اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۲۷۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

فیلم: کلاه گشاد بر سر مردم در نوروز امسال

نوروز امسال نیز همچون سال های پیشین با برگزاری کنسرت های برخی خوانندگان لس آنجلسی در برخی کشورهای همسایه ایران و کشورهایی اندکی دورتر همراه بود.

تابناک: نوروز امسال نیز همچون سال های پیشین با برگزاری کنسرت های برخی خوانندگان لس آنجلسی در برخی کشورهای همسایه ایران و کشورهایی اندکی دورتر همراه بود و برخی حضور در این برنامه ها را جزو اولویت های اقتصادی شان قرار دادند و در نهایت به شدت از حضور در این برنامه ها که در مواردی منجر به کلاهبرداری نیز گشته، متضرر و پشیمان شدند تا گروهی از ایشان با خشم، ایام تلخی را در هفته های گذشته سپری کنند.

در میان انتخاب های فراوانی که برای طی تعطیلات نوروزی پیش عموم مردم است، برخی سفر به خارج را نه به قصد تفرج که عمدتاً با هدف شرکت در کنسرت برخی خوانندگان لس آنجلسی بر می گزینند و درآمدهایشان را این گونه صرف می کنند. این اتفاق البته تازگی ندارد و در دو دهه اخیر به امری مرسوم بدل شده است و خوانندگان لس آنجلسی نیز برای این فصل معمولاً در کشورهای اطراف ایران کنسرت هایی را تدارک می بینند که شواهد حکایت از آن دارد که در سال های اخیر نیز افزایش یافته است.

یکی از این شواهد، افزایش تعداد و محل های برگزاری چنین کنسرت هایی است و برنامه هایی که پیش از این در اطراف ایران تنها در امارات متحده و در مواردی ترکیه برگزار می شد، به کویت، مالزی، ارمنستان، آذربایجان و این اواخر کردستان عراق تسری یافته و بعضاً در ایامی به جز تعطیلات نوروز نیز شاهد برگزاری این کنسرت ها هستیم. اما به همان اندازه که حجم این کنسرت ها افزایش یافته، عوارض جانبی اش نیز رو به فزونی گذاشته و مهم ترین عارضه، کلاهبرداری است.

برگزارکنندگان این کنسرت ها عموماً اشخاصی ساکن همین کشورها هستند که در مواردی حتی سر خواننده های لس آنجلسی را نیز کلاه می گذارند؛ اتفاقی که در کنسرت یکی از خوانندگان جوان در مالزی رخ داد و ظاهراً برگزارکننده پس از پیش فروش عمده بلیت ها، متواری شده و حتی هزینه اجاره سالن را پرداخت نکرده و به همین دلیل خواننده که برای حفظ آبرویش حاضر به برگزاری کنسرت رایگان شده بود، به سالن نیز راه داده نشد و در نهایت سرنوشت هزینه های گزاف پرداخت شده توسط گروه های وسیعی از ایرانیان مقیم مالزی و مسافر نوروزی به این کشور مشخص نشد.

اما این تنها یک مورد از اتفاقات در نوروز امسال بود و در فاصله ای نزدیک تر کنسرت یکی از خوانندگان در امارات متحده نیز لغو شد؛ اتفاقی که ظاهراً به دلیل کسالت حال این خواننده صورت پذیرفته اما شنیده می شود در پس ظاهر این ماجرا، اتفاقات دیگری میان برگزارکننده و این خواننده رخ داده که «تابناک» به واسطه عدم اطلاع دقیق به آنها دامن نمی زند. با این حال این اتفاقات هرچه بود، عده ای که بدون مطالعه به این قصد تور دوبی رزرو کرده بودند، متضرر شدند.

به این اتفاقات، برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان را در سوله مخصوص گاوداری در کردستان عراق بیافزایید که حتی امکانات نظیر صندلی نیز در نظر گرفته نشده بود و حدود پنج هزار نفر ایستاده برای این کنسرت حاضر شده بودند. روز نخست این کنسرت به دلیل عدم برنامه ریزی و آنچه کسالت خواننده عنوان شد برگزار نشد و شرایط در این روز تا حدی به وخامت گرایید که درگیری شدیدی میان ایرانیان و اکراد حاضر در گاوداری رخ داد و عده ای نیز در این وقایع با ضربات چاقو مجروح شدند.

هرچند گزارش هایی درباره کلاه های گشاد اینچنینی دیگری نیز که در ایام نوروز ۱۳۹۲ بر سر مردم گذاشته شد، منتشر شده اما اطلاعات موثق درباره سایر موارد در دسترس نیست و وقوع این سه اتفاق قابل تامل قطعی قابل ارزیابی است. با این اوصاف به نظر می رسد مردم باید قدری در این زمینه هوشیارتر باشند تا اسیر چنین وضعیتی نشوند و بهترین ایام شان به قصد برنامه هایی که حتی تحقق شان نیز قطعی نیست - چه رسد به کیفیت اش - در کشورهای غربی و عربی به آوارگی نگذرد، چرا که برخی از این کنسرت ها به صورت تور و با رزرو هتل و... برگزار می شود که در صورت کلاهبرداری، شرایط بدی برای مسافران رخ می دهد.

در ادامه فیلم حواشی برگزاری کنسرت در گاوداری در کردستان عراق که یکی از سه کنسرت فوق الاشاره است را مشاهده کنید.

فیلم: کلاه گشاد بر سر مردم در نوروز امسال


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      "سفر بله خارج" !!!!!!!!!!!!!!!!!

      "سفر به خارج" درسته نه " سفر بله خارج"

    • بدون نام

      احتمالاً برخی عوامل کشورهای همسایه در این اتفاق نقش داشته اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج