اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۲۴۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ساخت مسکن در ۲۴ ساعت

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح ساخت مسکن ظرف مدت ۲۴ ساعت خبر داد.

روزنامه دنیای اقتصاد: رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح ساخت مسکن ظرف مدت ۲۴ ساعت خبر داد.

محمود فاطمی عقدا، گفت: علاوه بر گسترش روش نوین ساخت مسکن ۴۵ روزه، نسل جدیدی از سریع‌سازی واحدهای مسکونی آماده اجرا است که به دلیل پیش ساخته بودن تمام دیوارها و سقف، در کمتر از ۲۴ ساعت قابل احداث خواهد بود.

وی مهم‌ترین مزیت و کاربرد این شیوه نوین ساختمانی را احداث سریع در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله دانست و اظهار امیدواری کرد که این شیوه بتواند به زودی جایگزین روش‌های معمول، زمانبر و هزینه بر ساخت واحدهای مسکونی شود.

سریع‌سازی، جایگزین روش‌های معمول ساخت مسکن

فاطمی عقدا همچنین در مورد سرنوشت روش ۴۵ روزه‌سازی مسکن توضیح داد: با احداث و ایجاد کارخانه‌های تولید این سیستم ساختمانی که دانش فنی آن مربوط به ایران و به نام ایران است و در مقایسه با سایر فناوری‌های ساختمانی و صنعتی علاوه بر سرعت بسیار زیادی که در ساخت آن وجود دارد از امتیازات ویژه‌ای هم به لحاظ تطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی، استاندارد مصالح استفاده شده و...

برخوردار است، سریع‌سازی و ارزان‌سازی واحدهای مسکونی در کشور رایج خواهد شد. وی اظهار كرد: امیدواریم با حمایت جدی دولت و عزم و اراده انبوه سازان مسکن شاهد شکل گیری و راه اندازی واحدهای تولیدی این صنعت در کشور باشیم تا این فناوری بتواند در آینده نزدیک جایگزین سایر روش‌های هزینه بر معمول در ساخت و ساز مسکن شود.

کاهش زمان و هزینه ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توضیح داد: مرکز تحقیقات از زمان آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی با این سیستم، بی‌وقفه در جهت ارتقای این شیوه از ساختمان‌سازی فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر گسترش این شیوه نوین ساختمان‌سازی به ویژه برای ساخت مسکن شهری و روستایی، نسل جدیدی از تکنولوژی ساخت با اتکا به این سیستم در حال طراحی و راه اندازی است که در آن از سیستم کامل‌تری برای ساخت استفاده خواهد شد به طوری که در این روش سقف و دیوارها به طور کامل پیش ساخته است و زمان ساخت را به مدت زمان کمتری کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: این شیوه به خصوص برای مناطق حادثه‌دیده در نتیجه بروز زلزله احتمالی، سیل و... به سرعت قابل اجرا است که نمونه این روش هم در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به صورت موفقیت‌آمیز اجرا شده است.

فاطمی عقدا تاکید کرد: این واحدها در مدت زمانی کمتر از ۲۴ ساعت قابل طراحی، احداث و سکونت می‌شود.

وی در مورد سازگاری روش سریع‌سازی مسکن با اقلیم‌های آب و هوایی مختلف در کشور توضیح داد: این سیستم برای تمام اقلیم ها و شهرهای کشور قابلیت اجرا دارد و به لحاظ مباحثی همچون مباحث مربوط به انرژی، حریق، آزمایش‌های آکوستیک و به خصوص زلزله و طوفان‌های شدید، تمام مباحث مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شده و با آن منطبق است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج