اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۲۸۰۴
۳۱۷۸
۳۱۷۸
پ

اوسمار جانشین سرلک را پیدا کرد

پرسپولیس تمرینات آماده‌سازی خود را در دبی پشت‌سر می‌گذارد و طبق برنامه سرخپوشان قرار است روز شنبه هفته آینده راهی تهران شده و بعد از یک روز استراحت در ورزشگاه شهید کاظمی تمرینات خود را پیگیری کنند.

فرهیختگان: پرسپولیس تمرینات آماده‌سازی خود را در دبی پشت‌سر می‌گذارد و طبق برنامه سرخپوشان قرار است روز شنبه هفته آینده راهی تهران شده و بعد از یک روز استراحت در ورزشگاه شهید کاظمی تمرینات خود را پیگیری کنند. شاگردان اوسمار فعلا قرار است روز جمعه یک بازی دوستانه با شارجه امارات داشته باشند. برخلاف بازی اول، این مسابقه از دو سه روز قبل در برنامه‌های سرخپوشان قرار گرفته است و با این شرایط اوسمار روز قبل از مسابقه تمرینات سبکی را برای شاگردانش در‌نظر خواهد گرفت تا اتفاقات بازی دوستانه قبل تکرار نشود. در‌حال‌حاضر بازیکن مصدومی در اردوی سرخپوشان دیده نمی‌شود و تمامی بازیکنان حاضر تمرینات سختی را پشت‌سر می‌گذارند؛ هر چند در اواخر این اردو فشار تمرینات کاهش پیدا کرده و بیشتر کارهای تاکتیکی در دستور‌کار مربیان پرسپولیس قرار گرفته است. 

اوسمار جانشین سرلک را پیدا کرد

 بازیکنانی که دیگر دوست ندارند ذخیره باشند

هنوز نیم‌فصل دوم شروع نشده از پرسپولیس اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. از قرار معلوم اختلاف‌نظر در مورد اوسمار و حمایت یا عدم‌حمایت از او تنها مساله‌ای نیست که بین بازیکنان اسمی پرسپولیس اختلاف ایجاد کرده و مساله ثابت بازی کردن هم موضوعی است که اوسمار را با مشکلاتی پیش‌رو خواهد کرد. در زمان سرمربیگری یحیی گل‌محمدی او هر بازیکنی را که از لحاظ آمادگی در شرایط بهتری بود بازی می‌داد و نام‌ها خیلی برایش مهم نبود. در همین راستا بزرگ‌ترهای تیم هم در‌صورت تعویض زودهنگام یا نیمکت‌نشینی حق اعتراض نداشتند؛ چراکه خوب می‌دانستند اگر کار خطایی انجام دهند با جریمه سنگینی از سوی سرمربی تیم روبه‌رو خواهند شد. اما از قرار معلوم این دسته از بازیکنان دیگر دوست ندارند بازی تیم‌شان را از روی نیمکت ببینند و خواهان ثابت بازی کردن هستند. این در‌حالی است که با اضافه شدن عبدالکریم حسن، امیری و آل‌کثیر رقابت برای حضور در ترکیب اصلی به‌مراتب سخت‌تر و جدی‌تر از نیم‌فصل اول خواهد بود. شرایط موجود نشان می‌دهد با شروع نیم‌فصل دوم اوسمار برای ترکیب اصلی دردسرهای زیادی را پیش‌روی خود خواهد دید. مخصوصا در خط میانی و حمله که اکثرا خواهان ثابت بازی کردن هستند. 

 اختلاف در کادرفنی 

باشگاه پرسپولیس در انتخاب جانشین برای یحیی گل‌محمدی در ابتدا با نام‌ها بازی کرد و بعد از تقریبا یک‌ماه سرکار گذاشتن هوادارانش درنهایت اوسمار را به‌عنوان سرمربی سرخپوشان معرفی کرد. در همین مقطع هم سیدجلال حسینی از حضور در تمرینات سرخپوشان خودداری کرد تا هواداران بابت این مساله انتقادات زیادی را متوجه درویش کنند. اما در ادامه مدیرعامل پرسپولیس، حسینی را با این وعده که او نقش مهمی را در کادرفنی ایفا خواهد کرد به تمرینات و اردوی تیم در دبی برگرداند. تا قبل از حضور سید در تمرینات مهرداد خانبان و محمد عسگری در تمرین دادن تیم کمک زیادی به اوسمار می‌کردند، اما با حضور سید این روند تغییر کرد. در‌واقع سیدجلال با این تفکر که بعد از اوسمار او دستیار اول است راهی دبی شد و به‌خاطر همین مساله هم در تمرینات سعی کرد چنین نقشی را داشته باشد. مساله‌ای که چندان با استقبال دو مربی ایرانی دیگر مواجه نشد، از این جهت که آنها از لحاظ مدرک مربیگری شرایط بهتری نسبت به سید دارند، اما طبیعی است که از لحاظ اعتبار و شهرت قابل مقایسه با این مربی نباشند. در این میان اوسمار هم سعی می‌کند به چنین مسائلی توجه نداشته باشد. با توجه به اتفاقاتی که در اردوی دبی رخ می‌دهد اگر بعد از بازگشت سرخپوشان شاهد جدایی حداقل یکی از مربیان ایرانی پرسپولیس بودیم اصلا نباید تعجب کرد. 

 مذاکره با مربیان داخلی، همزمان اقدام برای جذب مربی خارجی

باشگاه پرسپولیس بعد از توافق با اوسمار به ایجنت او ماموریت داد به‌دنبال یک دستیار برای این مربی باشد. دستیاری که البته خود این مربی از او شناخت داشته باشد. جالب اینکه در همین برهه این باشگاه از اضافه شدن دستیار ایرانی هم به کادر اوسمار خبر داد، در‌حالی‌که این سرمربی اصلا درخواستی در این زمینه نداده بود و تاکید داشت حضور سیدجلال حسینی در کادر کفایت می‌کند. با این حساب باشگاه پرسپولیس به حسین عبدی، وحید هاشمیان و علیرضا امامی‌فر پیشنهاد داد دستیار اول اوسمار باشند. در این میان درویش حتی از استیلی خواست به‌خاطر رابطه خوبش با وحید هاشمیان او را دعوت به همکاری با اوسمار کند. اینکه حالا این مذاکرات به مانند مذاکره با مربیان خارجی دیگری که قرار بود جانشین یحیی گل‌محمدی شوند، نمایشی بود یا نه مشخص نیست اما آنچه مشخص است این اتفاق قرار بود برخلاف نظر اوسمار رخ دهد. به هر شکل مربیان نامبرده هیچ یک حاضر نشدند با این شرایط به پرسپولیس بیایند. البته باشگاه پرسپولیس به‌طور جداگانه برای استخدام دستیار خارجی برای اوسمار اقدام کرده و حتی ممکن است مربی مدنظر به‌زودی در اردوی دبی به جمع سرخپوشان ملحق شود. به‌نظر می‌رسد با آمدن این مربی جدید به کادر پرسپولیس شاهد اتفاقات جالبی در کادر این تیم باشیم. 

 امیری جانشین سرلک خواهد شد؟

وحید امیری در نیم‌فصل دوم فصل پیش نمایش خیلی خوبی را در ترکیب پرسپولیس داشت و یکی از دلایل آن حضور او در بین هافبک‌های میانی بود. یکی از نفراتی که اعتقاد داشت امیری در این پست موثرتر است، همین اوسمار بود. با توجه به همین مساله برای نیم‌فصل دوم امیری به احتمال خیلی زیاد یکی از هافبک‌های میانی پرسپولیس و متمایل به چپ خواهد بود. او در نیم‌فصل دوم فصل پیش مثلث خوبی را با مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر تشکیل داده بودند و از قرار معلوم این مثلث مجدد و با نظر اوسمار شکل خواهد گرفت. به این ترتیب جانشین سرلک در ترکیب سرخپوشان فعلا امیری است. او از خصوصیات دوندگی و جنگندگی بالایی برخوردار است و اوسمار نیز از هر نظر بازی این بازیکن با اخلاق تیمش را می‌پسندد. 

 تهدید بازیکنان برای فسخ قرارداد

باشگاه پرسپولیس در فصل‌جاری فقط 20 درصد به بازیکنان و مربیان تیم‌های پایه خود پرداختی داشته است. البته این پرداختی‌ها شامل بازیکنان امید و جوانان نیز می‌شود؛ چراکه رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان قرارداد مالی با باشگاه خود ندارند. در همین راستا از ابتدای فصل تاکنون بارها بازیکنان رده‌های سنی امید و جوانان پرسپولیس که در رتبه‌های خوبی هم در جدول مسابقات قرار دارند، نسبت به مسائل مالی اعتراض کرده‌اند که بی‌فایده بوده است. از این رو این بازیکنان تهدید کرده‌اند اگر مطالبات‌شان را دریافت نکنند با حضور در هیات‌فوتبال قرارداد خود را فسخ خواهند کرد. طبق قانون آنها این حق را دارند اگر تا پایان فصل 50 درصد قراردادشان را دریافت نکنند می‌توانند قرارداد خود را فسخ کرده و به‌عنوان بازیکن آزاد راهی تیم‌های دیگر شوند. بازیکنان جوان پرسپولیس امیدوارند این تهدیدشان نتیجه داده و رضا درویش دستور پرداخت درصدی از قراردادشان را صادر کند. جالب اینکه رقم قرارداد این دسته از بازیکنان به یکصد میلیون هم نمی‌رسد در‌حالی‌که بازیکن سکونشین تیم بزرگسالان چند میلیاردی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج