اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۷۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

يكي از سلاح‌هاي پنتاگون در eBay فروخته شد!

فروش اینترنتی سلاح‌هاي ارتش آمریکا

وي پس از آن كه اين كنترل از راه دورها را كه به شكل يك فرمان بود دريافت كرد متوجه شد مجهز به دكمه‌هايي هستند كه بر روي آنها نوشته شده: "سلاح روشن"، "شليك سلاح" و "توقف".

يك آمريكايي كه قصد داشته تجهيزاتي را براي ساخت خودروي رباتيك خود به منظور شركت در يك فستيوال خريداري كند، به طور اتفاقي يك قطعه مربوط به يكي از پروژه‌هاي تسليحاتي پنتاگون را از وب سايت eBay خريداري كرده است.

مجله اينترنتي اسليت فرانسه گزارش داد، كودي اوليور، يك فرد علاقه‌مند به تكنولوژي در سانفرانسيسكوي آمريكا است كه قصد داشته يك خوردوي مجهز به كنترل از راه دور را ساخته و در يك فستيوال ساليانه شركت دهد.

اوليور هنگام جستجو براي يافتن قطعات براي ساخت خوردوي روباتيك خود در وب سايت حراجي eBay يك جفت كنترل از راه دور پيچيده را خريداري كرد.

وي پس از آن كه اين كنترل از راه دورها را كه به شكل يك فرمان بود دريافت كرد متوجه شد مجهز به دكمه‌هايي هستند كه بر روي آنها نوشته شده: "سلاح روشن"، "شليك سلاح" و "توقف".

پس از آن آشكار شد كه اين كنترل از راه دورها علامت شركت يوناترون (Ionatron) را دارند. اين شركت يك شركت آمريكايي است كه ژنرال‌هاي آمريكايي را در زمان دولت جورج دبليو بوش متقاعد كرد سلاحي را از اين شركت بخرند كه از طريق كنترل از راه دور يك ليزر الكترونيكي را فعال مي‌كند و از اين طريق بمب‌هاي دست ساز شبه نظاميان در افغانستان را پيش از آن كه نظاميان آمريكا را بكشند، خنثي مي‌كند.

پنتاگون در نهايت ۳۰ ميليون دلار را براي اين قطعه كه "خنثي كننده مشترك بمب‌هاي دست ساز" نام داشت، هزينه كرد و اين تكنولوژي جديد توجه رسانه‌هاي آمريكايي را به خود جلب كرد.

اما اين قطعات هرگز كاركرد وعده داده شده را در جبهه جنگ اجرا نكردند. در سال ۲۰۰۷ وب سايت وايرد (wired) گزارش داد كه ارتش آمريكا به اين نتيجه‌ رسيده كه اين ليزر نابود كننده بمب‌هاي دست ساز، قطعه‌اي بلا استفاده است و كاركرد لازم را ندارد.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فروش اینترنتی سلاح‌هاي ارتش آمریکا


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج