اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۵۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

احمدی نژاد دیگر نماینده سوم تیر نیست!

مقاله تند روزنامه کیهان علیه احمدی نژاد

جریان احمدی نژادی، در امهات و کلیت مسیری که پس از سوم تیر طی کرده، اشتباه اصولی و استراتژیک نداشته است. تنها شاید بتوان از یک اشتباه اساسی سخن گفت و آن هم اشتباه در انتخاب نام است.

*هیچ یک از چهار رکن اصولی جریان سوم تیر نیست که توسط جریان انحرافی ملوث نشده باشد. این چهار رکن از این قرار است:

عدالتخواهی و فسادستیزی در صحنه داخلی

استکبارستیزی و عزت طلبی در عرصه بین الملل

اسلام خواهی

ولایت مداری

*جریان انحرافی به ویژه از سال ۸۷ به بعد، کمر به مشوه ساختن چهره دولت و احمدی نژاد در هر چهار محور مذکور بست.

عدالتخواهی را با وارد کردن افراد غیرموجه به دولت و حرکت های مشکوک در حوزه های پول خیز صنعتی و نفتی (که حسب اخبار و اطلاعاتی که می رسد چنین مواردی طی دو سال اخیر رشدی وحشتناک داشته است)؛ استکبارستیزی را با یاوه هایی از قبیل دوستی با مردم اسرائیل و تعاملات غیرشفاف با حکام دست نشانده آمریکا در منطقه ، اسلام خواهی را با شعارهای کهنه ناسیونالیستی و تبدیل کردن گفتمان دولت به حرف های دم دستی و خنثای شبه روشنفکری (عشق و محبت و صلح و...) و نمایش های مهوع «سیاست باز فرهنگی» (حجاب و سینما و...)؛ و بالاخره ولایت مداری را با آنچه که می دانیم و می دانید...

*بعضاً در مورد خطر جریان انحرافی بیش از حد بزرگ نمایی می شود. جریان انحرافی آنچنان که تاکنون ظاهر شده و با مختصات و پتانسیل هایی که از خود نشان داده، به نظر نمی رسد ظرفیت ایجاد «فتنه» را داشته باشد.

آنان نه زرادخانه نظری و فکری غنی و جدی دارند و نه عقبه نخبگانی و دانشگاهی و روشنفکری قابل اعتنایی.

بدنه کارشناسی تکنوکرات و بروکرات دولت هم اگرچه با آنها کار می کند و بعضاً حتی سواری می گیرند، اما نهایتاً خودش را خرج شان نمی کند. وضع روحانیت و بازار و سپاه و بسیج هم که مشخص است.

می ماند عقبه و پشتوانه اجتماعی و مردمی. برخلاف تصور خام و ساده لوحانه این جماعت، رأی بیست و چهار میلیونی دکتر، در غیاب آن اقلیت منسجم و فعال ۵-۶ میلیونی درون آن (حزب اللهی ها و هیأتی ها)، به هیچ وجه سرمایه قابل اتکایی نیست. منفعل و نظاره گر است. برف انباری است که با اولین هرم تورم یا رکود اقتصادی آب می شود و داخل زمین می رود.

* تنها دارایی قابل ذکر جریان انحرافی«دکتر محمود احمدی نژاد» است و ایمان و اعتقاد او و به واسطه این دارایی، در اختیار داشتن «دولت» با دریایی از فرصت ها، منابع، امکان ها و رانت ها. ظاهراً در حال حاضر، آنها به عجولانه ترین و ابلهانه ترین شیوه در حال استفاده از این امکان برای ایجاد کردن نوعی جای پای محکم اقتصادی و مادی برای خود هستند

*جریان احمدی نژادی، در امهات و کلیت مسیری که پس از سوم تیر طی کرده، اشتباه اصولی و استراتژیک نداشته است. تنها شاید بتوان از یک اشتباه اساسی سخن گفت و آن هم اشتباه در انتخاب نام است: «احمدی نژادی» نامی در خور و برازنده جریانی با این اهمیت و رسالت تاریخی نبوده و نیست. در پرواز تاریخی سوم تیر، محمود احمدی نژاد اگرچه نقشی اساسی داشت، اما او اساسا نه مهندس این پرواز بود و نه حتی خلبانش. هیچ یک از ارکان چهارگانه سوم تیر که پیشتر از آن سخن رفت، اختراع و اکتشاف احمدی نژاد نیست.

*تا چندی پیش، سوم تیری ها یک مقتدا داشتند و یک نماینده سیاسی، یعنی دکتر احمدی نژاد. خوشمان بیاید یا نیاید، احمدی نژاد دیگر نماینده سیاسی این جریان نیست. متأسفانه احمدی نژاد دیگر سوم تیری نیست.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مقاله تند روزنامه کیهان علیه احمدی نژاد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه کیهان همیشه در تند روی مشهور بوده.تعجبی ندارد . اینهمه خدمت و فعالیت را نمی بیند .

    • بدون نام

      یاد سریال سه ، پنج ، دو افتادم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج