adexo3
۱۴۱۵۳۴۸
۸۱۷
۸۱۷
پ

دهمین قهرمان هم توسط پادشاه بلعیده شد

رئال مادرید در یکی از خاص‌ترین نمایش‌های دفاعی خود، منچسترسیتی قدرتمند را به زانو در آورد.

فوتبال ۳۶۰: رئال مادرید در یکی از خاص‌ترین نمایش‌های دفاعی خود، منچسترسیتی قدرتمند را به زانو در آورد.

دهمین قهرمان هم توسط پادشاه بلعیده شد

پرافتخارترین تیم تاریخ اروپا در نمایشی کاملا متفاوت با آنچه در گذشته از خود به جا گذاشته بود، توانست تیم سراسر هجومی منچسترسیتی را در ورزشگاه اتحاد زمینگیر کند. گذشتن از سد تیمی که ۶ فصل در خانه به هیچ رقیب اروپایی باج نداده و البته سودای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش را در سر می‌پروراند، تنها از پس تیمی با لقب پادشاه اروپا برمی‌آمد‌

زنده بیرون آمدن از بمباران

آمار و ارقام به جا مانده از جدال منچسترسیتی و رئال مادرید، خبر از سلطه بی چون و چرا شاگردان پپ گواردیولا می‌دهد. سیتیزن‌ها بیش از 33 بار به محوطه جریمه رئالی‌ها رسیدند، 18 کرنر روی دروازه ارسال کردند، 920 پاس بین همدیگر رد و بدل کردند و 68 درصد از زمان بازی مالک توپ بودند اما تمام این تلاش‌ها در طول 120 دقیقه تنها یک گل برای آنها به دنبال داشت. کهکشانی‌ها در طول فصل بارها مجبور به تغییر چینش خط دفاعی خود شده بودند و  با اتکا به درخشش آندری لونین درون دروازه، آنتونیو رودیگر و دنی کارواخال در خط دفاعی و فده والورده در میانه میدان و با تلاش مثال‌زدنی سایر ستاره‌های خود در دفاع از دروازه، موفق شدند کار را به ضربات پنالتی بکشانند تا در نهایت معجزه دیگری توسط رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت برسد. پنالتی رودیگر به قعر دروازه اِدِرسون، نقطه پایانی بر رویای سیتیزن‌ها در دفاع از عنوان قهرمانی خود بود. البته منچسترسیتی در این زمینه تنها نبوده است. رئالی‌ها بزرگترین قاتل مدافعان عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ قهرمانان بوده‌اند. آنها ۱۲ بار در ادوار مختلف لیگ قهرمانان به مصاف مدافع عنوان قهرمانی رفته‌اند و با احتساب پیروزی چهارشنبه شب برابر منچسترسیتی، ۱۰ بار موفق به گرفتن جان و رویای مدافعان عنوان قهرمانی شده‌اند.

دهمین قهرمان هم توسط پادشاه بلعیده شد

رسانه‌های اروپا در تمجید از رئالی‌ها

پس از ناتوانی منچسترسیتی در گذر از سد محکم رئال مادرید، رسانه‌های مختلف به این جدال منحصر به فرد پرداختند. رسانه «اتلتیک» با انتخاب عنوان «درخشان» در تمجید از کهکشانی‌ها نوشت: «اگر منچسترسیتی با این قدرت و توانایی نتوانست سد راه رئال مادرید شود چه تیمی توان این کار را خواهد داشت؟» رسانه انگلیسی «دیلی میل» هم در عنوان انتخابی خود این شکست را بهای فرصت‌های از دست رفته توسط سیتیزن‌ها دانست. رسانه «اسپورت» چاپ کاتالونیا با انتخاب عنوان «باورنکردنی» نوشت: «رئال مادرید در حالی با پیروزی در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی شد که در تمام طول بازی برابر حملات سنگین منچسترسیتی مقاومت کرد.» رسانه «دیلی اکسپرس» طی مطلبی در مورد این بازی نوشت: «منچسترسیتی در حالی توسط رئال مادرید،  مالک همیشگی لیگ قهرمانان از دور رقابت‌ها کنار رفت که برناردو سیلوا بدترین پنالتی تاریخ را به سمت دروازه شلیک کرد.» رسانه «ایندیپندنت» هم در مطلب خود با انتخاب عنوان «پادشاه اروپا می‌تواند دوباره تاج‌گذاری کند» از صعود سخت و جذاب رئالی‌ها تمجید کرد.

دهمین قهرمان هم توسط پادشاه بلعیده شد

از نکات جالب توجه دیگر پس از پیروزی رئالی‌ها برابر منچسترسیتی می‌توان به فرمول خاص کارلتو برابر پپ گواردیولا اشاره کرد. پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال باشگاهی پس از صعود به مرحله نیمه نهایی تبدیل به اولین مربی فوتبال اروپا شد که تیم‌های تحت هدایت پپ گواردیولا را در ۳ دوره مختلف از لیگ قهرمانان حذف می‌کند. نابغه اسپانیایی در فصل 2014-2013 در مرحله نیمه نهایی به همراه بایرن مونیخ به مصاف رئال مادرید تحت هدایت کارلو آنچلوتی رفت و در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت با نتیجه 5 بر صفر مغلوب شد. ۲ شکست دیگر به همراه منچسترسیتی، کارلتو را به عنوان سرسخت‌ترین رقیب پپ گواردیولا به فوتبال اروپا معرفی کرده. به گواه آمار و ارقام هرگاه رئال مادرید موفق به کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی شده در نهایت جام را بالای سر برده است. باید منتظر ماند و دید پرونده آخرین فصل لیگ قهرمانان در نسخه کنونی، با پانزدهمین قهرمانی پر افتخارترین تیم این رقابت‌ها بسته خواهد شد یا سرنوشت دیگری در انتظار جذاب‌ترین رقابت باشگاهی دنیای فوتبال و مالک همیشگی آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج