اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۰۶۳۵۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

در سینماهای آمریکای شمالی شکل گرفت

پیشتازی «مرد پادشاه» در آخرین روزهای سپتامبر

تمامی فیلم های تازه اکران شده این هفته کمتر از آن فروختند که تصور می شد اما یکی از آنها که قسمت دوم فیلم حادثه ای و خیالی «مرد پادشاه» است و نام جنبی و کامل کننده «دایره طلایی» به آن اطلاق شده است با فروشی ۳۹ میلیون دلاری به صدر آثار سودساز سینماهای آمریکا شمالی صعود و از قسمت اول نیز بیشتر فروش کرد.

طبانی فیلم: تمامی فیلم های تازه اکران شده این هفته کمتر از آن فروختند که تصور می شد اما یکی از آنها که قسمت دوم فیلم حادثه ای و خیالی «مرد پادشاه» است و نام جنبی و کامل کننده «دایره طلایی» به آن اطلاق شده است با فروشی ۳۹ میلیون دلاری به صدر آثار سودساز سینماهای آمریکا شمالی صعود و از قسمت اول نیز بیشتر فروش کرد.
پیشتازی «مرد پادشاه» در آخرین روزهای سپتامبر
با این حال «لگو نینجاگو» دیگر فیلم تازه عرضه شده و «درخواست دوست» محصول شرکت EnTmp به رغم کسب رتبه های سوم و هفتم در جدول که البته رده های پایینی نیست، کمتر از چیزی پولسازی کردند که سازمان های سینمایی برای آنها حدس زده بودند و از آنها بدتر وضع فیلم کمدی- اجتماعی و خانوادگی «درخواست دوست» بود که از دو میلیون و چهارصد هزار دلار در این هفته فراتر نرفت.
در نقطه مقابل فیلم های تازه اکران شده دیگری مانند «نبرد جنسیت ها» و «ویکتوریا و عبدل» با احتساب سالن های بسیار اندکی که در اختیار داشتند، به فروش قابل توجهی رسیدند. در نهایت و با وجود پایان یک تابستان سرشار از ضرر، ماه سپتامبر که بخشی از آن روزهای آخر تابستان را برای آمریکا و اروپا شکل داد، با عملکرد و کارنامه ای بهتر به روزهای انتهایی خود نزدیک شد و فیلمی ترسناک به نام «IT» مظهر و نماد این رویکرد و فرآیند بود که میزان درآمدسازی اش را به دویست و شصت و شش میلیون و سیصد هزار دلار طی فقط ۲۰ روز اکران در منطقه رساند.
در انتظار آماری کامل کننده
نسخه تازه «مرد پادشاه» که نام کامل آن «مرد پادشاه: دایره طلایی» است، در بیش از ۴ هزار سالن در سطح آمریکا و کانادا به ۳۹ میلیون دلار درآمدزایی نایل آمد و این قریب به ۳ میلیون دلار بهتر و بیشتر از آغاز اکران سی و شش میلیون و دویست هزار دلاری قسمت اول این فیلم است. با این حال صاحبنظران بر این باورند که فقط آمار و دستاوردهای فیلم در یکی- دو هفته بعدی میزان واقعی کارایی این فیلم در گیشه ها را مشخص می سازد.
باید متذکر شد که قسمت اول «مرد پادشاه» در نهایت ۱۲۸ میلیون دلار در آمریکا و کانادا سودسازی کرد و در سایر قاره ها هم به ۲۸۶ میلیون دلار دست یافت و تکرار این آمار توسط فیلم تازه قطعاً فاکس را که کمپانی سازنده این فرانچیز تازه شکل گرفته است، راضی و مسرور خواهد کرد. بررسی ها نشان داده است که از بینندگان هفته نخست فیلم ۵۸ درصد مرد و ۴۲ درصد زن بوده اند و از کل آنها ۶۵ درصد بالای ۲۵ سال سن داشته اند. از آنجا که اکثر سایت های ارزشگذاری سینمایی از ارائه نقدهای منفی تند نسبت به این فیلم ابا داشته اند می توان به این نتیجه رسید که راه برای ادامه این روند فروش و رویکرد مجدد طیف های فوق به سالن های محل نمایش این فیلم باز و هموار است.
برخلاف نظر کارشناسان
پس از جولان مجدد فیلم ترسناک «IT» در سالن هایی پرشمار (۴۰۰۷ تالار) در آمریکا و کانادا که رتبه دوم را نصیب این فیلم کرد و به رغم پایان بخشیدن به پیشتازی دو هفته ای فیلم، کارنامه آن را پربارتر ساخت. «لگو نینجاگو» مکان سوم را در جدول درآمدسازان سینماهای آمریکای شمالی تصاحب کرد. این فیلم که محصول شرکت برادران وارنر است. از دید کارشناسان اقتصادی سینما می توانست به یک آغاز اکران ۲۷ تا ۳۲ میلیون دلاری امید ببندد اما از بیست و یک میلیون و دویست هزار دلار فراتر نرفت و این مبلغ اندک تر از آن است که سازندگان فیلم را راضی کند.
این البته سومین فیلم نینجایی و در بردارنده لاگ پشت های چالاک و راست کرداری(!) نیست که آمریکایی ها پس از توفیق چشمگیری فیلم های نینجایی در شرق آسیا شروع به کپی برداری از روی آن و ساخت نسخه هایی کاملتر و پر شکوهتر از روی آن کرده اند. واقعیت امر این است که «لگو نینجاگو» سومین فیلم از فرانچیز تازه ای را شکل می دهد که واژه لگو بخشی از عنوان تمامی آنها به حساب می آید و در میان این فیلم ها نسخه کنونی ضعیف ترین آغاز اکران را داشته و این نکته که ۴۰۴۷ تالار در سطح آمریکای شمالی در اختیار این فیلم در بدو اکرانش بوده، این دستاورد را بیش از پیش زیر سوال می برد. البته فیلم دوم از این مجموعه هم که «لگو بت من» نام داشت، در سال جاری آغاز اکرانی ضعیف تر از چیزی داشت که از قبل برایش پیش بینی می شد.
طیفی محدودتر از گذشته
آمار کلی از این حکایت می کنند که فیلم فعلی لوگو در میان این مجموعه کمترین آمار تماشاگر را در میان میانسالان و بزرگسالان داشته و حد نهایت جذابیت اش برای طبقه سنی زیر ۱۹ سال بوده حال آنکه فیلم نخست از این مجموعه که فقط با نام ساده «لگو» شناسایی و نامیده شد، با اقشار و طیف های سنی و شغلی و اجتماعی بیشتری ارتباط برقرار کرده بود و دایره شمول فزون تری داشت. اگر در مورد فیلم جدید نیز بخواهیم تماشاگران را سرشکن کنیم، می بینیم که ۵۲ درصد از آنها مرد و ۴۸ درصد زن بوده اند ولی سایر تقسیم بندی ها و آمار حاکی از آن هستند که طیف استقبال از این فیلم محدودتر از گروه تماشاگران فیلم نخست بوده است.
بدتر از همه
«قاتل آمریکایی» (یا «تروریست آمریکایی») که محصول کمپانی های لایونزگیت و CBS است در دومین هفته اکرانش چهارم شد ولی فقط شش میلیون و دویست هزار دلار کاسبی کرد و این نشانگر ۵۲ درصد تنزل در آمار فروش فیلم بود و فیلم پنجم جدول هم که «دوباره در خانه» با بازی ریس ویترسپون در رل اصلی است با ۳۶ درصد تنزل در فروش در قیاس با هفته قبلی به سه میلیون و سیصد هزار دلار پولسازی اکتفا کرد.
بدتر از آنها وضع «مادر» فیلم جدید دارن آرونوفسکی بود که بعد از گذشت فقط دو هفته از شروع اکرانش به تنزلی ۵۷ درصدی تن داد و بیشتر از سه میلیون و دویست هزار دلار پولسازی نکرد تا حاصل کارش بعد از ۱۳ روز نمایش در منطقه از سیزده میلیون و چهارصد هزار دلار فراتر نرود. این فیلم در هفته نخست نمایش اش نیز آماری ناامیدکننده را به ثبت رسانده بود و نتایج این هفته ثابت کرد که لااقل در آمریکا و کانادا امیدی به رستگاری اقتصادی آن وجود ندارد. این در حالی است که اکثر آثار قبلی آرونوفسکی گیشه های داغ و موفقی در آمریکا و کانادا داشته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج