اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۸۹۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پورمحمدی: قضیه منا را پیگیری می کنیم

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد فاجعه منا فراموش شود، گفت: قضیه را تا حصول نتیجه، پیگیری می کنیم.

خبرگزای ایسنا: وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد فاجعه منا فراموش شود، گفت: قضیه را تا حصول نتیجه، پیگیری می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم اولین سالگرد شهادت حجت الاسلام والمسلمین مسلم قلی پور، یکی از شهدای گیلانی فاجعه منا که در مسجد جامع رحیم آباد رودسر برگزار شد، اظهار کرد: امروز مقتدرتر از گذشته حرف خود را در مجامع بین المللی می زنیم؛ چراکه انقلاب اسلامی، بر عزت ملی ما افزوده و این، کاملا مشهود است.

وی با اشاره به رفت و آمد هیئت های مختلف از کشورهای متعدد به ایران، افزود: تا دیروز می گفتند شما در کنوانسیون ها محکوم و تحریم هستید، اما امروز با پشتیبانی ملت ایران، تحریم ها را پشت سر گذاشته ایم.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما به عنوان دولت اگر در عرصه جهانی سرافرازیم، به سبب وجود شما ملت است. دولت حرف شما را محکم تر و زیباتر می زند و جای خالی نداده و در همه جا حضور قوی داشته است و این اقتدار را شما مردم به دولت داده اید.

وی افزود: در جلسه اخیر هفته دولت، رهبری معظم انقلاب فرمودند «حرفی که می زنیم متوجه شما دولت نیست، طرف مقابل است که بدعهدی کرده است».

پورمحمدی با بیان اینکه در موضوع برجام ما از طرف های مذاکره کننده امضا گرفته ایم و حال ایستاده ایم و به حق خود می رسیم، گفت: ما حرفمان یکی است و به ملت هیچگاه پشت نکرده و نمی کنیم. ما تعهد گرفته ایم و در سازمان ها و نهادهای بین المللی ثبت شده و آنها نمی توانند زیر امضای خود بزنند.

وی تصریح کرد: شما ملت در اقتدار ایران نقش دارید، چون شما هستید که به ما اقتدار می بخشید و در نهادهای بین المللی حق خود را می گیریم.

پورمحمدی ادامه داد: یک ملت زنده، اقتضایش همین است که احساس حیات و نشاط می کند و جا خالی نمی دهد. ما ملت عقب مانده نیستیم، دست خالی و بدون ادعا و فرهنگ نیستیم. این ها سرمایه ای است که از آن استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه امروز آمریکایی ها قدرت شلیک به ایران را ندارند، گفت: امروز جنگ اراده ها و تصمیم هاست. کدام ملت اراده اش بیشتر است؟ قطعا پاسخ ایران است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به پیچیدگی و ابهامات فراوان در حادثه منا، عنوان کرد: اجازه نخواهیم داد این موضوع فراموش شود و قضیه را تا حصول نتیجه، پیگیری می کنیم تا علت حادثه، مشخص و حقوق این انسان های مظلوم استیفا شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حرم امن الهی سرزمین مقدس منا، از جان باختگان فاجعه منا به عنوان بندگان پاکباخته و مومن و با اخلاص یاد کرد که با لباس احرام در سرزمین منا عروج کردند و دعوت حق را لبیک و به لقاءالله پیوستند.

وی همچنین افزود: یاد و نام شهدای منا را گرامی می داریم و علو درجاتشان را از حضرت حق طلب می کنیم و به روح ملکوتی عالم وارسته، فقیه، متفکر، مبتکر، نویسنده، انسان مجاهد، ولایت مدار، سختکوش و بسیار متعهد به رسالت الهی خویش، آیت الله مسلم قلی پور درود می فرستیم.

وزیر دادگستری اظهار نظر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به باد سخره گرفت و تصریح کرد: امروز نخست وزیر این رژیم، گستاخانه می گوید که ایرانی ها حج را سیاسی کردند. باید بگوییم که حج متعلق به مسلمانان است به صهیونیست ها ارتباط پیدا نمی کند. شما می خواهید به ما درس دین بدهید؟ شما یهودی ها و صهیونیست ها با خدا بدعهدی کرده اید و پیامبر کشتید لذا تا ابد ترسان و لرزان هستید و تا ابد ترسو باقی خواهید ماند.

وی با انتقاد شدید از آل سعود، گفت: چرا مانع رسیدگی به فاجعه منا می شوید و اجازه نمی دهید گروه حقیقت یاب موضوع را پیگیری کند؟ ما مدعی هستیم، خودتان محکمه بگذارید و ما شهود و ادله می آوریم.

پورمحمدی اضافه کرد: ماجرا نشان می دهد که حادثه فراتر از ماجراجویی خبیثانه است که عربستان ایجاد کرد. آنچه را در یمن، عراق، سوریه، بحرین و مصر شاهد هستیم، ارتباط آن را با رژیم صهیونیستی می بینیم که این ها به دنبال حادثه آفرینی بزرگ بودند تا اذهان را منحرف کنند و به سمت و سوی دیگر ببرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج