اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۸۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اولین واکنش دولت به رد لایحه بودجه

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: تعداد رای موافق و مخالف اعضای کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه ۹۲ یکسان و ۲۲ نفر بوده است.

خبرگزاری فارس: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: تعداد رای موافق و مخالف اعضای کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه ۹۲ یکسان و ۲۲ نفر بوده است.

رحیم ممبینی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس ۵۵ نفر هستند که در هنگام رای دادن به کلیات لایحه بودجه ۹۲ تعداد ۴۴ نفر حاضر بودند که از این تعداد ۲۲ نفر رای موافق و ۲۲ نفر رأی مخالف داده‌اند، بنابراین این گونه نبود که آرای مخالف بیشتر از موافق کلیات باشد.

وی افزود: آن گونه که سخنگوی محترم کمیسیون گفته که ۱۶ نفر مخالف صحبت کرده و ۴نفر موافق لایحه صحبت کرده‌اند، این کار برخلاف آئین نامه داخلی کمیسیون تلفیق است، چون طبق آئین نامه باید ۳ نفر از نمایندگان به عنوان موافق و ۳ نفر به عنوان مخالف صحبت کنند که البته ممکن است گاهی یک نماینده موافق یا مخالف ۵ دقیقه از وقت خود را به دیگری بدهد و اینکه ۱۶ نفر نماینده به عنوان مخالف و فقط ۴ نفر به عنوان موافق صحبت کنند، خلاف آئین نامه کمیسیون تلفیق است. پس از آن نماینده مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، اتاق بازرگانی و نیم ساعت نماینده دولت صحبت کرد.

وی تاکید کرد: در جریان رای‌گیری برای کلیات لایحه بودجه ۹۲ در تلفیق، ۲۲ نفر نماینده موافق و ۲۲ نفر مخالف رأی داده‌اند.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مورد گفته سخنگوی تلفیق مبنی بر عدم انطباق لایحه بودجه با اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز با رد این ادعا گفت: این مطالب کلی است و اتفاقاً لایحه بودجه ۹۲ دقیقاً در راستای اسناد بالادستی تهیه شده است و از انضباط مالی بالایی برخوردار است.

ممبینی تصریح کرد: دوستان نماینده باید عنایت کنند لایحه بودجه متناسب با شرایط تحریم و روز کشور تهیه شده و علاوه بر آن طی چند روز بررسی کلیات لایحه بودجه، وزیر صنعت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس گمرک، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حضور داشتند و همه مستندات لایحه بودجه تحویل اعضای کمیسیون تلفیق شد.

ممبینی در پایان با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: باید فرمایش ایشان مبنی بر همدلی و همراهی دولت و مجلس بهتر است کلیات لایحه بودجه تصویب شود و اگر نمایندگان پیشنهاداتی در جزئیات لایحه دارند ارائه شود و دولت نیز از آن استقبال می‌کند.

وی گفت: پارسال هم چنین اتفاقی افتاد و در تجدید نظر و رای گیری مجدد تلفیق کلیات لایحه بودجه تصویب شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج