اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۸۵۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رواج دلالی در کشتی به نام خارجی ها

با آغاز لیگ برتر کشتی آزاد و البته منع حضور ملی پوشان مسابقات جهانی در این پیکارها و افزایش تعداد خارجی ها در تیم ها از دو به سه نفر، بسیاری از تیم های لیگی سراسیمه به سراغ کشتی گیران مطرح روسی، گرجستانی و دیگر کشورهای اروپای شرقی رفتند تا با جذب این نفرات تیم های خود را در لیگ برتر کشتی آزاد تقویت کنند و دست خالی نمانند!

رواج دلالی در کشتی به نام خارجی ها
روزنامه گل:

با آغاز لیگ برتر کشتی آزاد و البته منع حضور ملی پوشان مسابقات جهانی در این پیکارها و افزایش تعداد خارجی ها در تیم ها از دو به سه نفر، بسیاری از تیم های لیگی سراسیمه به سراغ کشتی گیران مطرح روسی، گرجستانی و دیگر کشورهای اروپای شرقی رفتند تا با جذب این نفرات تیم های خود را در لیگ برتر کشتی آزاد تقویت کنند و دست خالی نمانند!

البته در چنین شرایطی قانون جذب کشتی گیران مدال آور مسابقات جهانی، آسیایی و اروپایی محدوده انتخاب تیم ها را هم محدود کرد!

در سال های گذشته لیگ ایران بارها کشتی گیران صاحب نام دنیا را به کشور کشانده است.

نقش پر رنگ دلارها در باز شدن پای این کشتی گیران برای کسی پوشیده نیست، چون از تایمازوف افسانه ای تا گاتسالاوف روس نیز حاضر شده اند در لیگ ایران روی تشک بیایند.

با وجود این در لیگ امسال به دلیل نزدیکی مسابقات جهانی و البته حضور نداشتن بسیاری از نفرات طراز اول تیم ملی بیش از قبل کشتی گیر خارجی جذب شده و حتی طی چند روز اخیر این تعداد بیشتر هم شده است اما اینکه این نفرات تا چه حد به سود لیگ ایران هستند نکته ای قابل تامل است.

از سویی دیگر قرارداد یک کشتی گیر و یا سرمربی یک تیم لیگ برتری عددی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون است و کشتی گیر به ازای ۶ مسابقه می تواند چنین مبلغی را در صورت جریمه نشدن دریافت کند. با وجود آن در بسیاری موارد فرار حامیان مالی مانع پرداخت ها هم می شود.

با اینحال کشتی گیران خارجی برای هر کشتی مبلغی برابر با ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار نیز دریافت می کنند. یعنی چیزی برابر با ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان برای هر کشتی!

البته مبلغ بلیت رفت و برگشت و سایر هزینه ها نیز به مبالغ فوق اضافه خواهد شد که در چنین شرایطی حدود ۶۰ میلیون تومان برای یک کشتی گیر خارجی در لیگ هزینه می شود. حال اینکه خروجی حضور چنین کشتی گیری در لیگ ایران چه بوده و چگونه قرار است این هزینه ها جبران شود خود جای سوال دارد.

هر چند در بسیاری از موارد همین هزینه های اضافی دلیلی می شود تا اسپانسرها همیشه از کشتی فراری باشند و حضوری مقطعی را تجربه کنند. با وجود این نباید فراموش کرد که مربی یا همان دلال که کشتی گیران را به ایران می آورد نیز مبلغی حدود ۲۰ میلیون تومان با تیم های لیگی قرارداد می بندد!

کشتی گیران چغر و البته بد بدن!

حضور کشتی گیران خارجی در لیگ ایران شاید تا حدود زیادی به افزایش تجربه کشتی گیران داخلی و فروریختن ترس آنها کمک کند اما به واقع کشتی گیر قهرمان جهانی که در دنیا حرف اول را می زند با آن کشتی گیری که در لیگ حضور پیدا می کند زمین تا آسمان متفاوت است.

در همین لیگ امسال گویگوریف و علی اف در اوزان ۶۰ و ۶۶ به تیم ثامن سبزوار پیوستند و البته هر دو هم برابر رقبای خود پیروز شدند اما کافی است تا به میزان آمادگی این دو کشتی گیر کمی توجه کنید.

گویگوریف که قهرمانی جهان را یدک می کشد برابر مرادقلی بی تجربه ابتدا ۳ امتیاز از دست می دهد و در ادامه همه چیز را جبران می کند. هر چند همین کشتی گیر روس تا سه روز بعد از کشتی نیز حس راه رفتن نداشت.

نمونه دیگر زاسیف اوکراینی است که برابر آذرشکیب عقب بود و در لحظات پایانی کار را جبران کرد و برابر حریف پیروز شد. کشتی آلداتوف اوکراینی برابر نجاتیان جوان نیز جالب بود. او نیز فاصله کوتاهی تا ضربه شدن داشت! اما سرآمد تمامی این کشتی گیران گوگشیلیدزه گرجستانی است که دو بار در لیگ امسال روی تشک رفته و هر دو بار نیز شکست خورده است.

اینکه گوکشیلیدزه مبلغی حدود ۱۰ هزار دلار برای هر کشتی دریافت می کند به کنار اما نکته تاسفبارتر این بوده که خبرهایی مبنی بر اینکه وی سرجهازی حضور دو کشتی گیر دیگر گرجی در ثامن مشهد است به گوش می رسد.

اما ربط حضور ۲ کشتی گیر گرجی ثامن با حضور گوگشیلیدزه قابل تامل است. در واقع مسئولان ثامن با توجه به قانون جذب کشتی گیران تیم ملی، مجبور شده اند گوگشیلیدزه مربی تیم ملی جوانان گرجستان را جذب کنند تا روند جذب مارساگیشویلی و البته ایدریاشویلی تسهیل شود!

اینکه در لیگ کشتی ایران چه می گذرد و چرا اینگونه بدون ضابطه کشتی گیران خارجی جذب می شوند و البته رواج دلالی فوتبال این بار در ورزش اول کشور سوالی است که بی پاسخ مانده!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج