adexo3
۱۳۸۱۸۷۹
۹۳۷
۹۳۷
پ

عنایتی: برای بازی برابر استقلال هیجان‌زده هستیم

سرمربی پیکان می گوید که تیم او در بازی های گذشته عملکرد امیدوارکننده ای داشته است.

ورزش سه: رضا عنایتی سرمربی پیکان در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: برای بازی با استقلال خیلی هیجان زده هستیم. مقابل تیمی بازی بازی می‌کنیم که افتخارات زیادی در سطح قاره آسیا و لیگ ایران دارد و می‌دانیم که بازی فوق‌العاده سختی مقابل بازیکنانی که باکیفیت هستند داریم، بازیکنانی که به هر حال وجهه بین‌المللی دارند. ما هم بازیکنان جوانی داریم که انگیزه زیادی برای این مسابقه دارند و خوشحال هستیم که مقابل تیمی بازی داریم که هم می‌توانیم تجربیات بازیکنان جوان‌مان را محک بزنیم و هم اینکه در یک بازی بزرگ بتوانیم شرایط خودمان را در جدول بهبود بخشیده و به لحاظ فنی بالاتر برویم.

سرمربی پیکان گفت: فکر می‌کنم که متأسفانه در هفته‌های گذشته آن روی خوش فوتبال با ما نبود و علی‌رغم بازی‌های خوبی که انجام دادیم، نتیجه‌ای که باید می گرفتیم را کسب نکردیم. در تمام این چهار بازی که در خدمت پیکان بودم، همه کارشناسانی که به حق می‌توانند درباره فوتبال نظر بدهند، اذعان داشتند که ما به کمترین حق‌مان رسیدیم و این خاصیت کار کردن با بازیکنان جوان است و کاری هم نمی‌توان کرد. آنها باید تجربه کسب کنند و شرایطی که در بازی به وجود می‌آید را به نحو احسن و به نفع خودشان تغییر دهند، ولی این اتفاق برای ما نیفتاد.

عنایتی: برای بازی برابر استقلال هیجان‌زده هستیم

او ادامه داد: هفته گذشته هم شما دیدید که ما یک فوتبال کاملا قابل احترام را مقابل فولاد بازی کردیم، با یک شرایط ویژه که من خیلی کمتر دیده بودم که یک تیم بتواند موقعیت‌های زیادی را ایجاد کند. کمی نگران هستیم که این موقعیت‌ها به گل تبدیل نمی‌شود. فردا هم یک روز خاص برای ماست و من خودم خیلی هیجان‌زده هستم، به هر حال مقابل تیمی بازی می‌کنیم که از آن خاطرات خیلی خوب و زیادی دارم. استقلال تیم پرمهره‌ای است و باید با تمام تمرکزمان در طول 90 دقیقه کار کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه بگیریم و شرایط‌مان را در جدول بهتر کنیم. احساسم این است که فردا هم هواداران و هم کسانی که پای تلویزیون نشسته‌اند، یک بازی خوب را ببینند و نتیجه‌اش نیز با خداست و ما فقط می‌توانیم تلاش‌مان را بکنیم.

وی در مورد اینکه خطرناک‌ترین بازیکن استقلال کیست که باعث نگرانی او شود، گفت: من احساس می‌کنم که تیم استقلال کلاً تیم خطرناکی است، یعنی نمی‌توان یک نفر خاص را مدنظر بگیریم. بازیکن تأثیرگذار در همه تیم‌ها وجود دارد. تیمی که استقلال دارد، فکر می‌کنم تمام مهره‌هایش در تمام خطوطش وظایفشان را به نحو احسن انجام می‌دهند و این کار را کمی سخت می‌کند. ما روی نقاط ضعف و قوت استقلال برنامه‌ریزی و در طول هفته نیز تمرین کرده‌ایم و ان‌شاءالله بتوانیم آنها را کنترل کنیم.

عنایتی در مورد اینکه فقط برای تساوی به مصاف استقلال می‌رود یا نیم‌نگاهی نیز به پیروزی دارد، پاسخ داد: در بازی فوتبال نمی‌توانیم بگوییم که صرفاً برای چه چیزی بازی می‌کنیم؛ مساوی، برد و یا خدایی نکرده باخت. ما تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم و این را نیز به بچه‌ها گفته‌ایم. شرایط بازی تعیین می‌کند که چه اتفاقی رخ خواهد داد. ولی در ذهن ما یک بازی خوب است، با یک شرایط خوب؛ ان‌شاءالله که در پایان بازی هم بتوانیم خوشحال از زمین بیرون بیاییم.

او درباره ابهامات درخصوص بدون تماشاگر بودن این مسابقه نیز توضیح داد: فکر می‌کنم هنوز چیزی به ما اعلام نشده است و ما هم منتظر هستیم تا ببینیم چه اتفاقی قرار است بیفتد. ما هنوز نمی‌دانیم داور بازیمان چه کسی است. دیروز در رسانه‌ها اخباری آمد که بازی بدون تماشاگر است. ولی ما هم مثل شما نمی‌دانیم که بازی چگونه برگزار خواهد شد. امیدوارم شرایط فوتبالمان به شکلی رقم بخورد که هواداران فوتبال بدانند که می‌توانند حامی تیم‌های‌شان باشند و از این جریمه‌ها دیگر در فوتبال نبینیم، چون بازی بدون تماشاگر خیلی بی‌روح است. ما که عادت داریم، ولی تیم‌هایی که پرطرفدار هستند، می‌توانند استفاده کنند. باز هم تکرار می‌کنم، نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و حتی داور بازی ما چه کسی است.

عنایتی: برای بازی برابر استقلال هیجان‌زده هستیم

سرمربی خودروسازان درباره از دست رفتن موقعیت‌ها توسط بازیکنان پیکان و اینکه چرا تیم استرس دارد، پاسخ داد: من احساس می‌کنم بازیکنان ما وقتی با این کیفیت کار می‌کنند، از دست رفتن موقعیت‌ها نه بخاطر استرس است و نه چیز دیگری. فکر می‌کنم آن هیجان زدن ضربات آخر برای‌مان مشکل ایجاد کرده است. یعنی اگر دقت کرده باشید، ما دو تا تیرک نزدیم، چهار پنج بار توپ را به تیرک دروازه‌ها زدیم. به هر حال برخی بازیکنان خاصیت تمام‌کنندگی دارند و بعضی از بازیکنان نیز فقط باید برای بازیکن دیگری تلاش کنند. متأسفانه در آن بازی شرایط مسابقه به سمتی پیش رفت که آن اتفاق برای تیممان رخ داد و یک امتیاز خیلی خیلی مهمی را از دست دادیم، ولی به آینده خیلی امیدوار شدیم.

او ادامه داد: ما بازی را آنالیز کردیم و بچه‌ها از شیوه فوتبالی که ارائه کردند، خیلی لذت بردند. وقتی 70 درصد مالکیت با شرایط ویژه و موقعیت‌های فراوان ایجاد می‌کنید، خوب است. یک زمانی هست شما مالکیت توپ را دارید ولی خیلی به دردتان نمی‌خورد و اکثرا درون زمین خودتان هستید. ولی وقتی در زمین حریف چنین مالکیتی دارید، امیدوارکننده است. یک دکتر بسیار بادانش هم به تیم اضافه شده است که می‌تواند خیلی به ما کمک کند. خود من اعتقاد داشتیم که به مانند یک کادرفنی، به دکتر روانشناس نیاز داریم.  خوشبختانه باشگاه همکاری خیلی خوبی با ما داشت و به تیم اضافه شد. سعی می‌کنیم به لحاظ روحی هم بچه‌ها را آماده کنیم تا در بازی به مشکل برنخوریم.

عنایتی می گوید: شما به یک موضوعی اشاره نکردید. چرا عنایتی در هر مسابقه تنها یکی دو تعویض انجام می‌دهد؟ وقتی که تیم به تغییر نیاز دارد و باید بازیکن جایگزین با کیفیت بیاوریم، به مشکل می‌خوریم و واقعا دستمان خالی است. شما ومی بینید که هر بازیکنی از تیم‌های استقلال، تراکتور، سپاهان و پرسپولیس از بازی خارج می‌شود، یک بازیکن با همان کیفیت وارد زمین می‌شود. این یعنی تعادل و برنامه ریزی از قبل. استقلال هم یک تیم فوق‌العاده پُرمهره و با بازیکنان باکیفیت است و می‌دانیم بازی با این تیم چقدر دشوار خواهد بود.

عنایتی: برای بازی برابر استقلال هیجان‌زده هستیم

او گفت: اگر یک بازیکن سرما بخورد، ما بدبخت می‌شویم! بعضی اوقات باید با شرایط کنار آمد. باز هم می گویم، بازیکنان باکیفیتی داریم که اگر آنها را وارد زمین کنیم، شاید شرایط خیلی خوبی برای ما رقم بزنند، اما میدان دادن به بازیکن جوان ریسک بالایی دارد و با توجه به موقعیت حساسی که داریم، متأسفانه نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. ان‌شاءالله در نیم فصل دوم شرایط ما بهتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج