adexo3
۶۱۵۳۴۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش بارزانی به انسداد مرزهای ایران با کردستان

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ارتباط با بسته شدن مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق، اظهار امیدواری کرد مسدود شدن مرزها موقتی باشد و عملیاتی نشود.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ارتباط با بسته شدن مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق، اظهار امیدواری کرد مسدود شدن مرزها موقتی باشد و عملیاتی نشود.

نیچروان بارزانی پس از نشست امشب سران کرد در سلیمانیه عراق در ادامه گفت: ما به خوبی واقفیم که ایران خود درد کشیده تحریم است، لذا قطعا در بحث تحریم و مسدود کردن مرزها ما متضرر خواهیم شد و البته ایران هم سود نخواهد برد، از این رو ما امیدواریم که جمهوری اسلامی ایران مرزها را مسدود نکند، چون هم ما و هم آنها از این اقدام ضرر خواهیم کرد.

نیچروان بارزانی ابراز امیدواری کرد مسدود شدن مرزها موقت باشد و اگر از آن به عنوان کارت فشار استفاده شود، تنها مردم منطقه از محل آن آسیب خواهند دید.

همزمان عبدالله صالح مدیرکل روابط دولت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت، متاسفانه به ما ابلاغ شده که مرزها بطور موقت بسته خواهد شد و بر این اساس تنها شهروندان ایرانی می توانند از اقلیم به ایران سفر کرده و همزمان تنها عراقی ها می توانند وارد اقلیم شود.

وی افزود: به غیر از این تمامی روابط مرزی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق قطع شده است .

به گفته عبداالله صالح این اقدام تاثیر منفی بر وضعیت اقتصادی منطقه خواهد گذاشت و مسئولان اقلیم امیدوارند که مسدود شدن مرزها همانطور که اعلام شده است، موقت باشد و هرچه زودتر روابط اقتصادی و مرزی برقرار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ضامن

      بستن تردداقتصادمملکت صرفابه نفع ترکیه است ازسران فهیم انتظاربیشتری بودماکه نه تنهاغرامت جنگ که متعلق به رفاه ملت بودبه عربهابخشیدندبلکه دادستدبااقلیم رانیزفدای العبادی میکننددرصورتیکه هیچ مرجعی ایرا قبول ندارد

    • بدون نام

      متاسفانه این نتیجه حقه بازیه سران احزاب کردهای عراقه و باز مردم تحت تاثیر احساس و عدم منطق و اشراف بر سیاست روابط بین الملل متضرر خواهند شد.

    • بدون نام

      باز کنید مرز رو...ما که قربانی تحریم بودیم نباید کسی رو تحریم کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه جانم خطر تاثیر گذاری روی مردم مرزی ما در کمینه این مرز رو باید دیوار کشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج