adexo3
۳۵۱۴۵۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

حمله سایبری به ناتو؛ همزمان با اجلاس ورشو

اجلاس اخیر ناتو در ورشو لهستان، با محوریت خطرات فضای سایبری و موضوعات مربوط به روسیه برگزار شد. دقیقاً بلافاصله بعد از این اجلاس، یکی از وبگاه‌های اصلی ناتو، از دسترس خارج شد.

وب سایت سایبربان: یکی از وبگاه‌های اصلی زیرمجموعه ناتو، همزمان با نشست ناتو در ورشو از دسترس خارج شد. اجلاس اخیر ناتو در ورشو لهستان، با محوریت خطرات فضای سایبری و موضوعات مربوط به روسیه برگزار شد. دقیقاً بلافاصله بعد از این اجلاس، یکی از وبگاه‌های اصلی ناتو، از دسترس خارج شد و همین موضوع سبب شد تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حمله سایبری روس‌ها مطرح شود، گمانه‌زنی‌هایی که البته هنوز هیچ سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

حمله سایبری به ناتو؛ همزمان با اجلاس ورشو

موضوع حمله سایبری هنوز به صورت رسمی از جانب ناتو مورد تائید قرار نگرفته است و مقامات امنیتی اعلام کرده‌اند که در حال بررسی این موضوع هستند. یکی از مقامات ناتو دراین‌باره گفت: «هیچ شاهدی دراین‌باره وجود ندارد که یک حمله سایبری سبب این اتفاق برای وبگاه مربوطه باشد اما برخی معتقدند که هکرهای روسی، مسئول انجام این حمله هستند.»

تا این لحظه هیچ مقام روسی نیز دراین‌باره اظهارنظری نکرده است و این موضوع تاکنون رد یا تائید نشده است. به ادعای برخی کارشناسان، از دسترس خارج شدن این وبگاه به دلایل فنی بوده است اما عده‌ای دیگر مدعی هستند به دلیل اینکه این اجلاس در رابطه با روسیه برگزار شده است، پس احتمال سازمان‌دهی حمله مذکور از جانب روس‌ها، دور از ذهن نیست.

یک مقام آمریکایی در این رابطه مدعی شد که هکرهایی با پشتوانه روسی، به‌صورت مستمر وبگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو را در اروپا مورد تهاجم قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند تا به آن‌ها صدمه وارد کنند. به ادعای مقامات ناتو، در صورتی که این حمله سایبری نیز مورد تائید قرار بگیرد، اتفاق تازه‌ای رخ نداده و حملات سایبری روس‌ها، به یک موضوع رایج در روابط بین ناتو و روسیه تبدیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوان 17 ساله

      فکر کنم ی جنگ سرد دیگه ای در راهه

    • محمد

      واقعا دم روسها گرم. ای ول...روسیه یک قدرت اتمی هسته به راحتی میتونه اروپا را نابود کنه.جوری نابود کنه هیچ وقت اروپا نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج