اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۴۱۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۳ معرفی شد

"سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی" امروز (جمعه) به طور رسمی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۳ معرفی شد.

ایسنا: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از این نیز یکی از رسانه‌های نروژ امروز اعلام کرده بود، "سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی" که وظیفه اجرا و نظارت بر نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه را بر عهده دارد، احتمالا جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۳ را دریافت می‌کند.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز شبکه "ان. ار.کی" نروژ اعلام کرده بود که "سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی" که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد، برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۳ خواهد شد.

به گزارش شبکه بی بی سی، برندگان جوایز نوبل در سایر رشته ها توسط کمیته های اعطای جایزه نوبل در سوئد تعیین و اعلام می‌شوند اما تعیین برنده جایزه صلح نوبل برعهده یک کمیته پنج نفره منتخب پارلمان نروژ است.

سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی یک نهاد بین دولتی است که در سال ١٩٩٧ و براساس کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی ایجاد شد. مقر این سازمان در شهر لاهه، هلند واقع است و تشکیلات آن تحت نظر دولت‌های امضاکننده کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی اداره می‌شود.

وظیفه اصلی سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی شامل امحای تسلیحات تجهیزات و تسلیحات شیمیایی و امکانات تولید آنها، بازرسی از کشورهای امضاکننده کنوانسیون به منظور حصول اطمینان از عمل به تعهدات آنها و تلاش برای حسن اجرای مفاد کنوانسیون است.

این سازمان زیر نظر شورای اجرایی به ریاست مدیرکل سازمان اداره می شود. "احمد اوزومجو" از سه سال پیش مدیرکل سازمان بوده است

سازمان منع تسلیحات شیمیایی از نهادهای وابسته به سازمان ملل محسوب نمی شود اما در زمینه نظارت بر جلوگیری از گسترش تسلیحات شیمیایی، با سازمان ملل همکاری نزدیک دارد.

جایزه نوبل بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق حسن روحانی خودمون بود!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج