اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۳۳۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

میزان ساعت کار مفید در دستگاه‌ های دولتی

لاریجانی با اشاره به گزارش‌های مطرح شده درباره کار مفید در دستگاههای دولتی گفت: براساس گزارش مطرح شده کار مفید روزانه در دستگاه‌های دولتی حدود ۲۲ دقیقه یا به اعتقاد من حدود ۱ ساعت است، از طرف دیگر کار مفید در صنعت حدود ۲.۵ ساعت بوده که در طول سال این میزان به ۸۰۰ ساعت کار مفید می رسد که این آمارها ایران را در رده ۳ کشور آخر دنیا بعد از عربستان و کویت قرار می دهد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۴ میلیون نیروی زائد در میان ۲۰ میلیون جمعیت شاغل کشور وجود دارد، گفت: به طور حتم راه پرش ایران در اقتصاد، استفاده از نیروی کاردان و با انرژی است.

علی لاریجانی امروز( شنبه ۹ آذر) در مراسم بهره برداری از پروژه طبقاتی پل صدر گفت: من خدا را شکر می‌کنم که توفیقی را به فرزندان انقلاب عطا کرد تا کارهای بزرگ و با عظمت را با اندیشه متعال انجام دهند از طرف دیگر در اینجا از همه کارگران و فعالان دراین پروژه بزرگ قرارگاه سازندگی سپاه و به ویژه سردار عبداللهی و اکبری تشکر می‌کنم از طرف دیگر این پروژه یک سند درخشان برای بخش مهندسی کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تشکر از محمد باقر قالیباف شهردارتهران برای اجرا و تکمیل پروژه طبقاتی صدر افزود: به طور حتم با تلاش انرژی و کاردانی قالیباف پروژه صدر در سطح شهرداری تهران مانند پروژه امام علی (ع) کاری ماندگار خواهد ماند، از طرف دیگر چنین پروژه‌هایی می‌تواند گره ترافیکی تهران را علاج کند.

وی با بیان اینکه تونل نیایش و پروژه طبقاتی صدر مجموعه‌ای نفیس و ارزشمند از نظر مهندسی و حوزه ترافیک است تصریح کرد: به طور حتم اگر تلاش، همت وتدبیر و تلاش شهردار تهران نبود قطعا ترافیک تهران هم اکنون به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده بود از طرف دیگر روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است که این موضوع باید در تمام کشور ترویج و بسط داده شود. همچنین کارگران و مهندسان این پروژه طبقاتی صدر با خودگذشتگی توانستند که این پروژه با عظمت را در دو سال تکمیل و به بهره برداری برسانند.

افزایش زمان در پروژه های عمرانی عامل افزایش هزینه‌ها و فرسودگی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمان طولانی به یکی از آفت های اصلی پروژه های عمرانی در کشور تبدیل شده است، افزود: در کشور هم اکنون پروژه ‌های عمرانی زیادی کلنگ زنی شده اما به علت نبود اعتبارات اجرای این پروژه‌ها با وقفه روبرو شده که به این علت گاهی تکمیل یک بیمارستان حدود ۱۷ سال طول می‌کشد که افزایش زمان در اجرای پروژه های عمرانی زمینه افزایش هزینه‌ها و فرسودگی پروژه مورد نظر رابه دنبال دارد.

لاریجانی ادامه داد: از طرفی دیگراجرای پروژه پل طبقاتی صدر نشان دهنده روش مدیریتی است که ظرفیت‌های بسیاری را برای کشور به وجود می آورد از این رو اگر تدبیر در پروژه‌های عمرانی با امور مهندسی و موضوعات دیگر ادغام شود قطعا شاهد اجرای درست و مناسب پروژه‌های عمرانی در کشور خواهیم بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اعلام این که براساس گزارش دکتر روحانی هم اکنون حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور کلید خورده است تصریح کرد: در شرایط کنونی برای اجرای این پروژه ها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد که اگر این موضوع با نرخ تورم محاسبه شود اجرای پروژه‌ها حدود ۵۰ سال طول می‌کشد .

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاههای دولتی باید با کم کردن فاصله ها زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی و سوق دادن بخش انسانی به طرحهای عمرانی را فراهم کند یادآور شد: به طور حتم یکی از اقدامات دولت در بودجه سال ۹۳ در حوزه عمرانی باید تدوین روش‌های منطقی برای حضور مردم در پروژه‌های عمرانی باشد.

پروژه صدر با تدبیر و طراحی مهندسان ایرانی به اتمام رسید

لاریجانی با بیان اینکه قطعا پروژه صدر با تدبیر اجرا و طراحی مهندسان ایرانی به اتمام رسید افزود: باید توجه کرد که در شرایط فعلی برون رفت کشور از مشکلات در گرو حمایت از ظرفیت‌های داخلی کشور نهفته است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه به طور حتم با اتکا به نیروی داخل می‌توان مشکلات و فضای داخلی را تغییر داد، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های اعمال شده با اتکا به نیروی داخل می‌توان زمینه رشد کشور را فراهم و تحریم را به فرصت و نعمت تبدیل کرد، از طرف دیگر این موضوع بسیار نگران کننده است که وقتی کشایشی در کشور فراهم می‌شود بخش‌ها و سازمان‌ها به خریدهای خارجی روی می‌آورند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر کشور حدود ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی و ارزی به دست آورد از این رو اگر در آن زمان همت داخلی وجود داشت ظرفیت داخل رشد کرده و مشکلات کمتر می شد.

وی با بیان اینکه استفاده از زمان یکی دیگر از نکات ارزشمند پروژه صدر است، تصریح کرد: خوشبختانه با روحیه جهادی زمان اجرای پروژه کوتاه شد زیرا به طور طبیعی اجرای چنین پروژه های زمانی طولانی را می‌طلبد از طرف دیگر اجرای پروژه صدر نشان داد که اگر مدیریت ساماندهی شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

لاریجانی با اشاره به گزارش‌های مطرح شده درباره کار مفید در دستگاههای دولتی یادآور شد: براساس گزارش مطرح شده کار مفید روزانه در دستگاه‌های دولتی حدود ۲۲ دقیقه یا به اعتقاد من حدود ۱ ساعت است، از طرف دیگر کار مفید در صنعت حدود ۲.۵ ساعت بوده که در طول سال این میزان به ۸۰۰ ساعت کار مفید می رسد که این آمارها ایران را در رده ۳ کشور آخر دنیا بعد از عربستان و کویت قرار می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر براساس این گزارش میزان کار مفید در کشور ژاپن در سال حدود ۲۴۰۰ ساعت، در کره هزار و ۱۹ساعت و در ترکیه و چین و آمریکا هزار و ۴۰۰ ساعت است که اگر این آمارها را در نظر بگیریم مشاهده می کنیم که از ۲۰ میلیون جمعیت شاغل در کشور حدود ۱۴ میلیون فاقد بهره‌وری بوده و تنها ۶ میلیون دارای بهره‌وری هستند که به طور حتم این آمار گویای مشکلات مدیریتی در کشور است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام این نکته که راه پرش ایران در اقتصاد این است که از نیروهای کاردان و با انرژی استفاده شود، تصریح کرد: هم اکنون نیروهای مستعدی در کشور وجود دارد اما از این نیروها باید با تدبیر و مدیریت در جهت تحقق اهداف استفاده شود.

وی با بیان اینکه براساس ترازنامه هیدروکربنیک کل ظرفیت انرژی در حوزه نفت ، گاز و برق کشور معادل حدود ۴۳۲ میلیون بشکه نفت در سال است یادآور شد: با این شرایط اگر راندمان کاری را حدود ۴۵ درصد در نظر بگیریم استفاده از ۱۹۶ میلیون بشکه در یک سال در کشور قابل قبول بوده و حدود ۲۳۶ بشکه را در سال به هدر دادیم که این مقدار برابر با فروش نفت ایران در یک سال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی جعفری پور

      کشورهای دیگه وقتی بخاطر زلزله و توفان مجبور به تعطیلی ادارات میشون بابت هر روز ملیونها دلار زیان میکنند اینجا ادارات تعطیل میشه دولت زیان نمیکنه که هیچ کلی هم استفاده میکنه و این فقط بخاطر ساعت کار مفیده که تو اینجا شاید تو هفته 5 ساعت کار مفید انجام بشه

    • سارا

      الان چه ربطی به ساعات کار مفید دولتی ها داشت ،از ما که بپرسن میگن 20 الی 25 دقیقه ساعات کار مفید این کارمندان دولته....

    • shahin

      من میگم انصاف نیست اقای قالیباف فقط برای تهرانیها کار کنه .اصلا چرا تا ادمها کار بلد میشن میرن تهرون ؟نه خدا وکیلی انصافه؟ اینه که بقیه مردم هی پا میشن میان تهرون به خاطر امکاناتش اونوقت باعث اون همه الودگی هوا ومسائل میشه .خب اینقدر بین تهرون وشهرستانها فرق نذارید خدا وکیلی چند درصد بودجه مملکت خرج تهرون میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج