اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۲۱۰۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تعطیلی دانشگاه های آفریقا درپی افزایش شهریه

دست‌کم سه دانشگاه در آفریقای جنوبی امروز(چهارشنبه) در پی پیشنهاد دولت این کشور برای افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها بیشتر از نرخ تورم در سال ۲۰۱۷ و اعتراضات دانشجویان به افزایش شهریه‌ها، کلاس‌های خود را تعطیل کردند.

خبرگزاری ایسنا: دست‌کم سه دانشگاه در آفریقای جنوبی امروز(چهارشنبه) در پی پیشنهاد دولت این کشور برای افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها بیشتر از نرخ تورم در سال ۲۰۱۷ و اعتراضات دانشجویان به افزایش شهریه‌ها، کلاس‌های خود را تعطیل کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دانشجویان معترض که خواستار تحصیلات دانشگاهی رایگان بودند در نزدیکی یک دانشگاه مشهور ژوهانسبورگ که به نام دانشگاه ویتواترسراند یا دانشگاه "ویتز" شناخته شده است، دست به راهپیمایی زده و کلاس‌های این دانشگاه نیز برای چند روز تعطیل شد.

علاوه بر تعطیلی فعالیت‌های دانشگاهی در دانشگاه "ویتز"، فعالیت‌های آموزشی در پردیس اصلی دانشگاه پرتوریا هم به حال تعلیق درآمد. همچنین دانشگاه کیپ تاون نیز اعلام کرد که به طور موقت کلاس‌هایش را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل می‌کند.

تظاهرات دانشجویی در آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۵ تاکنون اغلب در اعتراض به هزینه تحصیلات دانشگاهی که برای بسیاری از دانشجویان سیاه‌پوست گران است برگزار شده است. این تظاهرات نشان‌دهنده نارضایتی فزاینده از بابت نابرابری‌های اقتصادی در این کشور آن هم حدود دو دهه پس از پایان حکومت اقلیت سفیدپوست در سال ۱۹۹۴ است.

اعتراضات اخیر دانشجویی در آفریقای جنوبی پس از آن کلید زده شدند که دولت این کشور در روز دوشنبه گذشته توصیه به افزایش تا سقف ۸ درصدی شهریه دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ کرد در حالی

که تورم در این کشور ۵.۹ درصد اعلام شده است.

لونگلو دلامینی، سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی اظهار کرد، در جریان تظاهرات دانشجویی سه شنبه در دانشگاه ویتز، ۳۱ دانشجو بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که دولت آفریقای جنوبی و احزاب اپوزیسیون این کشور دانشجویان معترض را متهم کردند که پردیس‌های دانشگاهی را تبدیل به میدان جنگ کرده و به اموال دانشگاه‌ها آسیب‌ رسانده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      یه روز میرسه که دانشگاه ازاد ایران هم به همین سر نوشت دچار می شه، می گید چرا؟
      با این افزایش شهریه وبا این تورم معلومه دیگه،فقط یه کم مونده ما هم مثل افریقایی ها بشیم، البته الان هم بخش زیادی از مردم مثل افریقایی ها شدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج