اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۳۶۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

تونل نیایش و این همه دردسر

احداث اين تونل به عنوان يکي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي شهري در شرايطي که با مشکلات متعددي در بخش مراودات بين‌المللي مواجه هستيم، با همت و اراده نيروهاي پر تلاش داخلي و مهندسان و کارگران پر توان شهرداري تهران به ثمر نشسته است.

روزنامه مردم سالاری: معاون حمل‌و‌نقل و ترافيک شهرداري تهران در آستانه گشايش تونل بزرگ نيايش گفت: احداث اين تونل به عنوان يکي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي شهري در شرايطي که با مشکلات متعددي در بخش مراودات بين‌المللي مواجه هستيم، با همت و اراده نيروهاي پر تلاش داخلي و مهندسان و کارگران پر توان شهرداري تهران به ثمر نشسته است.

سيد جعفر تشکري‌هاشمي افزود: احداث تونلي به طول بيش از ۱۰ کيلومتر در مدت زماني کمتر از دو سال در لايه‌هاي زيرين سطح کلان شهر پر تراکم و پر ترافيکي همچون تهران، از نظر فني و نيز از منظر اجرايي يکي از سخت‌ترين و در عين حال پيچيده‌ترين پروژه‌هاي حمل و نقلي محسوب مي‌شود. وي با تأکيد بر سختي‌ها و پيچيدگي‌هاي مراحل مختلف ساخت تونل نيايش، اعلام کرد: اين تونل که در حد فاصل تقاطع بزرگراه‌هاي نيايش و کردستان تا تقاطع بزرگراه‌هاي صدر و مدرس واقع شده، از زير بزرگراه‌هاي متعددي از جمله نيايش، شهيد مدرس، صدر و کردستان، خيابان حضرت ولي‌عصر (عج)، درياچه مجموعه ورزشي انقلاب و نيز بوستان بزرگ ملت عبور مي‌کند.

تونل نيايش ثمره اتکاء به نيروهاي داخلي

معاون شهردار تهران با اشاره به اين‌ که در تونل نيايش تکنولوژي‌ روز دنيا مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: اين تونل به عنوان يک دست‌آورد مهم فني کشور، نشان دهنده توان متخصصان ايراني و ثمره اتکاء به نيروهاي داخلي و خودکفايي ملي است. مهندس تشکري‌هاشمي موضوع استفاده از زير سطح شهر به عنوان يک فرصت بکر به منظور توسعه زيرساخت‌هاي شهري را مورد تأکيد قرار داد و تصريح کرد: ترافيک خسته کننده و اتلاف وقت ميليون‌ها شهروند در ترافيک و نيز آلودگي شديد هواي ناشي از تردد انبوه وسايل نقليه، ايجاب مي‌کند تا از حداکثر ظرفيت موجود در شهر براي حل مشکلات ترافيکي استفاده کنيم.

وي با بيان اين‌ که يکپارچگي شبکه بزرگراهي از طريق اتصال بزرگراه‌هاي شهر به يکديگر در دستور کار مديريت شهري قرار دارد، اضافه کرد: به منظور تحقق اين مهم مشکلات بسياري از جمله انواع معارض‌ها در سطح زمين وجود دارد که استفاده از زير سطح شهر را اجتناب ناپذير ساخته است.

پيش‌بيني سهم حمل‌و‌نقل عمومي در معابر جديد تهران

معاون شهردار تهران با ذکر اين نکته که مديريت شهري نگرش‌هاي نو را در توسعه شبکه معابر به کار گرفته، گفت: يکي از اين نو نگري‌ها استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در زير سطح شهر به عنوان يک راه حل مؤثر در کلان شهر شلوغي مانند تهران است.

مهندس تشکري‌هاشمي با تأکيد بر اين که با تدبير شهردار محترم تهران هيچ بزرگراه و معبر جديدي در تهران ساخته نمي‌شود، مگر اين که سهم حمل و نقل عمومي در آن پيش بيني شده باشد، افزود: بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي شهر فقط براي دارندگان وسايل نقليه شخصي ساخته نمي‌شوند و افرادي که از وسايل نقليه عمومي استفاده مي کنند نيز در اين معابر سهيم اند.

وي با اشاره به اين که در گذشته معابر جديدي که در تهران احداث مي‌شوند، صرفاً به خودروهاي شخصي اختصاص مي‌يافتند، اعلام کرد: در حال حاضر معابر جديدي که در پايتخت ساخته مي‌شوند علاوه بر امکان تردد وسايل نقليه شخصي، سهم ويژه‌اي نيز براي وسايل نقليه عمومي و نيز خودروهاي امدادي و اورژانس در آن‌ها پيش‌بيني مي‌شود.

کاهش ترافيک محورهاي چمران ، مدرس و ولي‌عصر (عج)

معاون شهردار تهران با بيان اين که با راه‌اندازي تونل نيايش جريان ترافيک در بزرگراه‌هاي شهيد چمران و شهيد مدرس و نيز خيابان حضرت ولي‌عصر (عج) کاهش مي‌يابد، اظهار کرد: با اتصال اين دو بزرگراه به يکديگر، بخش عمده اي از سفرهاي شرقي - غربي شهروندان از اين مسير انجام خواهد شد.

مهندس تشکري‌هاشمي با ذکر اين نکته که تکميل بزرگراه طبقاتي صدر و گشايش مسير غرب به شرق تونل نيايش تحولي بزرگ در رويکردهاي ترافيکي شهر تهران به وجود مي‌آورد، تصريح کرد: اين تونل باعث سهولت در تردد شهروندان خواهد شد.

وي با تاکيد بر اين که رويکرد نوين مديريت شهري تهران براي توسعه شهر، استفاده از زير سطح شهر به منظور حل و فصل مسائل و مشکلاتي است که پايتخت با آن‌ها رو به ‌روست، اضافه کرد: اين رويکرد به عنوان يک الگوي موفق اجرايي در ساير کلانشهرهاي کشور نيز مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

تونل نيايش باعث افتخار کشور است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين که تونل نيايش پس از ۲۳ ماه فعاليت شبانه‌روزي امروز ۲۸ بهمن مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد، گفت: امروز شنبه بخش شمالي تونل به بهره‌برداري مي‌رسد و تا پايان اسفند نيز شاخه تونل کردستان در ساعاتي از روز زير بار ترافيک قرار خواهد گرفت.

مهندس تشکري‌هاشمي با بيان اين که بخش جنوبي تونل نيايش هم اکنون تکميل شده، افزود: از آن جا که بهره‌برداري از بخش منوط به اتمام عمليات ساخت بزرگراه طبقاتي صدر است، هم زمان با پايان پروژه طبقاتي صدر مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد.

وي در پايان با تاکيد بر اين که تونل بزرگ نيايش از سوي انجمن بين‌المللي تونل به عنوان دومين تونل شهري بلند جهان معرفي شده، خاطرنشان کرد: در جريان ساخت و ساز اين تونل رکوردهاي جديدي در حوزه مهندسي تونل به ثبت رسيده و به جرأت مي‌توانيم ادعا کنيم تونل نيايش باعث افتخار کشور و موجب مباهات دلسوزان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

خدمات‌رساني ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي با تمام ظرفيت در آخرين ماه سال

معاون حمل‌و‌نقل و ترافيک با تاکيد بر اينکه در اسفند ماه شاهد افزايش قابل توجه ترددها خواهيم بود‌، گفت‌: ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي با حداکثر ظرفيت در اين ايام به شهروندان خدمات‌رساني خواهد کرد. مهندس سيد جعفر تشکري‌هاشمي با بيان اين مطلب اظهار کرد‌: ستاد استقبال از بهار در معاونت حمل ‌و ترافيک تشکيل شده است تا ضمن نظارت و مديريت دقيق بر وضعيت ترافيک با تمام ظرفيت و امکانات به شهروندان خدمات‌رساني شود.

وي ادامه داد‌: آماده‌سازي و تجهيز امکانات ترافيکي و رفع عيوب تجهيزات‌، خط کشي معابر‌، تعمير ايستگاه‌ها و قطارهاي مترو‌، رنگ‌آميزي المان‌هاي ترافيکي و... از جمله اقداماتي است که در طرح استقبال از بهار توسط معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيک اجرايي خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بيان اين که مرکز کنترل ترافيک در ماه پاياني سال در آماده باش کامل خواهد بود گفت‌: حجم سفرهاي درون شهري در اسفند با هدف خريد و تامين نيازمندي‌هاي نوروزي شهروندان افزايش مي‌يابد به همين دليل در اين ايام خدمات‌رساني ويژه‌اي به مراکز تجاري، توسط ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي صورت مي‌گيرد.

وي در خصوص خدمات‌رساني ويژه سازمان پايانه‌ها به مسافران نوروزي گفت: علاوه بر اينکه تسهيل ترددها و سفرهاي شهري در روزهاي پاياني سال مورد توجه و تاکيد است، تمهيدات ويژه اي براي خدمات‌رساني مناسب به مسافران نوروزي در پايانه‌هاي شهر در نظر گرفته شده است تا سفرهاي برون‌شهري نيز براي شهروندان بدون مشکل خاصي محقق شود.

سخنگوي کميسيون عمران مجلس:

تونل نيايش در آسيا بي‌نظير است

سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در آستانه افتتاح تونل بزرگ نيايش اعلام کرد: تونل نيايش به عنوان دومين تونل شهري بلند جهان پروژه بسيار بزرگي است که حداقل در کشورهاي آسيايي کمتر ديده شده و در آسيا بي نظير است.

مهرداد لاهوتي افزود: در چند سال اخير پيشرفت‌هاي بسياري در حوزه‌هاي شهري تهران به ويژه گسترش حمل‌و‌نقل عمومي و توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌و‌نقلي اتفاق افتاده است.

وي با اشاره به اين که به عنوان نمونه وضعيت اتوبوسراني تهران در گذشته حقيقتاً شايسته مردم ما نبود، اظهار کرد: با توجه به اقداماتي همچون نوسازي اتوبوس‌هاي فرسوده، امروز ناوگان اتوبوسراني تهران به هيچ عنوان با چند سال قبل قابل مقايسه نيست.

لاهوتي با بيان اين که متوسط ساخت خطوط مترو در گذشته تنها سه کيلومتر در سال بود، تصريح کرد: در چند سال اخير مديريت شهري تهران ثابت کرده چنان‌چه منابع و اعتبارات مورد نياز به اين مجموعه اختصاص يابد، قادر است در سال ۵۰ کيلومتر خط مترو بسازد که اين مهم در نوع خود موفقيت بسيار بزرگي محسوب مي‌شود.

وي با تاکيد بر اين که در تهران ابزار و امکانات پيشرفته روز دنيا مانند دستگاه‌هاي حفار تونل مترو به کار گرفته شده در حالي که پيش از اين حفاري‌ها با دست انجام مي‌شد، اضافه کرد: به‌ کارگيري فنآوري روز دنيا در پروژه‌هاي حمل‌و‌نقل شهري، نشان دهنده تلاش مسوولان شهر براي تامين رفاه حال شهروندان است.

لاهوتي با اشاره به اين که شهرداري‌ها متعلق به مردم هستند و سهام‌داران واقعي آن‌ها شهروندان مي‌باشند، اظهار کرد: اين نهاد به صورت مستقيم پاسخ‌گوي مردم است و فعاليت آن‌ در جهت جلب رضايت مردم سبب کسب موفقيت‌هاي بسياري شده و البته تلاش شهرداري‌ها به تنهايي کافي نيست و در جهت آباداني و عمراني شهرهاي کشور بايد تمام مسوولان عزم و اراده خود را به کار گيرند.

وي با بيان اين که دولت به آن چه به عنوان تکليف قانوني‌اش در حمايت از گسترش حمل‌و‌نقل عمومي معين شده بايد عمل کند، تصريح کرد: قوانين کشورمان که قوانين کاملي اند و تکليف تمامي مسوولان را مشخص کرده اند و به عنوان نمونه در قانون بر اختصاص سالانه ۴ هزار ميليارد تومان در راستاي گسترش حمل‌و‌نقل عمومي تاکيد شده اما متأسفانه دولت به تکليف قانوني‌اش عمل نمي‌کند.

نايب رييس فراکسيون مديريت شهري مجلس در پايان با تأکيد بر عدم پرداخت سهم ۵۰ درصدي منابع مورد نياز گسترش متروي تهران از سوي دولت، خاطرنشان کرد: دولت بايد سهم خود را در تأمين منابع مالي مورد نياز پروژه‌هاي عمراني پايتخت پرداخت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج