اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۸۴۵
۱۱ نظر
۵۰۱۶
۱۱ نظر
۵۰۱۶
پ

«شکنجه سفید» در مهد کودک‌های تهران

در این روش مربیان به بهانه نافرمانی و شلوغ‌کاری، کودک را مقابل چشمان هم سن و سالانش روی یک صندلی می‌نشانند و به او می‌گویند «درباره کار زشتی که انجام داده‌ای فکر‌ کن»! کودک باید از کار زشتی که انجام داده از مربی خود عذرخواهی کند.

«صندلی سکوت» نام یک روش تنبیهی است که در برخی مهدکودک‌های تهران رایج شده تا به زعم اجرا‌کنندگان آن «کودکان روی این صندلی درباره کارهای بد خود فکر کنند.» اما خیلی از این کودکان فردای روز تنبیه حاضر نیستند به مهد بروند.

بعضی از مهدکودک‌ها از روش‌های عجیبی برای تنبیه کودکان استفاده می‌کنند، روش‌هایی که اگرچه با تنبیه بدنی همراه نیست اما اثرات روحی و روانی آن‌ها به مراتب بیشتر از تنبیه بدنی است.

در یکی از مهدکودک‌های غرب تهران نوعی روشِ تنبیه اجرا می‌شود که برای بسیاری از والدین تعجب‌آور و ناراحت‌کننده است. نام این روش «‌صندلی سکوت» است.

در این روش مربیان به بهانه نافرمانی و شلوغ‌کاری، کودک را مقابل چشمان هم سن و سالانش روی یک صندلی می‌نشانند و به او می‌گویند «درباره کار زشتی که انجام داده‌ای فکر‌ کن»! کودک باید از کار زشتی که انجام داده از مربی خود عذرخواهی کند.

مادر «تارا» یکی از کودکانی که با صندلی سکوت تنبیه شده است می‌گوید: «‌دختر من صبح از خواب بیدار شد و گریه‌کنان گفت که دیگر به مهد نمی‌رود.»

وی ادامه می‌دهد: «مربی مهدکودک به خاطر اینکه تارا سر کلاس نقاشی دوبار صدایش کرده یا به قول مربی با کودک دیگری شلوغ کرده، تنبیه شده است و او را مقابل چشمان دوستانش روی صندلی سکوت نشانده است.»

او در ادامه می‌گوید: «وقتی علت تنبیه کودکم با این روش را از مدیر مهد جویا شدم، وی وجود این روشِ تنبیه را تأیید کرد و به من گفت بچه شما زیادی حساس است.»

تأیید استفاده از صندلی سکوت
یک مربی مهد کودک ضمن تأیید استفاده از صندلی سکوت در برخی مهد‌کودک‌ها به خبرنگار قانون می‌گوید: «از این صندلی استفاده می‌کنیم تا کودک را وادار به فکر ‌کردن درباره اعمال ناپسندش کنیم.»

وی ادامه می‌دهد: «تا وقتی کودک درباره کار ناپسندش عذرخواهی نکند، روی این صندلی می‌نشیند.»

وی در جواب به این پرسش که «آیا تنبیه کودکان در برابر کودکان دیگر با این روش باعث تحقیر شخصیت کودک و فراری دادن او از درس و کلاس در آینده نمی‌شود» به این جمله اکتفاء کرد: «استفاده از صندلی سکوت باید با روش‌های تنبهی و تشویقی دیگری هم همراه باشد.»

کار‌شناسان معتقدند مهد‌کودک‌ها باید جایی برای رشد و تربیت کودک باشند، ضمن اینکه کودک باید بتواند در آنجا انرژی‌های خود را تخلیه کند و برخوردهای تنبیهی با کودکان باید در حداقل سطح ممکن و به ظریف‌ترین شکل باشد، به گونه‌ای که کودک احساس سرخوردگی نکند.

مادر تارا می‌گوید: «دختر ما به شدت ترسیده است. در ماه ۱۸۰ هزار تومان به مهد کودک تارا پرداخت می‌کنیم تا دخترمان رشد کند نه اینکه تحقیر شود.»

استفاده از روش‌های تنبیه روانی برای کودکان و خردسالانی که شخصیت آن‌ها در حال شکل‌گیری است تأثیرات مهمی در آینده آن‌ها می‌گذارد. مادر تارا می‌گوید که کودکش به شدت آسیب دیده و اگر یک بار دیگر این اتفاق برای او پیش بیاید شاید «تارا دیگر به هیچ مدرسه‌ای نرود.»

منبع : قانون

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

«شکنجه سفید» در مهد کودک‌های تهران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر است به جاى فكر كردن در باره كار ها ى بد بكو يند در باره كارهاى خوب خودش فكر كنند تا جنبه هاي مثبت در كودك رشد كند

    • madar

      aslan ravesh kar dar Madhe-kodak-hai ma kamelan eshteah hast, mahdekodak-ha bishtar shabihe madrese hast , va kolan ravesh barkhord ba bacheha ham eshetbah hast, va bayd ba in noo masel jedi bar-khord beshavad.

    • بدون نام

      با سلام به همگي.
      مادر بايد بالاسر بچه باشه نه اينكه بچه رو بذارن مهد كودك.همين بچه ها هستن كه وقتي بزرگ ميشن والدينشونو ميذارن خونه سالمندان. ...

      پاسخ ها

      • همراه

        شما معلومه خیلی وضعت خوبه.من هر بار با گریه از مهد پسرم خارج میشم اما چاره جز کارکردن ندارم.زندگی با یه حقوق نمیچرخه.کاش کمی کلی به مشکلات مردم نگاه میکردین.

    • محمود

      سلام
      به نطر من بهتر منطقی به خیلی از مسائل بنگریم.شما به هیج وجه نمی توانید خودتون رو جای اون پرستار یا مربی (حالا هر چی!)بگدارید.بچه=بد+چه!یعنی نمی دونه بد چیه
      باید به بچه فهماند که این کاری که کردی اشتباه بود و چه کاری بهتر از این صندلی.اما به شرطی که جلوی بچه های دیگه نباشه بهتر است به جای صندلی از اتاق استفتده بشه.محمود تهران

    • جلال

      به نظر بنده این روش یک ایده ی بسیار زشتی است و به عقیده ی من یک شخص روانی چنین ایده ای را داده است و مربی که این ایده را پذیرفته و تایید می نماید بی شگ سابقه روانی دارد در نتیجه باید روشی اصولی و عاری از فشار عصببی برای کودکان در نظر گرفت.

    • saeidzebel

      خیلی کار زشتی اینم یه بدبختی دیگه که جای کتک رو تو اینجا گرفته.بابای پسر بچه باید خانم مهد رو ببره براش یه صندلی بزاره با 10 تا از دوستاش خیره بشن بهش بگن حالا همبن جور که ما نگات میکنیم به کارای بد بدی که کردی فکر کن ببنم اون صبح مییاد سر کار.

    • مهم نیست

      ویش
      مواظب باشین بچتونو گربه شاخ نزنه
      سوسولا

    • بدون نام

      من 2 سال در انگلیس زندگی کردم و دخترم چند ماهی در لندن به مهد کودک انگلیسی رفت..دقیقا همین روش تنبیهی در مهدهای آنجا هم بکار می رود و من یک روز که کمی زودتر رفته بودم دنبال دخترم دیدم او جدای از بقیه روی یک صندلی نشسته و کمی ناراحته و منو که دید کمی بغض کرد اما مربی انگلیسی خونسرد گفت این روش یاد دادن اصول و قوانین مهد به بچه است و چون دخترم یک بچه دیگر رو هل داده باید مدتی جدای از بقیه روی این صندلی بنشینه و فکر کنه.....متاسفانه ما فکر می کنیم تمام کارها در ایران غلط و غیر اصولیه و در غرب همه کارهاشون متفاوت و بهتر از ماست...نوعی خودباختگی فرهنگی داریم و البته بعضی ازما ایرانی ها هم بچه هامون رو بی قانون و خود شیفته بار می آریم.

      پاسخ ها

      • همراه

        حالا دلیلی نداره که چون در انگلیس اجرا میشه حتما درسته.واسه همینه که انگلیسی هااینقدر خودخواه و بداخلاق هستند.

    • بدون نام

      اين كار درسته و بچه ها هميشه با تشويق كردن رشد نمي كنند، تنبيه و آموزش اين موضوع كه كارهاي هر كسي همراه با عواقبي است بسيار مهم است.
      شما از معلم مهد انتظار داريد مانند خودتان خرابكاري بچه را ماله كشي كند، خب او نمي تواند و نبايد اين كار را بكند.
      بچه ي شما خجالت كشيده و ياد مي گيرد كه بايد به قوانين احترام بگذارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج