اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۷۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بیش از ۸۰۰۰ امامزاده و پیامبر در ایران

اداره کل روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه کشور در پاسخ به انتشار خبري مبني بر «چگونه امامزاده‌هاي ايران ۷برابر شد؟» جوابيه‌اي منتشر كرد.

اداره کل روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه کشور در پاسخ به انتشار خبري مبني بر «چگونه امامزاده‌هاي ايران ۷برابر شد؟» جوابيه‌اي منتشر كرد.

سازمان اوقاف و امور خيريه با استناد به وظايف قانوني و شرعي خود كه به عنوان تنها متولي و مسوول شناسايي و بررسي صحت و سقم بقاع متبرکه و امامزادگان کشور معرفي شده، آورده است: شناسايي و ثبت اطلاعات و آمار بقاع متبرکه امامزادگان(ع) و پيامبران الهي(س) از طريق گزارشات واصله و پايش ميداني و بررسي ادارات اوقاف استان‌ها و معاونت بقاع متبرکه با بهره‌گيري از آمار مرکز ايران، فهرست اماکن مذهبي چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اسناد و مدارک، کتب تاريخي و انساب و ... انجام مي‌گيرد.

مجموع آمار به دست آمده از امامزادگان با توجه به تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده هشت هزار و ۵۱ باب بقعه امامزاده و ۳۳ باب بقعه پيامبران الهي ذکر شده و از انتشار بانک اطلاعات دايره‌المعارف جامع امامزادگان(ع) و پيامبران(س) مدفون در ايران پس از تکميل نهايي در آينده نزديک خبر داده است.

همچنين مخالفت جدي و مبارزه اين سازمان با مساله پيدايش مقابر امامزادگان و احداث بقعه جديد منسوب به امامزادگان در اثر خواب نما شدن افراد مطرح و افزوده شده است: در برخي استان‌ها همچون گيلان ادارات اوقاف با همکاري مسوولين محلي و شوراي تامين نسبت به تخريب و امحاي بقاع جعلي اقدام نموده و مي‌نمايد. ليکن، در خصوص بقاع متبرکه مورد احترام که ملجاء و پناهگاه مردم بوده و داراي قدمت و سابقه تاريخي و مورد توجه علما و قاطبه مردم بوده را نبايد به بهانه‌هاي واهي مورد خدشه قرار داد که تخريب چهره اين اماکن تبعات سويي خواهد داشت که يقينا علما و قاطبه مردم عکس‌العمل نشان خواهند داد.

منبع: شفاف

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بیش از 8000 امامزاده و پیامبر در ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج