adexo3
۶۱۵۴۴۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

درخواست پنتاگون از بغداد و اربیل برای حفظ آرامش

در پی انتشار گزارش های از تبادل آتش میان نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های اقلیم کردستان در اطراف کرکوک، وزارت دفاع آمریکا از دو طرف خواست از افزایش بیش‌تر تنش ها خودداری کنند.

خبرگزاری مهر به نقل از رویتر نوشت: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) دربیانیه‌ای از «همه طرف‌ها» در منطقه خواسته‌است بر نبرد با تهدید مشترک موجود، یعنی داعش تمرکز کرده و از افزیش تنش میان شهروندان عراقی خودداری کنند.

پنتاگون افزوده‌است که سیاست واشنگتن همچنان حمایت از «عراق یک‌پارچه» است و از منظر آمریکا گفت‌وگو بهترین گزینه برای کاهش تنش‌ها بین دولت فدرال در بغداد و رهبران اقلیم کردستان آن کشور است.

لورا سیل، سخنگوی پنتاگون، گفت: ما با هرگونه خشونتی از سوی طرف ها مخالفت هستیم و در مورد اقداماتی که به بی‌ثباتی انجامیده، نبرد علیه [داعش] را مختل کرده و امنیت عراق را در آینده پیش‌رو به خطر می‌اندازد، هشدار می‌دهیم.

ساعتی پیش از واکنش آمریکا، گزارش‌هایی از تبادل آتش‌ توپ‌خانه میان نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های کرد منتشر شده بود. این گزارش‌ها، از جمله از سوی خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپری، رسما تائید نشده‌است.

همزمان تلویزیون دولتی «العراقیه» گفته‌است ارتش، نیروهای ضدتروریستی فدرال و پلیس، بدون رویارویی و درگیری وارد بخشی از منطقه‌های مورد مناقشه در حاشیه شهر کرکوک شده‌اند.

این شبکه تلویزیونی بیانیه‌ای را از حیدر عبادی، نخست‌وزیر آن کشور، منتشر کرده که بر پایه آن به نیروهای فدرال دستور داده شده «در همکاری با شهروندان و نیروهای پیش‌مرگه، امنیت را در شهر برقرار کنند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه, از اون طرف هم در برابر نفت به کردها سلاح میده تا با "داعش" بجنگن! عجب شیطان بزرگ ریاکاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج