اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مجلس ‌وزارت ارتباطات را از ليست‌ ادغام‌ها حذف كرد؛

وزارت امور ‌زيربنايي یا ‌راه و شهرسازي‌؟

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) لايحه تشكيل وزارت امور زيربنايي ‌را كه اعاده شده از شوراي نگهبان بود، ‌بررسي و با ‌‌اصلاحات‌ و برطرف كردن ايرادات شوراي نگهبان اين لايحه را تصويب كردند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) لايحه تشكيل وزارت امور زيربنايي ‌را كه اعاده شده از شوراي نگهبان بود، ‌بررسي و با ‌‌اصلاحات‌ و برطرف كردن ايرادات شوراي نگهبان اين لايحه را تصويب كردند.

وكلاي ملت در اولين اصلاح عنوان اين لايحه را از وزارت امور زيربنايي به وزارت "راه و شهرسازي " تغيير داده با ۱۷۱ رأي موافق، ۲۱ رأي مخالف و ۱۰ رأي ممتنع از ۲۱۴ نماينده حاضر در صحن علني مجلس با اين تغيير عنوان موافقت كردند.

همچنين بهارستان‌نشينان در اصلاح ديگري كه در ماده يك اين لايحه انجام دادند، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را از ادغام در وزارتخانه‌هاي مسكن و شهرسازي و راه و ترابري حذف كردند كه بر اساس اين مصوبه مجلس، از تاريخ تصويب اين قانون وزارت راه و شهرسازي از تجميع وزارتخانه‌هاي مسكن و شهرسازي و راه و ترابري تشكيل مي‌شود. شرح وظايف و اختيارات وزارتخانه جديد شامل وظايف و اختيارات دو وزارتخانه مسكن و شهرسازي و راه و ترابري است.

وكلاي ملت اصلاحيه ماده يك را با ۱۶۸ رأي موافق، ۱۲رأي مخالف و ۱۱ رأي ممتنع از ۲۱۴ نماينده حاضر در صحن علني، به تصويب رساندند.

به گزارش فارس، نمايندگان مجلس در اصلاح ديگري كه در ماده ۲ اين لايحه انجام دادند، مقرر كردند همه امكانات، تعهدات، اعتبارات،‌ نيروي انساني، اموال منقول و غيرمنقول در وزارتخانه‌هاي يادشده به وزارت راه و شهرسازي منتقل مي‌شود.

نمايندگان مجلس با ۱۶۶رأي موافق، ۸ رأي مخالف و ۱۱ رأي ممتنع با اصلاحيه ماده ۲ موافقت كردند.

در مصوبه ديگري نمايندگان ملت ماده ۳ اين لايحه را نيز بررسي و اصلاح و براساس اين اصلاحيه مقرر كردند وظايف و اختيارات وزارت راه و شهرسازي با توجه به قوانين برنامه پنج‎ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي و مديريت خدمات كشوري در كارگروهي متشكل از وزير راه و شهرسازي و معاونين برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي، توسعه مديريت و سرمايه انساني، امور حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور تنقيح شده و پس از تصويب هيئت وزيران حداكثر سه ماه پس از ابلاغ اين قانون به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌شود.

نمايندگان مجلس ماده ۳ اين لايحه را با ۱۴۸ رأي موافق، ۲ رأي مخالف و ۱۹ رأي ممتنع از ۲۲۵ نماينده حاضر در صحن علني، بررسي و اصلاح كرده و آن را به تصويب رساندند.

بهارستان‌نشينان در ماده ۴ اين لايحه نيز اصلاحيه‌اي را انجام دادند كه به موجب اين اصلاحيه مقرر شد در همه قوانين به جاي وزارتخانه‌هاي راه و مسكن و وزراي آنها، به ترتيب وزارت راه و شهرسازي و وزير آن جايگزين شود كه نمايندگان مجلس اين اصلاحيه را نيز با ۱۴۶ رأي موافق، ۵ راي مخالف و ۱۵ راي ممتنع از ۲۲۴ نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رساندند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج