اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۰۸۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیکر «ابراهیم یزدی» وارد تهران شد

پیکر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی بامداد امروز(چهارشنبه) از ازمیر ترکیه، از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

خبرگزاری ایرنا: پیکر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی بامداد امروز(چهارشنبه) از ازمیر ترکیه، از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

پیکر ابراهیم یزدی بامداد امروز باپرواز شماره W5115ماهان ایر وارد ایران شد که در بدو ورود مورد استقبال بسیاری از مسئولان، خانواده و دوستان و مردم قرار گرفت.

ابراهیم یزدی متولد سال ۱۳۱۰ در قزوین، فعال سیاسی ایرانی و دبیرکل نهضت آزادی ایران بود که در ۶ شهریور ماه امسال در سن ۸۶ سالگی در ازمیر ترکیه دار فانی را وداع گفت.

دبیر کل نهضت آزادی زمستان سال گذشته قصد داشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا برود، در پی مخالفت با مخالفت سفارت آمریکا برای صدور روادید مواجه شد و به علت شرایط جسمانی در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به همراه امام راحل به ایران بازگشت و به فرمان امام(ره) در بهمن ۵۷ به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران درآمد و با آغاز به کار دولت موقت انقلاب، به سمت معاون نخست وزیر در امور انقلاب انتخاب شد.

یزدی مدتی به سرپرستی مؤسسه کیهان منصوب شد و پس از استعفای کریم سنجابی از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان وزیر امور خارجه دولت موقت انقلاب معرفی شد.

ابراهیم یزدی در طول فعالیتش دبیر کل نهضت آزادی، نماینده مردم تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه کشور و معاون نخست وزیر در دوران نخست وزیر مهدی بازرگان برعهده داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج