایران اقدام نماید.

رسایی در توضیح این پیشنهاد گفت: آمریکایی‌ها تاکنون ۴۸ میلیارد دلار حکم صادر کردند و ۸۰ میلیارد دلار هم در دست دارند، آنان برای ما برنامه‌ریزی کرده‌اند، اگر ما بخواهیم به این شکل منفعلانه عمل کنیم، درست نیست.

او با اشاره به غارت ۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا، گفت: اگر قوانین اجرایی شوند، آنان جرأت نمی‌کنند چنین کاری انجام دهند، تا کی قرار است شعار دهیم، تا کی طرح‌های سیاسی ارائه دهیم اما دولت عمل نکند؟ در جریان توافق ژنو، آمریکایی‌ها گفتند ما به حرف‌های مسئولان ایرانی کاری نداریم، دولت ایران هر چه می‌خواهد بگوید ولی ما نگاه می‌کنیم که به چه چیزی عمل می‌کنند.

رسایی ادامه داد: ما بخواهیم یا نخواهیم آنان جنگ را با ما آغاز کردند. اگر قرار باشد مدام دست بر جیب ملت ایران ببرند و بخواهند ما را به صورت خرد خرد اموال‌مان را ضبط کنند، دیگر چیزی باقی نمی‌ماند، امام می‌گفت آمریکا مثل سگ هار می‌ماند و ویژگی سگ هار این است که اگر شما از او فرار کنید، او شما را دنبال می‌کند اما اگر به دنبال او بروی، او فرار می‌کند. فعلا سیاست حاکم این است که در حال فرار از آمریکا هستیم و این سیاست جواب نمی‌دهد، به همین دلیل ما این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم.

رسایی اضافه کرد: وقتی آمریکایی‌ها دست در جیب ملت ایران می‌کنند و پول ملت ایران را به غارت می‌برند آن هم بر خلاف همه مقررات و ضوابط بین‌المللی، بنابراین چرا اموال شان باید ازکنار تنگه هرمز رد شود؟

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: وقتی علمداران سپاه اینگونه متجاوزان آمریکایی به ایران را در خلیج فارس بازداشت می‌کنند که هیأت حاکمه آمریکا به هم‌ می‌ریزد و هنوز هم این زلزله در آنجا ادامه دارد، چرا نباید سیاست بهتری را در قبال غارت ۲میلیارد دلار از اموال ملت ایران اتخاذ کنیم؟ باید از خودمان بپرسیم چرا رهبر انقلاب به علمدارانی که تفنگداران آمریکایی را بازداشت کردند، مدال می‌دهد؟ رهبر انقلاب می‌خواهند نشان دهند که باید با آمریکایی‌ها همین گونه رفتار کرد، اگر ما آمریکا را دنبال نکنیم، آن سگ هار ما را دنبال می‌کند، باید بگویم اگر بخواهند آمریکایی‌ها دست به اموال ملت ایران بزنند، تنگه هرمز به شکل منطقی و قانونی ناامن می شود و جلوی کشتی‌های آمریکایی گرفته می‌شود.

رسایی ادامه داد: مطمئن باشید تنها سیاستی که در این زمینه پاسخ می‌دهد، سیاست خمینی کبیر است، ناو آمریکایی که وارد خلیج فارس شد، بزنید.

رسایی در پایان نسبت به برخی سیاست‌های دولت در مقابل سعودی ها خاطرنشان کرد: مجلس باید این کار را انجام دهد و باید بدانیم این تصمیم، مشت محکم در دهان کسانی است که دست در جیب ملت ایران کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امثال رسایی نونشون رو از جنگ و سیه روزیه این ملت میخورن.ناو آمریکارو بزنیم؟آمریکا باقالیه؟نشسته نگا میکنه؟جنگ بشه که بازم امثال تو به یه نوایی برسن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        . اینقدر از جنگ نترس که اگه بترسی دشمن بیشتر جری میشه.

    • بدون نام

      آفرین

    • بدون نام

      اقدام شجاعانه مجلس قابل تقدیر وتشکر میباشد مصداق بارز هیهات من ذله

    • بدون نام

      آقای رسایی این موضوعات رو ول کن

      انشاءاله امسال ماه رمضان کدوم کشور اروپایی تو برنامه سفرت هست ؟

      پاسخ ها

      • احمد

        خوب معلومه کشورهای شمال اروپا بامذاق ایشان سازگاری بهتری دارند

      • بدون نام

        تا چشت در بیاد. سفرهای خاتمی و دخترهای لخت یادت رفته گیر دادی به رسایی!!؟؟
        لطفا منتشر کنید

    • بدون نام

      آقای رسایی می خواستند آخرین ضربه را به پیکر دولت تدبیر و امید بزنن....
      امان از سوختن...

    • بدون نام

      طرحش.خیلی عالی بود تنها راه مقابله همین است

    • بدون نام

      مگه دوره مجلس تموم نشد؟؟؟؟
      بابا زودتر تمومش کنید این حضرات رسایی و کوچکزاده و بذر پاش و بیرانوند و باقی رفقای دلواپس بنده خداها میخوان برن مدافع حرم بشن....

      پاسخ ها

      • ali

        هم اگه میتونی بیا مدافع حرم باش.
        مرد باش دیگه، بیا از کشورت توی فاصله 2 هزار کیلومتری دفاع کن،

      • بدون نام

        آقای "علی"....، اگر دقت بفرمایید، مقصود نویسنده تخطئه کردن مدافعین حرم نیست ، بلکه به چالش کشیدن شلوغکارهای هاپارتی مثل هموناییه که نام برده... که ببینه چقدر مرد عملند..

    • بی نام

      چه .. تندروی از وضع ملت خبر ندارد اعلان جنگ می کند

    • ایرانی

      آقای رسایی..رخواب بیند پنبه دانه فقط این مانده بود که بجای گرفتن دو میلیارد ،میلیاردها مای وجانی تقدیم کنیم عجب فکرهایی براین مردم می کنید واقعا باید شمارا نخبه مجلس نهم خواند

    • بدون نام

      درود و هزران درود بر رسایی شجاع ، ظاهرآ در مجلس شورای اسلامی چند نفر بیشتر همانند جنآب رساسس نداریم که از حقوق ملت دفاع نماید ، مابقی سر در لاک فرو برده و از مقابله با آمریکای جهانخوار وحشت دارند و فقط به فکر حفظ موقعیت و نمایندگی خویش هستند . آقای رسایی مطمئن باش نظام و دولت ناچار است به زودی با همین رویه ای که حضرتعالی پیشنهاد داده اید برخورد نماید ، لکن مماشات با این جهانخوار به زودی تمام می شود و آنوقت کسانیکه با طرح جنابعالی مخالفت نموده اند در حضور ملت شرمسار و نادم خواهند بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بذار اون تودهنی که احمدی نژاد به ابرقدرتها زد و بهشون فهموند که پشم و پیله شون ریخته ، و یادآوری کرد که آبو ....، و کار بد لولو رو بهشون گوشزد کرد و ثابت کرد که تحریمها مساوی با کاغذ پاره ست و...و...و... جاش خوب بشه. بعد میریم حمله میکنیم و دادمون رو به روش رسایی میستونیم!!!!!

    • بدون نام

      نمیدونم این رسایی چطور میخواهد از مجلس دل بکنه!!!

    • بدون نام

      چرا تا حالا به ذهن کسی دگه نرسید عجب مخی داری برو مرد حسابی این چه طرز فکریه تو داری تو گفتی شد

    • بدون نام

      چرا تا حالا به ذهن کسی دگه نرسید عجب مخی داری برو مرد حسابی این چه طرز فکریه تو داری تو گفتی شد

    • بدون نام

      نمایندگان مخالف طرح رسایی:اقای رسایی باباتوهم حال داری؟بابابزارزندگیمونوبکنیم.اموالونومصادره کردن,که کردن,بی خیال.انشاالله پسشون می دن.!!!!!!!

    • احمد ع ف ع

      دورود بر رسایی عزیز. که تون به نرخ روز نمی خوره. ناراحت نباش حاج محمود میاد و عین کف روی اب اینا رو می برهه. دورود بر مدرس زمان. ایندگان نظر خواهند داد.

    • بدون نام

      بسیار پیشنهاد... کردند آقای رسایی و منظورشان این بود که یک جنگی راه بیندازند . مرد حسابی به چه قیمتی میخای رای نیاوردنت را با ندانم کاریهات تلافی کنی؟ مردم ایران آنقدرها که تو فکر میکنی نادان نیستن و تا بخای حرفی بزنی تا آخر حرفاتو میخونن

    • بی نام

      فقط مونده بود راهزنی دریایی بکنیم

    • بدون نام

      اقای رسایی شما که راست می گویی راه باز است نازنین اگر عملت با گفتار برابر است امسال ماه رمضان مدافع حرم باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت چی؟؟ اثلا میفهمی مدافع حرم یعنی چی؟ جرات داری اسم جنگ بیاری؟؟1

    • حسین امینی

      به اقای رسایی بگید مرد حسابی بیا مثل ما حقوق بگیر پشت صفحه فقر تو حاشیه صفحه قرار بگیر بعد حرف بزن تومدت وکلت خود چه کردید ؟مال دنیا قدرت پول اینقد برات ارزش داره متاسفم

    • پیرو ولایت

      آقای رسایی ،شما،بذرپاش،کوچک زاده،بررانوند که شیفتگان خدمتید تشریف ببری سوریه با داعشی ها وتکفیریهای پست تشنگان قدرت بجنگید وخودتونو خلاص کنید از این همه بی میلی وبی اعتنایی .البته اگرواقعا راست میگین و جرات دارین...

    • هادی

      این مرد دیوانه است

    • بدون نام

      دقیقآ گویای منطق احمدنژادی وسعت دیدشان تانوک بینی شان است نه بیشتر وچه ... دارند این دلواپسان در آخرین لحظات زندگی سیاسی شان دقت کردید؟

    • بدون نام

      جناب آقای رسایی شما به جاییتون فشار نمیاد اگر در منطقه جنگی صورت بگیره ماشالله یادمون نرفته قضی سفارت آلمان و گرفتن ویزای اختصاصی شمارو بلی این مردم هستند که متحمل گرفتاری و خسارت میشوند اکنون زمان گفتگو و مذاکره هست و مطمئن باشید اگر نیاز به مقابله باشد رهبر عزیز و فرزانه که سکاندار نظام و مردم هستند قعا بهتر از شما تصمیم میگیرند

      پاسخ ها

      • حاجی

        با اون مذاکرات چه گلی سر مردم زدید تو این سه سال .پس بذارید کل ثروت ایران رو چپاول کنند بعد بشنیم باهاشون برجام بنویسیم . یا بریم خونه ی بهائیان .مرگ بر کسی که نظر موافق و مخالف رو انتشار نده

    • user

      حرفهای اقای رسایی بعد از 20 سال قابل در ک تعدادی خواهد شد فعلا دشمن روی سینه ما ننشسنه ....

    • محمد

      سلام آقای رسایی طرح شما به درد دولتی میخورد که دولتمردان آن خانواده شان در اروپا و آمریکا نباشند نماینده ای به طرح شما رای میدهد که نه در این دولت و نه در این مجلس همچین کسانی وجود ندارند

    • میرزاعباس

      ترسوهای بی ارزه

    • محمد

      آفرین به این مجلس این همه حرف زدیدو عمل نکردید اینم یکیش واسه دلخوشی مردم واسه اینکه بگن شماهم غیریت دارید تایید می کردید

    • سیدامیر

      هم رسایی درست میگه .هم مجلس فکر فردارو میکنه .من نه اصول گرام نه اصلاح طلب...ولی خوب تاکی قراره امریکا برامون قلدری کنه . پولمونو بلوکه کرده نمیده .اقای اصلاح طلب اقای اصول گرا .خاتمی ورسایی رو ول کن . ...

    • امیر

      سلام به میزان سواد دلواپسان دقت کردید یکی نوشته اثلا {اصلا } یکی دیگه نوشته بی ارزه ها {عرضه ها } واقعا ... میکنند خدا بخیر بگذراند

    • ali

      انچه رسایی میگه کاملا عملی است و امریکا را نابود شده فرض کنید وقتیکه ملوانهاش با اون وضع خفتبار دستگیر و...هیچ غلطی نتوانستند

    • بدون نام

      جنگ جنگ تا پیروزی .........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج