اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۱۸۰
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

الجزیره و الکاس بازی را با تاخیر نشان دادند

پشت پرده پخش با تاخیر بازی ایران - لبنان

ظاهرا مدیران شبکه ۳ قصد داشتند مثل همیشه حق پخش بازی ایران - لبنان را آخرین لحظه از شرکت WSG که امتیاز حق پخش بازی های کنفدراسیون فوتبال آسیا را در اختیار دارد، بخرند تا بتوانند تخفیف کلانی از این شرکت بگیرند.


پشت پرده پخش با تاخیر بازی ایران - لبنان





تماشا: پخش مستقیم لبنان - ایران باز هم با سوء مدیریت صدا و سیما همراه بود و بازی با ۳۰ دقیقه تاخیر پخش شد. این در حالی بود که شبکه ۳ از چند روز پیش تر هر چند دقیقه یک بار پخش مستقیم آن را در ساعت ۱۸:۳۰ زیرنویس می کرد. ظاهرا مدیران شبکه ۳ قصد داشتند مثل همیشه حق پخش بازی را آخرین لحظه از شرکت WSG که امتیاز حق پخش بازی های کنفدراسیون فوتبال آسیا را در اختیار دارد، بخرند تا بتوانند تخفیف کلانی از این شرکت بگیرند.

پورمحمدی، مدیر شبکه ۳ حدود دو هفته پیش در مصاحبه با مجله فیلم گفته بود اینکه صدا و سیما برای خرید حق پخش تا آخرین لحظه صبر می کند، یکی از سیاست های آنهاست. او شرکت فروشنده حق پخش را به یخ فروشی تشبیه کرده که وقتی می بیند یخ هایش در حال آب شدضن است مجبور است آنها را ارزان بفروشد ولی این بار همه چیز مطابق با انتظار آنها پیش نرفت. آنها در دو بازی اول تیم ملی در انتخابی جام جهانی هم با مشکلاتی روبرو شده بودند. در بازی با ازبکستان شبکه الجزیره ۱۰ دقیقه اول بازی را پخش نکرد و همین مسئله باعث شد صدا و سیما نتواند دقایق اول این بازی را پوشش بدهد. در بازی با قطر هم تا آخرین لحظه معلوم نبود که آیا دوربین های صدا و سیما اجازه ورود به استادیوم را پیدا می کنند یا نه که مدیران صدا و سیما در فاصله چند ساعت مانده به بازی توانستند رضایت شرکت WSG را جلب کنند. جالب است که آنها از اتفاقات دو بازی اول تیم ملی درس نگرفتند و تصمیم گرفتند باز هم تا آخرین لحظه برای خرید حق پخش بازی صبر کنند. ظاهرا خیالشان راحت بوده که اگر نتوانند حق پخش بازی را از WSG بخرند، شبکه های الجزیره و الکاس هم این بازی را به صورت مستقیم پخش می کنند و آنها می توانند بازی را از روی این شبکه ها کپی کنند ولی این دو شبکه هم به درخواست WSG بازی را با ۳۰ دقیقه تاخیر نشان دادند تا این مشکلات به وجود بیاید. ظاهرا پیش از شروع بازی شرکت WSG به دلیل اینکه ایران حق پخش بازی را نخریده بود از الجزیره و الکاس خواسته که یا بازی را پخش نکنند یا آن را با تاخیر نشان دهند. این دو شبکه به دلیل اینکه پیش از این پخش بازی را در کنداکتور خود گذاشته بودند اعلام کردند که نمی توانند بازی را پخش نکنند اما حاضر شدند که بازی را با تاخیر نشان دهند تا با این کار اعتراضی به صدا و سیما کرده باشند.

از اینکه این دو شبکه حاضر شدند بازی را با تاخیر نشان دهند معلوم می شود که آنها متوجه شده اند که ایرانی ها بازی هایشان را از روی آنها پخش می کنندوبه همین دلیل هم کاری کرده اند تا صدا و سیمای ایران با مشکل روبرو شود و مجبور شوند بازی را با تاخیر نشان دهند.

بعد از اتفاقی که جمعه شب افتاد و بازی ایران - لبنان به طور کامل پخش نشد، هیچ کدام از مدیران صدا و سیما حاضر نشدند در مورد دلیل این مسئله صحبت کنند. روز گذشته حسین ذکایی، عضو شورای سیاستگذاری گروه ورزش شبکه ۳، مهدی هاشمی، تهیه کننده برنامه فوتبال برتر، آقازمانی، مدیر ورزش شبکه ۳ و پورمحمدی، مدیر شبکه ۳ هیچ کدام حاضر نشدند تلفن همراه خود را جواب بدهند ودر مورد اتفاقاتی که در این بازی افتاد صحبت کنند.

در حالی صدا و سیما از پخش بازی ایران - لبنان در ساعت ۱۸:۳۰ خبر داده بود که تا ساعت ۱۷ هیچ پیشنهادی به کمپانی WSG برای خرید حق پخش این بازی نداده بود. پیر کاخه یا، یکی از مدیران شرکت WSG پیش از شروع بازی پیش بینی کرده بود که این بازی به صورت زنده از شبکه ۳ پخش نمی شود: «تا این لحظه ایران به درخواست ما پاسخ مثبت نداده و قرار نیست بازی در این کشور پخش مستقیم شود. البته ما تا لحظه آخر منتظر ایرانی ها می مانیم.» پیر کاخه یا پیش از شروع بازی خبر داده بود که این بازی از شبکه الکاس و الجزیره با تاخیر پخش خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیکا

      اصلا کاش پخش نمیکردن

    • محمد

      متاسفم...

    • zey zey

      سوء مدیریت صدا و سیما تو بعضی موارد درست.ولی تا جایی که من میدونم بازی همون ساعت هفت شروع شده بود.چون شبکه های عربی هم بازی رو از ساعت 19 به صورت زنده پخش کردن.که البته کاش اصلا پخش نمیکردن...

    • پرنس محمد

      برترین ها=سانسور نظر های مخالف.

    • سیب زمینی

      ما که نفهمیدیم صدا و سیما چکار کرد! مشکل فنی بود.

    • حسام

      پخش نکنن فوتبال ایرانو بهتره اصلاً این پولایی که این فوتبالیست ها میگیرن حروم باشه ایشالله....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره به نظر منم باید پخش نکنن تا شور فوتبالی مردم فروکش کنه

    • فرامرز

      اين كار در سطح ملي و براي يك كشوري مثل ايران واقعا زشته كه تصاوير خيلي از بازيها رو عملا از روي شبكه هاي ديگه ميدزده و روي ارم اون شبكه رو ناشيانه ميپوشونه و صداي گزارشگر عرب هم هميشه معلومه. بار اول و اخر نيست كه. مديريت به سبك ايراني يعني همين ديگه. سانسور نكنين لطفا واقعيت اشكار رو گفتم.

    • مملي

      يعني وضع مالي صدا سيما اينقدر خراب شده؟

    • سیاوش

      پول ندادن بازی رو بخرن به دروغ میگن بازی شروع نشده یا میگن تصاویر به دستمون نرسیده!توی خود روزنامه نوشته ما مخصوصا بازی رو نخریدیم که لحظه آخر ارزون تر بخریم.به هر حال به هیچ وجه این سوتی قابل دفاع نیست

    • طرفدار حقوق بشر

      این بازی ارزش پخش شدن نداشت . من بجای کی رش بودم بازیکنان معلول تیم فوتبال 7 نفره المپیک (تیم باغیرت) را به تیم ملی دعوت میکردم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج