اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۸۴۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«گابریل»: دنباله رو ترامپ نباشیم!

وزیر خارجه آلمان می گوید برلین با پیروی کورکورانه از رئیس جمهوری آمریکا، خود را در میانه جنگ سردی انداخته که طرفین درگیر در آن تنها به ندای اهل قدرت گوش می کنند.

خبرگزاری مهر: «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه «بیلد» هشدار داد این کشور در خط مقدم دوره جدیدی از جنگ سرد ایستاده است و صدر اعظم «آنگلا مرکل» با پیروی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مرتکب اشتباه بزرگی می شود.

وی افزود: مرکل در دست و پنجه نرم کردن با ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، با همسایگانی در شرق و غرب آلمان مواجه شده که حق را به اهل قدرت می دهند.

اظهارات گابریل آن هم یک ماه مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی و صدارتی آلمان، به منزله حمایت از اظهارات «مارتین شولتز» نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات (SPD) است که این هفته از تن دادن مرکل به خواست ترامپ مبنی بر افزایش بودجه نظامی انتقاد کرد و وعده داد در صورت پیروزی، مانع از ادامه استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان شود.

گابریل در این باره گفت: ما در جنگ سرد دوم به سر می بریم. درست در میانه آن هستیم. ما شاهد دور جدیدی از بازتسلیح هسته ای در شرق و غرب هستیم.

گفتنی است طبق آخرین نظرسنجی ها، حزب دموکرات مسیحی مرکل (CDU) از رقیب سوسیال دموکرات پیش است؛ حال آنکه این ۲ حزب در ۴ سال گذشته، در همراهی با هم، دولت ائتلافی آلمان را اداره کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج