اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۰۴۸۴۱
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

نگرانی وزیر از بازنشستگی زیاد در آموزش و پرورش

وزیر آموزش‌وپرورش در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بازنشستگی بیش از ۳۷۰ هزار نفر در پنج سال آینده ادامه فعالیت بزرگ‌ترین دستگاه اداری کشور را با تهدید مواجه می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: سید محمد بطحایی در نامه‌ای در تاریخ ۲۱ فرودین ماه ۹۷ به اسحاق جهانگیری، با اشاره به استخدام ۳۸۰ هزار نفر طی سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ به‌عنوان معلم در وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: بیش از ۳۷۰ هزار نفر طی پنج سال آینده در این وزارت بازنشسته می‌شوند و ادامه فعالیت بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور را به‌طورجدی مورد تهدید قرار می‌دهد.

متن کامل نامه را در زیر بخوانید:

جناب آقای دکتر جهانگیری؛ معاون اول محترم رئیس جمهور

با سلام و احترام؛

با عنایت به اینکه در طول سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ بیش از ۳۸۰ هزار نفر براساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی به عنوان معلم در وزارت آموزش وپرورش استخدام شده‌اند، پدیده بازنشستگی بیش از ۳۷۰ هزارنفر از کارکنان آموزشی طی پنج سال پیش رو (۱۳۶۷ الی ۱۴۰۰) ادامه فعالیت بزرگترین دستگاه اجرایی کشور را به طورجدّی مورد تهدید قرار می‌دهد.

براساس منابع آماری موثق درحالی که تعداد دانش‌آموزان کشور از ۱۴ میلیون نفر در سال ۱۳۹۷ به ۱۵.۵ میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد، تعدادکارکنان آموزشی وزارت آموزش و پرورش با خروج بازنشستگان از ۷۵۸ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ به ۴۲۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ کاهش خواهد یافت که این تعداد فقط ۵۵ درصد نیاز این وزارتخانه را تأمین خواهد کرد.

ازآنجا که تأمین و تربیت معلم امری زمان‌بر و میان مدت است، درحال حاضر نیز به دلیل تأخیرهای طولانی‌مدت درانجام اقدامات لازم به منظور جبران کمبود معلم، نگرانی‌های جدی برای بازگشایی مدارس در مهر ماه سال جاری وجود دارد.

در سال تحصیلی آتی با استقرار کامل ساختار ۱۲ ساله نظام جدیدآموزشی، بیش از ۶۰۰ هزار نفر دانش‌آموز دردوره ابتدایی و شاخه های فنی وحرفه ای وکار-دانش به دانش آموزان اضافه خواهد شدکه افزایش نیاز به ۲۴ هزارنفر معلم جدید را به همراه دارد، علاوه برآن با احتساب بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از کارکنان آموزشی، کمبود حدود ۸۴ هزار نفر معلم قطعی است که این وضعیت، چالش‌هایی جدی برای آموزش و پرورش در مهرماه ۹۷ ایجاد خواهد کرد.

با توجه به تهیه «برنامه جامع پنج ساله نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش» و ضمن هماهنگی با سازمان اداری واستخدامی کشور راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای رویارویی مؤثر با پیامدهای مالی واجرایی چالش مذکور دردست بررسی است که نتایج آ ن متعاقباً به استحضار خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من مدرک دکترا 30 ساله بیکار خوب منو استخدام کنن

    • سعید

      شما ک همه بازنشسته هارو میذارید سرکار ب جای جوونا، دباره این تعداد ک بازنشست شدند رو بزارید سرکار جووناهم برند خیابون گردی

    • Hadi

      آرزو موند به دلموم یک بار فقط یک بار خبر خوبی بشنویم.
      خداوکیلی تو این سال ها کدوم خبر خوب رو از مسولین این کشور شنیدیم.؟ فقط یکی بگین.

    • فائزه

      خب خودتون مقصرید هرسال دفترچه انتخاب رشته رو باز می کنیم فقط یکی دوتا دبیر می خواهید یعنی توانایی ۱۰ تا استخدام رو هم ندارید

    • عنقا

      از الان تا5سال دیگه نگرانی دارن خب همینه دیگه ان موقع کجا الان معلم ناظم من که درسه مرفتم بازنشسته شدن حال چیه پاداش نداری بدی یا بهانه دارین که مازادن ویامطالبه دارن یانمیدونم چه

    • بدون نام

      بووووووق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج