adexo3
۴۲۶۴۱۹
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

هاوکینگ: تا هزار سال دیگر منقرض می شویم

شاید یکی از سوالات بزرگ بشر این باشد که انسان ها تا چه زمانی می توانند به بقا روی کره زمین ادامه دهند. استیون هاوکینگ اخیراً تصمیم گرفته در دانشگاه آکسفورد به صحبت در این زمینه بپردازد و به برخی سوالات پاسخ دهد.

روزنامه هفت صبح: شاید یکی از سوالات بزرگ بشر این باشد که انسان ها تا چه زمانی می توانند به بقا روی کره زمین ادامه دهند. استیون هاوکینگ اخیراً تصمیم گرفته در دانشگاه آکسفورد به صحبت در این زمینه بپردازد و به برخی سوالات پاسخ دهد.
هاوکینگ: تا هزار سال دیگر منقرض می شویم

هاوکینگ سخنان خود را با تحسین دستاوردهای انسان ها شروع کرد و گفت: «این واقعیت که ما انسان ها، که جزئی بسیار کوچک و غیراساسی از طبیعت هم به شمار می رویم، توانسته ایم تا این حد به درک قوانین حاکم بر هستی واقف شویم، قطعاً یک پیروزی بزرگ است. ما بسیار خوب عمل کرده ایم، نکرده ایم؟ اما جنبه ناراحت کننده این است که فکر می کنیم کارهای بیشتری نسبت به آنچه به دست آورده ایم، انجام داده ایم.»

با این همه، هاوکینگ عقیده دارد که سیاره ما نمی تواند از آنچه که هم اکنون بر سرش می آوریم نجات پیدا کند. در واقع چه باور کنیم و چه نکنیم، اتفاقاتی همچون گرم شدن کره زمین به وقوع پیوسته اند و مشخصاً ما در حال نابودی سیاره ارزشمند خود هستیم. در همین راستا به زعم هاوکینگ، بعید است که بدون فرار از «سیاره شکننده مان» قادر به بقا برای ۱۰۰۰ سال دیگر باشیم.

بدون شک یک هزاره، مدت زمان زیادی به شمار می رود و قطعاً انسان ها فرصت خواهند داشتند که بسیاری از اشتباهات خود را جبران کنند یا حتی برعکس، با سرعت بیشتری مرتکب آنها شوند. در ماه ژانویه نیز هاوکینگ گفته بود که ۱۰۰ سال پیش رو، ترسناک ترین برهه زمانی است و تا پیش از آن، خبری از امکان زندگی در سیاره مریخ نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاری وردی

      اقوام مایا هم ۲۰۱۲ رو سال انقراض بشریت گفته بودن.چی شد؟

    • زضا

      وایسا د نیا وایسا دنیا من می خوام پیاده شم

    • بدون نام

      چه خوب ... کاش زودتر

    • آناهیتا

      من که اعتقاد دارم آخر الزمان نزدیکه و چیزی به پایان دنیا و رفتن به داوری خداوند باقی نمونده

    • مراد

      آناهیتاکسی ازتونظرپرسید؟

    • بدون نام

      عالم ذر _ عالم ماده ( دنیا ، قیامت صغری ( ظهور امام مهدی ع) عالم رجعت _ و قیامت کبری ( معاد ) حالا استیون هوکینگ غیر از این فرمایش از یمانی ع هر چه می خواهد بگوید این دل تنگش بگوید !! برای اگاهی بیشتر به کتب متشابهات نوشته سید احمد الحسن ع وکتاب وهم الحاد سید احمد الحسن ع رجوع کنید همچنین به کتاب رجعت سومین روز خدا نوشته سید یمانی ع رجوع شود پاسخ تمام شبهات مطرح شده از استیون هاوکینگ وریچارد داوکینز و دانشمندان وفیزیکدانان وهمچنین توصیه میشود اساتید برجسته دانشگاه ها اعم از اساتید علوم طبیعی و بیولوژیست ها ودانشمندان علم ژنتیک و مهندسان کوانتوم وسیالات ومکانیک سیالات وهسته ای وخدا ناباوران وکسانیکه می گویند علم ودین متضاد یکدیگرند !!! ودین علم را وعلم در جهت رد دین است حتما این کتاب را بخوانند تا متوجه شوند که دین علوم ونظریه های علمی را اثبات می نماید توهم الحاد نوشته سید احمد الحسن ع یمانی موعود وفرستادهای از جانب ایلیای نبی ع برای یهودیان واز جانب عیسی ع برای مسیحیان واز جانب امام مهدی ع برای شیعیان یا مهدی صدای قدمهایت می اید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج