اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۹۰۷۲
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

اطلاعیه جدید ارتش درباره ناوشکن دماوند

ارتش اطلاعیه جدیدی درباره آخرین وضعیت ناوشکن دماوند صادر کرد.

خبرگزاری تسنیم: امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگوی ارتش، گفت: ناوشکن دماوند که به هنگام ورود به بندر بر اثر شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی پس از برخورد با موج‌شکن در دریای خزر دچار سانحه شده بود، با وجود استمرار وضعیت جوی نامساعد، کارشناسان متخصص بلافاصله به منظور بررسی وضعیت به محل اعزام و متوجه آسیب جدی در سطح بدنه زیر آب و لزوم باز شدن قطعات و انتقال آن به کارخانه برای احیاء مجدد شدند.

وی افزود: در اولین اقدام، تمام سامانه‌های حیاتی، حساس و ارزشمند ناوشکن با تلاش شبانه‌روزی متخصصان به رغم تداوم شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا با دقت و به صورت استاندارد جدا و برای نصب مجدد پس از تعمیرات اساسی و احیاء ناوشکن به کارخانجات کشتی‌سازی شهید تمجیدی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود ۴ الی ۵ متر است، امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک‌های بدنه لازم است قسمت‌های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی‌سازی منتقل شود.

امیر تقی‌خانی با اشاره به فرآیند عملیات جداسازی، برداشت و احیای مجدد ناوشکن، اضافه کرد: مشابه این‌گونه سوانح و چنین اقداماتی برای مهار سانحه و احیای کشتی‌های نظامی در صنعت دریایی جهان به‌طور معمول وجود دارد.

وی اظهار داشت: در این فرآیند طی ۲۴ ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا قسمت روسازه آلومینیومی که به‌طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده شده بود به آب افتاده و باقی‌مانده بدنه شناور به پهلوی راست قرار گرفته است که بلافاصله پس از بهبود شرایط جوی در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت‌های باقی‌مانده نیز جدا و به کارخانه منتقل می‌شود.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه صرفا بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده است، خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش‌های آن با انتقال قطعات جدا شده به‌زودی عملیات احیاء ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو فیلم که دیده میشد کامل زیر آب رفت. عمق آب ظاهرا بیشتر از چهار پنج متر بود

    • ع

      خدایا چرااین قدر اتفاقات بدمیفته چراان دریانوردان اونجوری سدن اینم ازناوشوکن اخه هوا بد بوده خدارحمت کنه وبه خانواده هاصبر بده اخه چرااینقدر خبر بد میشنویم خدا قوت بده به کسایی که دارن دنبال میکنن

    • اکبری

      زنده باد داشتن دانش فنی بومی و ارتش و سپاه

    • بدون نام

      کافیست به امکاناتی که برنامه های تبلیغاتی هنگام تحویلش به ارتش نام میبردن رجوع کنیم ...
      امان از این موجود دوپا...

    • بدون نام

      خداکند ایجورباشه که شما می گویید.

    • بدون نام

      ما ماندیم که کی راست میگوید !!!

    • بدون نام

      این همه صغری کبری کرد یعنی اینکه غرق نشده ؟

    • بدون نام

      تیمسار عزیز دلت برای ناو می سوزی دو نفر برای نجات ان ناو شهید داده ایا خبر داری ۰نکنه تو هم جز ا ی از حقوق نجوم بگیر هستی که دلت می سوزه بدبخت

    • بدون نام

      ممنونیم تیمسار

    • بدون نام

      پس اینی که غرق شد تایتانیک بود؟ http://www.bartarinha.ir/fa/news/669002/لحظه-غرق-شدن-ناوشکن-دماوند

    • بدون نام

      مگه مجبورید دروغ بگید؟ مگه مجبوری سانسور کنی برترینها؟

    • سرباز گمنام وطن

      فردا هم ادعا می کنید فیلم غرق شدن ناوشکن هم ساختگی بوده قسم حضرت عباس یا دم خروس

    • بدون نام

      این ناوچه توی عمق 4متری غرق شده،داداش ،اخوی...این ناوچه که تولید ملی است در اقیانوس هند یا آرام غرق نشده بلکه در دریای خزر غرق شده،شما که میگفتید این ناوچه قدرت تهاجمی بسیار فراوان داره و بسیار مقاومه....اخوی،جسارتا من فکر میکنم اون ناو آمریکایی که5000افسر داخلش هستن و 100تا هواپیما هم رو عرشه اش،با وجود موجهای 40-50متریه اقیانوس آرام و هند چند سانتی هم جابجا نمیشه لیاقت واژه پیشرفته رو داره...مردم با یک سرچ در اینترنت میتونن بفهمن حرفهایی که زدی در زمینه جداسازی و غیره و ذالک سرپوش گذاشتنه....والسلام.

    • علی

      خوب شد نگفتی خودمون بردیمش زیر آب تا بشرویمش بعدا که شستیم میاریمش بیرون:)

    • رضا

      الان يعني چي؟ ميخواي بگي غرق نشده؟ ميشه بگي غرق چطوريه؟ وقتي يه كشتي يا يه ادم رفت زير اب ميشه غرق، حالا چه يه متر چه صد متر. ميخواي مثلا كم نياري؟ با اينا ميخواي بري جنگ امريكا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج