اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۰۸۶۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

شمارش معکوس مرگ با «ساعت شادی»!

پیشتر، محققان سایتی طراحی کرده بودند که زمان مرگ والدین فرد را پیش‌بینی می‌کرد، اکنون محققان مدعی‌اند ساعتی ابداع کرده‌اند که نه تنها زمان مرگ را پیش‌بینی می‌کند، بلکه شمارش معکوس آن را نیز آغاز می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: پیشتر، محققان سایتی طراحی کرده بودند که زمان مرگ والدین فرد را پیش‌بینی می‌کرد، اکنون محققان مدعی‌اند ساعتی ابداع کرده‌اند که نه تنها زمان مرگ را پیش‌بینی می‌کند، بلکه شمارش معکوس آن را نیز آغاز می‌کند.

کاربران یک پرسشنامه در مورد تاریخچه پزشکی خود پر کرده و سن خود را از نتایج کلی به دست آمده برای دستیابی به امتیاز مرگشان کم می‌کنند. این امتیاز وارد ساعت «Tikker» شده و شمارش معکوس آغاز می‌شود.

ساعت Tikker که عنوان ساعت مرگ را نیز گرفته، توسط فردریک کولتینگ، مخترع سوئدی ساخته شده که دور از ناخوشایند بودن آن، دستاورد خود را «ساعت شادی» نامیده و مدعی است که آنرا برای کمک به مردم در کسب بیشترین لذت از زندگی و عزیز داشتن زمان باقیمانده طراحی کرده است.

کولتینگ این ایده را در زمان فوت پدربزرگش به دست آورد.

کاربران برای به کار انداختن Tikker باید با وارد کردن اطلاعاتی در مورد تاریخچه پزشکی خود یک پرسشنامه را پر کنند. همچنین از آنها در مورد عادات سیگار کشیدن یا نوشیدن مشروبات الکلی سوال پرسیده شده و تاریخچه وجود سرطان، دیابت یا هر گونه بیماری دیگر در خانواده پیگیری می‌شود.

از دیگر سوالات این پرسشنامه در مورد میزان ورزش افراد و همچنین وزن آنها است.

سپس سن افراد از نتایج به دست آمده کم می شود تا نرخ مرگ به دست بیاید و در ساعت Tikker زمان باقیمانده از زندگی آنها شمارش معکوس را آغاز کند.

ردیف بالای نمایشگر دیجیتال ساعت به نمایش سال‌ها، ماه‌ها و روزها می پردازد در حالی که ردیف دوم، ساعت ها، دقایق و ثانیه‌ها را می‌شمرد. ردیف سوم نیز نمایشگر ساعت محلی است.

تیم طراح، این ساعت را در سایت کیک‌استارتر معرفی کرده و امیدوارند بتوانند ۲۵ هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کنند. هزینه این ساعت ۵۹ دلار بوده و قرار است از آوریل ۲۰۱۴ فروش آن آغاز شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      اصلا به این چیزها نیست.اولا یه چیزی هست به نام اجل معلق یا همون مرگ ناگهانی بر اثر حوادث.ثانیا اکثر مرگ و میر ها بخاطر تنشها و اضطرابهای محیطی اتفاق میفته.مثل یه اتفاق پیش بینی نشده در محل کار یا محیط زندگی.آلودگی هوا،مسایل اقتصادی،بحرانهای اقتصادی که بعضا تمام کشور یا دنیا رو فرا میگیره و....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج