اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۷۵۵۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اطلاعات جدید استرالیا از سقوط ام.اچ ۳۷۰

سازمان علوم استرالیا اعلام کرد نسبت به پیش از این بسیار مطمئن است که از محل سقوط پرواز ام.اچ ۳۷۰ هواپیمای مالزی آگاهی دارد و این پرواز در نقطه دیگری به جز محل جستجو سقوط کرده است.

خبرگزاری ایرنا: سازمان علوم استرالیا اعلام کرد نسبت به پیش از این بسیار مطمئن است که از محل سقوط پرواز ام.اچ ۳۷۰ هواپیمای مالزی آگاهی دارد و این پرواز در نقطه دیگری به جز محل جستجو سقوط کرده است.

تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا در حالی که عملیات جستجو برای یافتن این هواپیمای مسافربری که دو سرنشین آن ایرانی بودند از حدود ماه ژانویه امسال متوقف شد، اعلام کرد سازمان علوم استرالیا روز جمعه گزارشی را که برای کمیته امنیت حمل و نقل استرالیا آماده شده بود، منتشر کرد و در آن مدلی ارائه شده که نحوه آسیب دیدن این هواپیما هنگام سقوط طرح ریزی شده است.

به نظر می رسد یافته های جدید بازتاکیدی بر نتیجه گیری کمیته امنیت حمل و نقل استرالیا در خصوص این موضوع است که به احتمال زیاد این هواپیما در شمال منطقه ای که بیش از دو سال جستجو در آنجا انجام شد، سقوط کرده است.

'دیوید گریفین' که رهبر تیم تحقیق این گزارش را بر عهده داشت، تصریح کرد: آزمایش این مدل این اطمینان را بیشتر به ما داد که محل سقوط ام.اچ۳۷۰ در نقطه دیگری است.
وی گفت: ما نمی توانیم کاملا مطمئن باشیم، اما این نتیجه ای است که تحقیقات ما را به آنجا رهنمون کرد و این کار جدید یافته های قابل اعتمادتری ارائه کرده است.

براساس این یافته ها، محل سقوط احتمالی این پرواز در منطقه ای به وسعت 25 هزار کیلومتر مربع در شمال منطقه ای است که در دو سال گذشته جستجوها در آن انجام شد.
وزرای حمل و نقل استرالیا، چین و مالزی پیشتر هنگام توقف علمیات جستجو اعلام کردند تا زمانی که اطلاعات مطمئن تر جدیدی که نشان دهنده محل دقیق سقوط هواپیما باشد، این عملیات همچنان متوقف باقی می ماند.

'دارن چستر' وزیر حمل و نقل استرالیا با استقبال از یافته های جدید، تصریح کرد: اما توجه به این نکته مهم است که این اطلاعات، مستندات جدیدی که به محل دقیق ام.اچ۳۷۰ منتهی شوند، نیستند.

پرواز ام.اچ ۳۷۰ شرکت خطوط هوایی مالزی هشتم مارس سال ۲۰۱۴ (۱۷ اسفند ۱۳۹۲) با ۲۳۹ سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و سقوط آن در یکی از دور افتاده ترین نقاط اقیانوس هند که بر روی دستگاه شبیه ساز پرواز خلبان ترسیم شده بود، مشخص شد.

بعد از صرف هزینه ۱۵۰ میلیون دلاری به منظور جستجوی اعماق آبهای اقیانوس هند در غرب استرالیا، دست اندرکاران این عملیات جستجو در نهایت بدون نتیجه به کار خود پایان دادند.

در مجموع ۳۳ قطعه از جمله بخش هایی از بال و دم هواپیما در سواحل موریس، جزیره 'ریونیون' در اقیانوس هند، موزامبیک، تانزانیا و آفریقای جنوبی طی این چند سال کشف شد و کارشناسان معتقد بودند بدست آمدن این قطعات نشان دهنده درست بودن محل جستجوها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج