۳۵۶۶۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حمله سایبری مجدد به صنعت بانکداری آمریکا

چین شرکت فدرال بیمه آمریکا را از طریق بدافزار درب پشتی هک کرد.

وب سایت سایبربان: چین شرکت فدرال بیمه آمریکا را از طریق بدافزار درب پشتی هک کرد. کمیته‌ی ملی علم، فضا و فناوری آمریکا، در آخرین گزارش خود ادعا کرد چین با استفاده از بدافزاری خاص و ایجاد یک درب پشتی، به هک سیستم‌های رایانه‌ای شرکت فدرال بیمه آمریکا، طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ پرداخته است.
حمله سایبری مجدد به صنعت بانکداری آمریکا

طی این حمله، درمجموع 12 رایانه و 10 سرور توسط هکرهای منتسب به دولت چین مورد تهاجم قرار گرفتند. سیستم‌های هک شده متعلق به رئیس سابق بخش کارکنان و مشاور حقوقی پیشین شرکت بوده‌اند. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که نگرانی‌ها در مورد آسیب‌پذیری سیستم بانکداری بین‌المللی در مقابل هکرها افزایش یافته است و نمونه‌ی اخیر نفوذ به سیستم‌های دولتی آمریکا، بهانه‌ی خوبی به واشنگتن خواهد داد تا فشارها بر دیگر کشورها را بیشتر کند. در ماه می نیز گزارش‌هایی در مورد هک شدن سیستم‌های این شرکت بیمه منتشر شد و هکرهای دولتی چین، مجدداً به عنوان متهمان اصلی این پرونده معرفی شدند.

این درحالی است که در ماه فوریه نیز یکی از کارمندهای این شرکت پس از ترک سمت و استخدام در بخش خصوصی، به‌وسیله‌ی یک فلش مموری اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه از این شرکت کرد که این موضوع، نشان دهنده امنیت پایین این شرکت در برابر حملات هکرها یا سرقت اطلاعات است. اطلاعات دزدیده شده شامل گزارش‌های اطلاعات مشتریان و پرونده‌های مالیاتی بوده است. این شرکت، ستون اصلی بخش بانکداری آمریکا تلقی می‌شود و اطلاعات محرمانه‌ی بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور را در اختیار دارد. تاکنون، هیچ گزارش عمومی از بانک‌ها در مورد این سرقت منتشر نشده است.

هنوز مشخص نیست چه اطلاعاتی از سیستم‌های هک شده به سرقت رفته و این اولین باری نیست که آمریکا دولت چین را متهم به هک اسناد مهم می‌کند. موارد متعددی از حملات سایبری وجود دارد که در آن‌ها، آمریکا مظنونان اصلی را کشورهایی نظیر چین یا روسیه معرفی کرده است. سال گذشته، چین به سرقت اطلاعات 4 میلیون کارمند دولتی آمریکا متهم شد. این درحالی است که پرونده‌ی سرقت اطلاعات شخصی 22 میلیون نفر، از سامانه مدیریت خدمات کارکنان دولت فدرال آمربکا (OPM) نیز همچنان باز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج