اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۳۸۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

گفت و گوی اختصاصی تماشا با موشک ایرانی هامبورگ

فریاد "میدی میدی" در آلمان

۲۳ هزار هوادار هامبورگی که به تماشای این بازی آمده بودند، مثل گذشته از «موشک» ایرانی سال های دور هامبورگ استقبال کردند و هربار که او پا به توپ می شد، یکصدا او راتشویق می کردند.

برترین ها به نقل از تماشا: مهدوی کیا یک روز پیش از بازی خیرخواهانه مقابل یاران زیدان و رونالدو به هامبورگ رفت. کاپیتان سابق تیم ملی که زمانی گران قیمت ترین بازیکن باشگاه هامبورگ محسوب می شد، بلافاصله بعد از رسیدن به هامبورگ به دفتر باشگاه رفت و جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۰۳ را به موزه این باشگاه پیشنهاد داد که مورد موافقت و استقبال مسوولان باشگاه آلمانی واقع شد.

۲۳ هزار هوادار هامبورگی که به تماشای این بازی آمده بودند، مثل گذشته از «موشک» ایرانی سال های دور هامبورگ استقبال کردند و هربار که او پا به توپ می شد، یکصدا او راتشویق می کردند.

فریاد "میدی میدی" در آلمان

کیا ۴۵ دقیقه در این دیدار به میدان رفت و یک پاس گل زیبا هم برای یارانش فرستاد. کیا ساعاتی پیش از بازگشت به ایران با تماشا گفت و گوی کوتاهی انجام داد که در زیر می خوانید.

*بازی مقابل ستارگان دنیای فوتبال چطور بود؟

جنبه خیرخواهانه این بازی مهم بود و نباید به نکات فنی توجه کرد. این یک بازی سمبلیک بود و بازیکنان دو تیم سعی می کردند بیشتر طوری بازی کنند که تماشاگران از دیدن بازی لذت ببرند. این بازی ها معمولا پرگل می شود چراکه همه کم فشار بازی می کنند. من هم سعی کردم محکم بازی نکنم چراکه هم بازیکنان این بازی بازنشسته بودند و فقط سه نفر بودیم که هنوز در تیم های باشگاهی بازی میکنیم. طبیعتا سطح آمادگی ما بیشتر از بقیه بود.

*وقتی دوباره صدای تشویق هواداران هامبورگ را می شنیدی، چه حسی داشتی؟

هر بار که پا به توپ می شدم، صدای همان شعارهای قدیمی داخل استادیوم می پیچید. تماشاگران دوباره خاطرات خوبم را برایم زنده کردند. خوشحالم که به عنوان یک ایرانی چنین جایگاهی بین هواداران هامبورگ دارم. آنها مرا شرمنده کردند. مثل گذشت. شنیدن آن فریادها و تشویق ها بسیار دلنشین بود.

*واکنش هامبورگی ها به جایزه ای که به موزه باشگاه هدیه دادی، چه بود؟

این جایزه را زمانی کسب کردم که بهترین روزهایم را با تیم ملی و هامبورگ می گذراندم. حتی آن زمان سلطان پاس گل بوندس لیگا هم لقب گرفتم. وقتی به مسئولان هامبورگ پیشنهاد دادم که جایزه ام را در موزه باشگاه قرار دهم، خیلی خوشحال شدند و از این کار استقبال کردند.

پاس گل رویایی کیا در شب فراموش نشدنی

یک پاس گل رویایی از مهدی مهدوی کیا خاطرات را باری هامبورگی ها زنده کرد. آنها دیشب یک صدا «میدی» را تشویق می کردند. کمتر کسی فکر می کرد که برای یک بازی تشریفاتی ۲۳ هزار نفر به ورزشگاه اختصاصی هامبورگ بروند؛ اما این اتفاق افتاد تا این تعداد هوادار هامبورگ از نزدیک شاهد بازی تیم یاران رونالدو با تیم تاریخ هامبورگ باشند؛ مسابقه ای که قرار بود با قضاوت پیرلوییجی کولینا برگزار شود و از مهدی مهدوی کیا هم باری حضور در آن دعوت شده بود.

فابین بارتز، گئورگی پوپسکیو، کلود ماکه له له، ادگار داویدز، لوییس فیگو، رونالدو (برزیلی)، زین الدین زیدان، دیدیه دروگبا، میشل سالگادو، خوان کاپ ده ویلا و فابیو کاناوارو بازیکنان نامداری بودند که مارچلو لیپی، سرمربی تیم یاران رونالدو در ترکیب ابتدایی به میدان فرستاد.

اگرچه این بازی در نهایت با برتری ۵ بر ۴ تیم یاران رونالدو به پایان رسید؛ اما نکته مهم در این بازی ارسال زیبای مهدی مهدوی کیا در دقیقه هشت بازی و گل زیبای پتریچ بود؛ گلی که باعث شد مهدی تا دقیقه ۴۵ که در زمین حضور داشت با تشویق های فوق العاده هواداران هامبورگ رو به رو شود.

در این ۴۵ دقیقه هربار که مهدی صاحب توپ می شد فریادهای مخصوص «میدی میدی» که با گویش خاص آلمانی ها ادا می شد، همه ورزشگاه را پر می کرد.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فریاد "میدی میدی" در آلمان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      بازیکن با اخلاق و بدون حاشیه فوتبال ایران
      ک
      مهدی جان دوستت داریم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج