اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۳۹۲۷
۲۵ نظر
۵۰۰۹
۲۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اعلام هویت ۳ متهم جوان اخلالگر اقتصادی

نخستین دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران اقتصادی با حضور ۳ متهم جوان این پرونده درباره سودجویی در واردات و فروش گوشی تلفن همراه آغاز شد.

خبرگزاری تسنیم: اولین دادگاه رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز ۴ شهریورماه به ریاست قاضی موحد در شعبه ویژه دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

بنابراین گزارش، این دادگاه به منظور رسیدگی به اتهامات ۳ نفر از مدیران عامل شرکت‌های واردکننده تلفن همراه با ارز دولتی در حال برگزاری است.

به گفته نماینده دادستان، اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اختلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی مردم از طریق گرانفروشی کلان، اتهام این سه متهم است.

متهم ردیف اول این پرونده، محمد قالب علمداری فرزند نادر است که در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۹۷، با قرار بازداشت موقت، بازداشت شده است. وی مدیر عامل شرکت خصوصی داکیست امرتات است که ۶۹ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۴۰ ریال ارز دولتی به قیمت ارز دولتی دریافت کرده است. علمداری متولد ۱۳۶۵ است.

متهم ردیف دوم، علیرضا سنجری است که در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ با قرار بازداشت موقت بازداشت شده و متولد ۱۳۵۶ تهران است. وی مدیر عامل شرکت خصوصی اسپیناس تجارت نیکان است که ۴۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۶۰۸ ریال ارز دولتی با نرخ ارز دولتی دریافت کرده است.

متهم ردیف سوم، سناباد سفرها متولد سال ۱۳۶۱ است که در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، با قرار بازداشت موقت بازداشت شده است. وی مدیر عامل شرکت پارس سامتل قشم است و ۳۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۱۴۰ ریال ارز با نرخ دولتی را دریافت کرده است.

نماینده دادستان در قرائت دادخواست این ۳ متهم جوان، گفت: نوسانات بازار ارز موجب عدم ثبات قیمت شده و دولت برای جلوگیری از این مشکل ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در اختیار واردکنندگان تلفن همراه قرار داده است که البته تاثیری در ثبات قیمت‌ها نداشته و چندین بار نیز افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای سودجو به منظور کسب سود هنگفت با سوءاستفاده از خلاء‌های قانونی و عدم نظارت برخی مسئولان اقتصادی کشور نقش بسزایی در افزایش قیمت داشته‌اند و باعث کاهش قدرت خرید مردم و اخلال در نظام اقتصادی شده‌اند گفت: این افراد از طریق افزایش خودسرانه قیمت و یا اجرای معاملات سوری موجب هدررفت منابع ارزی کشور شده‌اند.

نماینده دادستان خطاب به رئیس دادگاه گفت: چنانچه افکار عمومی را هیئت منصفه قرار دهیم و اقدامات متهمان را برای آنها تشریح کنیم، آنها مجرم تلقی خواهند شد.

وی در تشریح اقدامات ۳ متهم حاضر در دادگاه گفت: بررسی اسناد و فاکتورهای ماخوذه و اعلام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، حکایت از این دارد که متهمان پس از تامین ارز نرخی دولتی و واردات کالا، به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به فروش اجناس وارد شده به قیمت فراتر از مبالغ واقعی کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هالو

      اینا کی هستند که ردیف کردید؟ یعنی کل اقتصاد مملکت با پانزده میلیارد تومنی که اینا گرفتن از هم پاشیده؟ بابا ملتو چی فرض کردید؟ این همه سر و صدا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی همین دو سه تا برگ خشکه؟پس ریشه و شاخه فساد چی شد؟ خودتونید

      پاسخ ها

      • مهدی

        واقعا دمت گرم.خوشحالم که مردم همه چیز رو می‌دونن.ولی اونا فکر میکنن ما .....

    • اصفهانی

      باید حکم کنند اینها اموال خود را بروند موبایل وارد کنند و با قیمت دلار 1000 تومانی به بازار ارزه کنند تا مردم اثر این دادگاه های نمایشی را احساس کنند وگرنه جه دردی از مردم دوا میشه که دولت پول اینها را بخوره.

    • بدون نام

      اگه واقعا عدالت اجرا بشه حقشون اعدام وتما م داریشون بین فقرا تقسیم بشه اگه دم از عدالت حضرت علی میزنیم

    • بدون نام

      اینها از داعش بدتر ند چون خون مردم را می مکند باید اعدام شوند برای عبرت جرثومه های دیگر

    • بدون نام

      همشونو دار بزنید

    • بدون نام

      *همه در برابر قانون برابرند*
      جوانان دهه پنجاه، شصت باز هم شانس نیاوردند.
      همه پیران ما خوبند. جوانان سوخته ،قربانی میشوند.
      «سیاست ها باید اصلاح شوند »
      به امید آبادانی« ایران »سرفراز

    • بدون نام

      میگید جوان این پولا رو از کجا اورده اند؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      عجب...اینا که کاره ای نیستن

    • بدون نام

      دهه شصتی های تبهکار

    • بدون نام

      اخبار داغ گزینشی عمل میکند هر متنی که باب میلش است پخش می کند

    • بدون نام

      لطفا فقط اعدام در ملاعام. خواهشا به جرایم سایر انگل زاده ها هم رسیدگی کنید.

    • بدون نام

      بخدا سیف را باید اعدام کنند چون تمام سرمایه های کشور را به باد داد.

    • محمد

      سلام.ملت منتظرمحاکمه دونه درشتائی باهزاران میلیاردتخلف هستند.ایناکه تخلفشون پول خورد
      اوناهم نمیشه.ولی بازم خوبه .انشاءالله که ادامه
      داشته باشه.

    • بدون نام

      فقط عدام عدام عدام

    • بدون نام

      خداوندیک روززودترهمه تون رانیست ونابودکندخدازلزله ای بیاره که اول تمام مسولین رانه یک جرسومه فسادباقی بماندودوباره جهان رافسادبگیردهمه راازدم نیست ونابوذکندبعدبقیه را. بی شرفهابچه های ماادم نیستند این سرزمین ارث پدرتونه که خاک واب وجنگل وکوهش راخوردید. بچه های من متولد۶۲_۶۴_۶۶هستندولیسانس وفوق لیسانس عمران دارندوبیکارتوخانه خوابیده وروانی شده اند.... وقتی نگاه بچه هام میکنم ارزوی مرگ میکنم که خدایامراچراافریدی که باعث بدبختی چندنفربشوم سانسوری بچسب به سانسورت

    • ارسطو

      اعدام

    • بدون نام

      مدیر عامل های الکی ! من خودم شاهد بودم یکی از دوستانم در عرض سه ماه از یک کارمند معمولی تبدیل به مدیرعامل یک شرکت چند میلیاردی شد ! خودش هم می دانست تنها ماشین امضا است و اتفاقا راضی هم بود !!!!! می گفت قرار بود به خاطر بدهی که دارد به زندان بیوفته اما حالا چند سالی قبل زندان طعم زندگی خوب ( به قول خودش لاکچری ! ) را خواهد کشید بعد به زندان می رود ! این وسط هم خانواده اش پاسور او نمی شوند و در زندان خیالش از راحتی آنها در بیرون آسوده است

    • کارمند

      ایکاش با زالوزاده ها و خودی ها هم اینچنین برخورد میشد

    • ترسو

      خُب ! اينهمه گفتي ، ولي نگفتي ، پشت و پناهِ اين " سه نفر " ! كيه ؟!؟

    • بدون نام

      آخرش نفری 6 ماه حبس میدم بهشون 1 ماه میرن تو میان بیرون

    • احمدرضا

      جریمه اش به جیب خودتون میره، مگه من گوشی ۸۰۰ تومانی را دو ونیم گرفتم بقیه ی پولم را پس میدن؟اینا همش الکیه ، وضع مملکت خر تو خره ، هر کی هر جور دلش میخواد با رشوه جیب بالایی ها را پر میکنه و جنسشا گرون میکنه ، این دولت از ته و تو باید عوض بشه

    • Asad

      امروز نتيجه دادگاه قضات تباني كننده اعلام شد ولي هيچ كدام به قطع دست محكوم نشدند حالا اين سه نفر هم كه مليارد ها دزديده اند ايا قطع دست كه در مورد يك گوسفند دزد اجرا شد در مورد انها عمل مي شود؟ نه چون اين ها پادو اقازاده ها هستند

    • بدون نام

      پاشید جمع کنید این بساط مسخره چرا دارین به شعور ملت توهین میکنید اقتصاد شماها نابود کردین حالا اومدین چهار تا جوجه که سرمایشون به اندازه یه خونه سعادت اباده بازار و اقتصاد به هم ریخته اقایون دزد

    • بدون نام

      دیدم چطور میخندیدند تو دادگاه... ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج