adexo3
۱۹۶۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«رئال دوبرابر هم حقوق بدهد نمی روم»

روزنامه اسپانیایی «اسپرت» از مدت ها قبل برای خوانندگانش فراخوان داده بود که می توانند نقش خبرنگار این نشریه را بازی کنند و به دلخواه از لیونل مسی ۱۰ سوال بپرسند.این اتفاق پیش از بازی دیشب آرژانتین و سوئیس افتاد

«رئال دوبرابر هم حقوق بدهد نمی روم»

تماشا: روزنامه اسپانیایی «اسپرت» از مدت ها قبل برای خوانندگانش فراخوان داده بود که می توانند نقش خبرنگار این نشریه را بازی کنند و به دلخواه از لیونل مسی 10 سوال بپرسند. این اتفاق پیش از بازی دیشب آرژانتین و سوئیس افتاد و 10 سوال از هزاران پرسشی که خوانندگان این نشریه نزدیک به باشگاه بارسلونا مطرح کرده بودند، به همراه جواب های ستاره آرژانتینی «آبی و اناری ها» چاپ شد که بهتر است خواندن آن را از دست ندهید:

«رئال دوبرابر هم حقوق بدهد نمی روم»

*سلام لئو، وقتی بعد از گذشت چند سال خواستی از فوتبال خداحافظی کنی، دوست داری با بارسا در ارتباط بمانی؟ مثلا دوست داری مربی بارسا یا تیم دیگری شوی؟

فقط خدا می داند بعد از اینکه دوران حرفه ای ام تمام شد قرار است چه کار کنم؛ اما عاشق این هستم که با باشگاهی که این قدر برایش احترام قائلم در تماس بمانم. هرچه تقدیر باشد.

*می خواهم از بهترین بازیکن جهان بپرسم هیچ فکر کرده ای یک روز در یکی از باشگاه های آرژانتین بازیکنی؟ اگر بله، کدام باشگاه؟

ممنون از این اظهارنظر، حقیقت این است که من عاشق این هستم که در آرژانتین فوتبال بازی کنم و مردمی را ببینم که در ورزشگاه سرود می خوانند و به بازیکنشان انگیزه می دهند. اینکه به کدام تیم می روم را نمی دانم؛ اما مثل قبل بازهم می گویم که فقط خدا می داند.

*اگر قرار باشد یکی از بازیکنان بارسلونا را انتخاب کنی، کدامشان را انتخاب می کنی؟

خوب شد که مرا در موقعیت انتخاب از باشگاه های دیگر قرار ندادی. اما درمورد اینکه اگر دست من باشد دوست دارم چه کسی بماند، باید بگویم تصمیم گیری خیلی خیلی سخت می شود البته ترجیح می دهم کنار ژاوی و اینیستا بازی کنم.

*فکر می کنی ژاوی بتواند روزی برای بارسلونا مربی خوبی شود؟ می توانی تصور کنی که زیر نظر ژاوی کار کنی؟

به نظرم ژاوی هنوز در زمین خیلی چیزها برای گفتن دارد. او یک بازیکن فوق العاده است و برای ما نقش کلیدی بازی می کند. بنابراین امیدوارم مدت زمانی طولانی کنار هم بازی کنیم. البته امیدوارم این لذت را هم تجربه کنم که روزی او را مربی یک تیم ببینم. او جذاب و باهوش است و خیلی چیزها درباره فوتبال می داند.

*سلام لئو، سوال من ساده است: بهترین خاطره ای که از لاماسیا همیشه در ذهنت داری چیست؟

من خیلی ها را که از قبل می شناختم دوباره ملاقات کردم. آنها گروه خوبی تشکیل داده اند. از گذشته نمی توانم دقیق حرف بزنم چون وقت زیادی را در لاماسیا نگذراندم؛ اما خاطرم هست که آن وقت ها اسنک های خوبی داشت و بعد از تمرین همیشه گرسنه بودم و ساندویچ می خوردم.

*اگر رئال دستمزدی دوبرابر چیزی که حالا می گیری به تو پیشنهاد بدهد، حاضری اینجا را ترک کنی؟

این سوالی است که تا به حال چندین بار جوابش را داده ام. بارسا به من همه چیز داده. من اینجا در این باشگاه بزرگ شده ام، همه می دانند چقدر به بارسا اهمیت می دهم و هرگز حتی به رفتن به تیم مقابل فکر هم نمی کنم حتی اگر قرار باشد با پول کمتری که می گیرم کنار بیایم. از جایی که هستم خیلی خوشحالم.

*اگر عضو تیم ملی آرژانتین نبودی، دوست داشتی برای اسپانیا بازی می کردی؟

من برای فوتبالیست شدن خیلی مسائل را پشت سر گذاشته ام؛ اما بزرگ ترین رویای من پوشیدن پیراهن کشورم بوده. این یک احساس فوق العاده و وصف نشدنی است؛ البته به علاوه مسئولیت بزرگی که به همراه دارد. اما من رنگ آبی و سفید پیراهن کشورم را خیلی خوب احساس می کنم. امروز ما تلاش می کنیم که یک گروه عالی شویم و قهرمانی را به مردم آرژانتین هدیه بدهیم.

*سلام لیونل، من همین اواخر پسردار شدم و اسمش را به خاطر تو لئو گذاشتم. و اما سوال من: خودت را به عنوان یک اسطوره دنیای ورزش در جامعه چطور ارزیابی می کنی؟بهتر بگویم بدون درنظرگرفتن تمام جنبه های فوتبال، می خواهی در آینده آنهایی که دوستت دارند تو را چطور به خاطر بیاورند؟

اول از همه ممنون از جزئیات قشنگی که در ابتدا مطرح کردی. بعد امیدوارم که آنها بتوانند از چیزی که من بودم خوشحال باشند. وقتی داشتم بزرگ می شدم همیشه می خواستم یک انسان خوب شوم و از گذشته لذت ببرم.

*عجیب ترین واکنش یا درخواستی که مردم زمان امضا گرفتن از تو نشان داده اند چه بوده؟

من علاقه و احساس توجه خیلی قشنگی از آنها می گیرم. وقتی می بینم که مردم عاشقم هستند، هم لذت بیشتری می برم و هم خیلی خوشحال می شوم. عجیب ترین چیزی که اتفاق افتاد در ونزوئلا در کوپا آمریکا بود؛ دختری از چهار یا پنج فوتی پایین پرید و درست پشت سر من سقوط کرد. من آن قدر وحشت کرده بودم که نمی توانستم حتی برای کمکش کاری انجام بدهم اما خوشبختانه حالش خوب بود و در همان حالت هم لبخند می زد.

*تو بعد از هر هت تریک توپ بازی را برمی داری و به خانه می بری. با این توپ ها چه کار می کنی؟ می خواهی آنها را برای یک هدف خیرخواهانه حراج کنی یا اینکه یک استخر پر از توپ داری؟

(با خنده) من از خاطره های خوب، خوشم می آید آنها را نگه می دارم تا بعدا به بچه هایم نشان بدهم و به آنها بگویم چطوری این توپ ها جمع شده اند و تیم چطور با هرکدام از اینها تاریخش را نوشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج