اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۱۰۵۸
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

نظارت شوراي عالي بر عملكرد نمايندگان اصلاح‌طلب

امروز ستاد ساماندهي و فرماندهي اصلاح‌طلبان به عهده شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان است. البته نمي‌توان نقش رييس دولت اصلاحات و ديگر بزرگان را در كنار اين استاد وحدت‌بخش در هر انتخابات فراموش كرد. تجربه شوراي عالي سياستگذاري چند بار امتحان شده است.

شهربانو اماني در روزنامه اعتماد نوشت: امروز ستاد ساماندهي و فرماندهي اصلاح‌طلبان به عهده شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان است. البته نمي‌توان نقش رييس دولت اصلاحات و ديگر بزرگان را در كنار اين استاد وحدت‌بخش در هر انتخابات فراموش كرد. تجربه شوراي عالي سياستگذاري چند بار امتحان شده است.
برآيند كار اين شورا ليست اصلاح‌طلبان براي مجلس دهم و ليست شوراهاي شهر و روستا بوده كه مردم پايتخت با راي بي‌سابقه، اقبال خود را به ليست اصلاح‌طلبان كه به پشتوانه گفتمان اصلاحات در كشور به ميدان آمده بود، نشان دادند. آراي بي‌سابقه مردم در هفتم اسفند به ليست اميد در تهران و هم در گام سوم آراي مردم به ليست شوراي شهر تهران نمايانگر اين موضوع است.
انسجامي كه اصلاح‌طلبان داشتند سبب شد تا اين توفيقات به دست بيايد. مسير ناهمواري طي شد تا اين انسجام محقق شود. تاييد مردم و توفيق ليست اصلاح‌طلبان در نتيجه كار شوراي عالي نشان داد كه اين فرآيند خردگرا و عقلاني است. همين امر هم باعث شد كه پس از انتخاب نمايندگان در مجلس و شوراي شهر كمتر تصميمات به صورت فردي و بيشتر اجماعي گرفته شود.
موفقيت اصلاح‌طلبان جبهه‌اي بود و عملكرد نمايندگان نيز بايد در راستاي همين حركت جبهه‌اي تنظيم شود. در پارلمان ملي و پارلمان محلي اين سازوكار بايد نهادينه شود. البته در مجلس ششم هم گاهي مشابه اين نوع رفتار را مي‌ديديم. جبهه دوم خرداد برنامه‌اي اعلام كرد كه در صورت توفيق به آن عمل مي‌كند و در انتهاي كار مجلس ششم نيز گزارش داد كه كدام بخش‌ها اجرايي شده است.
لذا وجود برنامه براي نمايندگان در پارلمان ملي و محلي لازم و ضروري است. اجماع اصلاح‌طلبان در زير پرچم شوراي عالي سياستگذاري بسيار اهميت دارد. امروز بايد نقاط قوت شوراي عالي سياستگذاري تقويت شود و اين شورا سرمايه بسيار قابل اتكايي است كه تجربيات مهمي را نيز براي جريان اصلاحات كسب كرده است.
به همين دليل هم هست كه اگر اصلاح‌طلبان ضعف‌هايي در عملكرد شوراي عالي سياستگذاري مي‌بينند بايد آنها را رفع كنند. استان‌هايي كه نتوانستند در برخي از حوزه‌هاي انتخابيه فرآيند تشكيل شوراي عالي اصلاح‌طلبان را به خوبي شكل دهند بايد بازخواني كنند. به نوعي براي اين كار لازم است كه مهندسي معكوس انجام شود و هدف بسيار مهم شوراي عالي كه تحقق امر وفاق و همدلي در بين اصلاح‌طلبان است، تامين شود.
وقتي اصلاح‌طلبان در كنار هم مي‌نشينند، مي‌توانند تصميمات عاقلانه‌تري بگيرند و قدم‌هاي بلندي را بر دارند. همچنين بايد شوراي عالي و مردم نظارت دقيقي بر نمايندگاني داشته باشند كه به پارلمان ملي و پارلمان محلي فرستاده‌اند. اصلاح‌طلبان با حمايت و سبد رايي كه در جامعه دارند، مي‌توانند با مردم گفت‌وگو كنند و از مردم براي حل مشكلات بزرگ‌تر كمك بگيرند.
اين اقبال افكار عمومي نسبت به اصلاح‌طلبان يك سرمايه بسيار مهم و قابل اتكا است. در انتخابات رياست‌جمهوري ٩٦ نيز اصلاح‌طلبان تمام قد پشت سر آقاي روحاني آمدند و تمام هدف هم اين بود كه كشور به عقب باز نگردد و آقاي روحاني مجددا راي بياورد. مردم ٢٤ ميليون راي به آقاي روحاني دادند و رويدادي تاريخي را در ٢٩ ارديبهشت ماه به وجود آوردند و آقاي روحاني را با راي بيشتر از انتخابات سال ٩٢ انتخاب كردند.
متاسفانه جريان رقيب موانع زيادي را پيش پاي اصلاح‌طلبان و دولت قرار مي‌دهد. در چنين شرايطي است كه انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان اهميتي دو چندان پيدا مي‌كند. اين دليل هم لزوم حفظ و تقويت شوراي عالي سياستگذاري را افزايش مي‌دهد. اين شورا را بايد براي حل موانع پيش روي اصلاح‌طلبان آماده كنيم. بايد بدانيم كه اين اختيار و شأن براي شوراي عالي سياستگذاري وجود دارد كه بر عملكرد فراكسيون اميد و شوراي پنجم نظارت داشته باشد و انتقادات را به آن انتقال دهد.
مردم حق دارند بپرسند كه برنامه‌اي كه ارايه كرديد تا كجا پيش برده‌ايد؟ و اگر نتوانستيد علت آن چه بوده است. به خصوص اينكه در شهر تهران انسجام و همدلي مردم با اصلاح‌طلبان بسيار زياد شده است. فرصتي تاريخي ايجاد شده كه اصلاح‌طلبان با قدرتي بيشتر به پشتوانه اين سرمايه اجتماعي حركت كنند. اين فرصت نبايد به هدر برود.
اگر اصلاح‌طلبان دست نياز به سوي مردم دراز كنند و در پيشبرد برنامه‌هاي‌شان از اين سرمايه اجتماعي بهره بگيرند، موفق خواهند شد. مردم نيز مطمئنا دست آنها را خواهند گرفت. شوراي عالي سياستگذاري نيز امروز تبديل به سرمايه اصلاح‌طلبان شده است. اگر ضعف‌هايي در عملكرد آن وجود دارد مي‌توانيم موانع و نقاط ضعفش را رفع كنيم.
بايد توجه داشت كه امروز خيلي‌ها هستند كه مايل نيستند شوراي عالي و اصلاح‌طلبان به حركت خود ادامه دهند. تخريب‌هاي زيادي عليه اين شورا مطرح مي‌كنند. با اين كار انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان را هدف گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم کم کم اعتماد خود را نسبت به اصلاح طلبان از دست میدهند

    • بدون نام

      در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری 96 مردم به اصلاح طلبان اعتماد کردند ولی بعلت عملکرد آنها مردم بار دیگر شاید اعتماد نکنند

    • میثم

      فراکسیون امید ، مردم را نا امید کرده

    • بدون نام

      کاندیداهای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری با مردمی که به آنها رای دادن صادق نبودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج