اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۲۸۷۱
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

جزییات طرح اجاره منازل خالی

یک عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: در ظرف یک ماه اگر منازل خالی شناسایی شده اجاره داده نشود دادستان به عنوان مدعی العموم شخصا ورود پیدا می‌کند و منازل را اجاره می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: در ظرف یک ماه اگر منازل خالی شناسایی شده اجاره داده نشود دادستان به عنوان مدعی العموم شخصا ورود پیدا می‌کند و منازل را اجاره می‌دهد.

ابوالفضل ابوترابی در خصوص جزئیات طرح اجاره منازل خالی بیان کرد: ما دو میلیون و ۶۰۰ هزار منزل خالی در کشور داریم که سه برابر میانگین در کشور‌های پیشرفته است. این منازل توسط مالکان احتکار شده است. در کشور‌های پیشرفته نظیر فرانسه مالکان را الزام می‌کنند تا منازل خود را اجاره دهند تا عرضه و تقاضا در بازار به تناسب برسد و فشار بر قشر مستضعف وارد نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: در اول انقلاب نیز در شورای عالی انقلاب افرادی نظیر شهید بهشتی و مطهری و مراجع عظام از لحاظ شرعی بودن این نظر را داشتند و ما در این زمینه قانون لازم داشتیم.

ابوترابی تصریح کرد: در پروزه مسکن مهر دو و نیم میلیون منزل در کشور ساخته شد در حالی که ما اکنون به این میزان منزل خالی در کشور داریم که اکثرا متعلق به افرادی است که در خارج از کشور هستند. این طرح در جهت حمایت از قشر مستضعف و کنترل اجاره بها آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح به مالکان فرصت می‌دهد تا ظرف یک ماه منازل خود را اجاره دهند در غیر این صورت دادستان به عنوان مدعی العموم ورود می‌کند و کارشناسی رسمی از منزل بازدید کرده و آن را قیمت گذاری می‌کند. در نهایت دادستان خود قرارداد اجاره را تنظیم می‌کند و اجاره به صورت ماهیانه به دادستان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای شناسایی دقیق این افراد می‌توان از قبوض آب و برق و گاز استفاده کرد، گفت: برای شناسایی منازل ظرفیت خوبی ایجاد شده که مردم از طریق سامانه‌ای منازل خالی را ثبت می‌کنند. مردم، چون در مضیقه هستند خود بهترین ناظر محسوب می‌شوند. زمانی که اطلاعات در اختیار دادستان قرار گیرد، پس از راستی آزمایی به موضوع ورود پیدا می‌کند. یکی از راه‌های شناسایی نیز می‌تواند قبوض برق و آب و گاز باشد.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که با افرادی که خانه‌های خود را اجاره نمی‌دهند چه برخوردی خواهد شد، بیان کرد: در ظرف یک ماه اگر منازل شناسایی شده اجاره داده نشود دادستان به عنوان مدعی العموم شخصا ورود پیدا می‌کند و منازل را اجاره می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر که آیا قانون مالیات می‌تواند راه حلی برای برخورد با این افراد باشد، بیان کرد: قانون مالیات در حال حاضر وجود دارد، ولی وزارت راه و شهرسازی به دلایل متعددی که آورده است آن را اجرایی نمی‌کند که البته این دلایل از نظر ما واهی است. اکنون این قانون وجود دارد و برای اجرایی شدن آن باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

ابوترابی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر مالکان برای فرار از این طرح منازل خود را به آشنایان خود به صورت صوری اجاره دهند چگونه می‌توان جلو آن‌ها را گرفت، گفت: در این طرح، چون مردم خود ناظر هستند اطلاع رسانی خواهند کرد. مردم خودشان بهترین منابع برای بیان حقایق هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو برو مرغ را سرو سامان بده نمیخواهد قیوم مردم باشید قیمت ۱۳ هزارتومان نماینده بی کفایت مجلس که نمی توانی وزیری را استیضاح کنید بی قانونی توی این مملکت بیداد میکنه آقای قانون گذار

    • یوکو

      حرف زور ، مردم غلط کردن شاید یکی نخواد خونش رو کرایه بده

    • بدون نام

      والا کمونیست هم از این ادعاها نداشت .مدعی العموم برای اموال شخصی ادعای مالکیت دارد مگر ...این طرح‌ها محکوم به شکست مطلق است و خیلی مسخره است برای مالکیت خصوصی تصمیم گیری شود .اگر دولت راست میگوید از اموال خود ببخشد .مال مردم مال شما مال دولت هم مال شما ...من حتی مالک نیستم ولی این رفتارهای مسخره اعصابمو خراب کرده .دولت در همه زمینه ها گند زده حالا وارد مالکیت خصوصی هم شده که کلا مورد تقبیح است...متاسفانه

    • بدون نام

      اینم یک روش چپاول است بزور وارد خانه مردم شدن

    • بدون نام

      وظیفه دولت تهیه مسکن برای همه ایرانیان است حالا میخواه این کار را هم به گردن مردم بیندازد و از مال مردم هزینه کند عجب دولت شیری . اگه راست میگید خود دولت خونه بسازه بدهد کرایه.

    • بدون نام

      با سلام و تشکر از لطف شما که پیگیر هستیدطرح برسی اب و برق خوب است ولی با وارد کردن کد ملی میتوان شناسایی کرد کافی است به اجراء در اید ببین چطور قیمت های کاذب شکسته می شود و مردم دعا گوی شما باشند

      پاسخ ها

      • .......لبخند و گریه

        اینها پیگیر کار من وشما نیستند بلکه میخواهند ملت را به جان هم بیاندازند و مثل همیشه هرهر بخندند.

    • بدون نام

      زورگیر و خفت گیر شدن مسئولان خداروشکر اختلاس جواب نمیده خرج بالاست

    • بدون نام

      یک طرح آبکی دیگرررر

    • بدون نام

      از فردا سرمایه میره سمت خانه های ترکیه و لبنان و قبرس..!

    • افشین

      خخخخخخخخخ.توهم زدن مسولان باید از خودشون شروع کنند

    • افشین

      خخخخخخخخخ.توهم زدن مسولان باید از خودشون شروع کنند

    • بدون نام

      یعنی چی ؟؟؟ تملک مال غیر میشه و نماز و روزه هم نداره ، قانون خودش داره بی قانونی میکنه !!! لابد خیال کردید مالک میذاره طرف اونجا زندگی کنه ؟؟؟ من نمی فهمم چرا همش دنبال خرج کردن از جیب مردم هستین ؟؟؟ دولت خونه بسازه و مجانی اجاره بده اصلا ، به مال مردم چکار دارین ؟؟؟؟

    • بدون نام

      خاک تو سرتان با این طرح های کشکی . به جای این که وضعیت معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی را از راه های علمی و عملی درست کنند فقط بلدند به ملت زور بگویند و در این مسیر هم فقط به افراد ضعیف و بی پول و بی پارتی زور میگویند و زورشان به افراد پولدار و قدرتمند نمیرسد

    • بدون نام

      یعنی مردم و در مقابل مردم قرار میدن و شغل شریف آدم فروشی رو ترویج میدن

    • سعید

      خخخخخ عجب فقط ب مردم میخاین زور بگید برادر این طرحی ک شما گذاشتید هیچ سود و فاییده ایی برا مردم نداره بخصوص ؟مستاجران

    • .......لبخند و گریه

      شما تکلیف مسکن مهر و آب و برق و ... آنها را مشخص کنید و کارتان را عالی تمام کنید تا این مشکلات هم حل شود.
      هرکاری که می کنید فقط خراب کاری می کنید و بدتر می کنید.
      لطفا هیچ کاری نکنید و زندگی و روابط مردم را به گند نکشید.
      بدترین این مردم باز صد بار از شما مفیدتر برای بقیه مردم هستند.
      شما خراب نکنید. شما مزاحمت نکنید.
      لطفا فقط مراقب خانواده های خودتان باشید تا رانت خواری نکنند.

    • بدون نام

      اقای ابوترابی تکلیف ما که الان در به در واوره ی یک خانه برای اجاره هستیم ولی بودجه نداریم چه میشود بخدا دو نفریم هر کجا میرویم خانه های قدیمی ویا نوساز را نمیتوانیم اجاره کنیم وقتی میگویم 50 میلیون وتا 400 ویا 500 تومان هزار میدهیم بنگاهی میخندد و مسخره میکند بخدا انقدر تحقیر میشویم که ارزوی مرگ میکنیم از ان طرف مالک یا میگویید تخلیه ویا 100 میلیون با 2یا 3؟میلیون کرایه فکر کنید از کجا بیاوریم در هر حالی که بیکار ی بیماری قدرت وتوان کار کردن نداریم حتی برای نان شب مانده ایم چه میشود تورا خدا فکری هم به حال ما کنید بخدا مانده ایم در مانده هیچ راه خلاصی نداریم بخدا تصمیم گرفته بودم خودکشی کنم باز از خدا ترسیدیم مثل من خیلی هستند زیر بار اجاره خرد شده ایم شما بفکر فقط خانهای خالی هستید سری به املاکی بزنید را دور هم همین تهرانپارس فرجام باقری اخه کجا برویم اخر باید چادر بزنیم در پارک راست میگویید به این معضل چه شد که یک دفعه همه چی اینگونه سرسام اور همه چی گران شد مگر ما مستاجرین جوزام داریم که مالکین وبنگاهیها با تحقیر بیرون میکنند این کار شما چه تاثیری برای ما مستاجرین دارد

    • بدون نام

      این طرح بی معنا و پایه قانونمند و حقوق شهروند رو نقض میکنه

    • پرویز

      اولا مگر ایران کشور کمونیستی است که مالکیت خصوصی معنا و مفهومی نداشته باشد دوما آمدیم خانه ها شناسایی شد که اولا این خانه ها متعلق به ثروتمندان و ارگان ها و بانک ها می باشد ثلثا اجاره آنا آنقدر بالا است که در این شرایط اقتصادی کسی توان اجاره ندارد

    • درین درین

      حالا شاید یکی یه خونه توی یک شهر دیگه داشته باشه بخواد هر وقت رفت سفر ازش استفاده کنه. نکنه انتظار دارین تو پارک بخوابه؟؟ دارندگیو برازندگی. جرم‌کرده از مال خودش خونه اضافه خریده؟؟؟ چرا دادستان مدعی العموم اموال اختلاس شده نمیشه؟؟؟

    • بدون نام

      نظر ها رو خوندم همه مردم از این طرح مسخره انزجار پیدا کردن ...بس این مسخره بازی ها را

    • بدون نام

      چرا دادستان دنبال اخذ مالیات از شرکتهای معاف از مالیات نیست که در صد عظیمی از اقتصاد کشور را قبضه کرده اند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج