اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۰۸۴۴
۳۰ نظر
۵۰۰۳
۳۰ نظر
۵۰۰۳
پ

پزشکیان: برخی حتی نمی‌‌‌توانند FATF را تلفظ کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: معتقدم بحث FATF باید به کارشناسان واگذار شود اما متاسفانه می‌‌‌رویم و از مردم کوچه و بازار می‌‌‌پرسند FATF چیست و بعد آن را در تلویزیون ملی ما پخش می‌‌‌کنند؛ باید پرسید که این مردم تا چه میزان از جزییات FATF مطلع هستند اما برخی هم هستند که نمی‌‌‌توانند FATF را تلفظ کند اما درباره آن اظهارنظرهای مختلفی می‌‌‌کنند؛ طبق آموزه‌‌‌های امیرالمومنین (ع) اگر در مورد آن چیزی که نمی‌‌‌دانیم اظهارنظر کنیم ظلم است.

پایگاه خبری انتخاب: مسعود پزشکیان امشب در مراسم ضیافت افطار شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان قم که با حضور فعالان سیاسی و در محل سالن اجتماعات خانه معلم قم برگزار شد، با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون قانون FATF گفت: خبرنگاری پیرامون این موضوع از بنده سوال کرد و در من در پاسخ گفتم نمی‌‌‌دانم FATF چیست بلکه باید این موضوع را از کارشناسان پرسید. پیرو این مصاحبه کوتاه بنده بزرگی در مشهد هم گفته بود نایب رییس مجلس نمی‌‌‌داند FATF چیست، در حالی که من می‌‌‌دانم اما اظهارنظر نمی‌‌‌کنم چون کارشناس این موضوع نیستم اما آن بزرگ مشهد خودش نمی‌‌‌داند که FATF چیست.

کارشناسی هم چیزی نیست که با زور محقق شود

وی با بیان اینکه ممکن است بنده از جزییات قانون FATF خبر داشته باشم اما برای آن نکته نمی‌‌‌نویسم، اظهار داشت: معتقدم بحث FATF باید به کارشناسان واگذار شود اما متاسفانه می‌‌‌رویم و از مردم کوچه و بازار می‌‌‌پرسند FATF چیست و بعد آن را در تلویزیون ملی ما پخش می‌‌‌کنند؛ باید پرسید که این مردم تا چه میزان از جزییات FATF مطلع هستند اما برخی هم هستند که نمی‌‌‌توانند FATF را تلفظ کند اما درباره آن اظهارنظرهای مختلفی می‌‌‌کنند؛ طبق آموزه‌‌‌های امیرالمومنین (ع) اگر در مورد آن چیزی که نمی‌‌‌دانیم اظهارنظر کنیم ظلم است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دنیایی زندگی می‌‌‌کنیم که باید به کارشناسان آن احترام گذاشت و کارشناسی هم چیزی نیست که با زور محقق شود. حتی من که متخصص پزشکی قلب هستم حق ندارم این کار را که مدتی به علت مشغله‌‌‌های دیگر از آن دور بودم را انجام دهم چون ممکن است عوارضی را برای بیماری ایجاد کند.

اگر ساختار نظارت پولی در مملکت داشتیم، این بلاها بر سر اقتصاد ما نمی‌‌‌‌آمد

پزشکیان افزود: از مردم کوچه و بازار می‌‌‌خواهم که در مورد FATF نظر دهند، واقعا آنها میزان از این قانون اطلاع دارند و بعد آن را از تلویزیون پخش می‌‌کنند که ببینند مردم چه می‌‌گویند.

وی با بیان اینکه FATF یعنی اینکه پول چه زمانی متولد می‌‌شود، در چه مسیری حرکت می‌‌کند و در کجا خاک می‌‌‌شود و از بین می‌‌‌رود، تصریح کرد: البته بزرگان نظام هر تصمیمی در این مورد بگیرند، برای ما محترم و اجرا می‌‌‌‌کنیم اما اگر یک ساختار نظارت پولی در مملکت داشتیم، این بلاها بر سر اقتصاد ما نمی‌‌‌‌آمد که مثلا موسسات مالی ده‌ها میلیارد تومان پول مردم را بگیرند و بعد بگویند این پول گم شده است و ما نمی‌‌‌دانیم کجاست، مگر چنین چیزی امکان دارد؟ این همه زمین‌‌‌خواری و پول‌‌‌خواری و... در مملکت پیش می‌‌‌آید و ما هنوز نتوانستیم جلوی این اشکالات را بگیریم. این به خاطر ناتوانی و عدم علم آگاهی ما است.

در دوره احمدی‌‌‌نژاد ۷۵۰ میلیارد دلار نفت فروخته شد، آن پول‌ها کجاست؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مربوط به موسسات مالی و اعتباری کشور خاطرنشان کرد: بخشی از مردم آمده‌‌اند که در موسسات مالی و اعتباری که در این نظام فعالیت می‌‌‌کرده، پول گذاشته و سرمایه‌‌‌گذاری کرده‌‌اند. حالا ما از طرف نهادهای مختلف کشور مانند مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و دولت جمع می‌‌شویم و نمی‌‌دانیم این پول‌‌‌ها کجاست و آن ضرب‌‌المثل معروف را زنده می‌‌کند که پیدا کنید پرتقال فروش را.

پزشکیان با بیان اینکه طبق قانون FATF نمی‌‌‌شود پول مملکتی گم شود، ابراز داشت: در دوره احمدی‌‌‌نژاد ۷۵۰ میلیارد دلار نفت فروخته شد در حالی که با آن پول می‌‌‌شد همه چیز این مملکت را دگرگون کرد اما الان بپرسید آن پول‌‌ها کجاست؟ رهبر معظم انقلاب چندی پیش اجازه دادند هشت میلیارد تومان برای مدیریت آب‌های مرزی صرف شود، حالا مقایسه کنید که ۷۵۰ میلیارد دلار چه فاصله‌‌ای با این هشت میلیارد دارد و چه میزان از این کارها را می‌‌‌شد انجام داد.

حداقل در داخل سیستم شفافیت مالی داشته باشیم

وی اضافه کرد: اگر به دنبال شفافیت هستید باید پول را رصد کنیم؛ حالا ما می‌‌گوییم با خارجی‌‌‌ها و قانون FATF همراه نشویم، خب حداقل در داخل سیستم شفافیت مالی داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: علم سلطان است و مملکت را با علم می‌‌شود، مدیریت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبری

      خب بگو نمیدونم خودت و ما را راحت کن

    • بدون نام

      بهد از 5سال دیگه لرا سما زشته تمام ضعفاتون را میگید احمدی نژاد .والا زمان احمدی نژاد نسبت به حالا بهشت بود

    • بدون نام

      شما که قبلا برجام را تلفظ کردید کشور و ملت را به خاک سیاه نشاندید... آخه دلار 9000 تومن؟!

    • بدون نام

      خوش ب حال شما ك میدونیدچیه!

    • حسین

      اگه نماینده هاِ نمیدانند پولها کجا رفته. چه کسی باید بداند? ماشینی در بست بگیرید بروید ونک تهران بعد از افطار اقای اح نژاد را هم با خودتون بیاورید ازش بپرسید بهتون میگه کجاست...

    • بدون نام

      خوتون از برجام هم چیزی متوجه نشدید و تصویب کردید .

    • بدون نام

      زمان مذاکرات برجام هم نگفتید جگرکی چه میداند مذاکره هسته ای چیست شماها که میدانستید چی کار کردید آخر برجام هم دیدیم همه زورتون گذاشتید تا بلکه یک قراداد خوب ببندید قراردادی که یک طرف به راحتی میتواند از آن خارج شود طرف مقابل هیچ کاری نمیتوان بکند راستی کسانی که جشن سردار مذاکره گرفتن الان کجا تشویق دارن چرا دیگه بحث سردار نمیکنن به نظر من مردم کوچه بازار از جنابعالی بهتر میفهمت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مذاکرات سردار را موشک پرونی سرداران دیگر ، هوا کرد!

    • مشتی

      یکی از مشکلات اقازاده ها که امور مملکت را مدیریت میکنند همین است بیسوادن امدن بگیرن و بروند همین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو از موشک نپرانده دردت گرفته؟ بدبخت! موشکها نبودند الان داعش داشت با سرت فوتبال بازی میکردند...

      • بدون نام

        کاربر 19:03، تا داعش پیش شما باید لنگ بندازه

    • بدون نام

      اقای پزشکیان جراح قلب هستن کسانی که اورا بیسواد میدانند فقط نماز میت بلدن هههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی خودش میگوید من از برجام چیزی نمیدانم متخصصین باید ترجمه و دخالت کنند یعنی چی؟ یعنی در قضیه برجام بیسواد است باید از دیگری کمک بگید ای دیگه بحث ندارد اخوی

    • بدون نام

      اگر اینطوری است خیلی خوب پس باید اجرا شود

    • بدون نام

      همتون مثل همین شما ها هم تو ابن پنج سال حدود پانصد میلیارد دلار نفت فروختین چکار کردین

    • محمذ

      وقتی که فوق لیسانس رو میاد پولی مسخره چه انتظاری میره ازین شخص که تخصص داشته باشه
      وضع الان مدیریتمون همه به خاطر همین بی لیاقتی هست

    • بدون نام

      چرا آدرس غلط میدید به مردم اگه راست میگید قانون شفافیت مالی داخلی تصویب کنید چرا قانون مدنظر آمریکا رو می خواهید اجرا کنید که متمرکز به کمک های مالی به اصطلاح تروریست هاست. راستی درآمد میلیاردی وزرا و شماها کجا میره؟ در ضمن شما فعلا مشغول برجام باش که آمریکا رو یخ نوشت براتون قیمت همه چی به کن فیکون شد تو مملکت شماها پولدارتر و مردم ضعیف فقیرتر!!!!!

    • بدون نام

      احمدی نژاد خرج مردم کرد تو چی چیکار میکنی مردم که نمیبینن چیزی ...

    • بدون نام

      خب سالهاست اینو میگیم. نظارت استصوابی رو بردارین تا افراد با لیاقت بیان سر کار نه .....اونم واسه منافع افراد خاص کار کنن.و اینم وضع کشوره. ما هنوز تو تلفظ موندیم.

    • بدون نام

      لعنت بر جیره خواران. که از تحریم ایران سود میبرند

    • فرهنگی

      شما که برجام رو خوب تلفظ کردید چه گلی به سر ما زدید؟ ؟؟

    • م ش

      جناب نایب رئیس باید عرض کنم ن همه ولی اکثریت مردم می دانند FATFچیست دوم اینکه مگر اسلام که دین کاملی است راهکار اقتصادی ندارد چرا عالمان به علم اقتصاد به اسلام. رجوع نمی‌کنند

    • بدون نام

      ۱۶۰ کشور عضوش شدند چرا مغلطه می کنند مگه ریگی به کفش تان است . با تصویب نکردنش خودتان را در برابر افکار عمومی مردم ضایعه نکنید .یک اقلیت تند رو پشت شما هستند .

    • بدون نام

      اگه آب گل آلود نباشه بنده خدا ها که نمی توانند ماهی بگیرند.

    • بدون نام

      آقای پزشکیان ! ملحق شدن به FATF برای خیلی ها گران تمام می شود ! لطفا درک کنید!!!

    • بدون نام

      آقا جان، این FATF برای خیلی ها به صرفه نیست !!

    • حسین

      بعضی از نمایندگان حتی دستور زبان فارسی را هم خوب نمی دانند حالا شما چه انتظاراتی دارید مردم مقصر هستند که این افراد را راهی مجلس می کنند

    • بدون نام

      مثل برجام مردم رو به خاک سیاه نشونید خواهشا آقای پزشکیان اصلاح طلب.

    • بدون نام

      برخی ها مثل تو نوچه اجنبی نیستند انگلیسی شون خوب باشه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست می گه ! باید مثل کاربر 19:01 نوچه روسیه باشی و روسی ات خوب باشه !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج