اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۰۹۸۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پولادی: آبرویمان در برزیل خواهد رفت

مدافع تیم ملی ایران نسبت به روند آماده‌سازی تیم ملی در راه جام جهانی و صحبت‌هایی که این روز‌ها در مورد مسی می‌شود انتقاداتی کرد.

فارس: مهرداد پولادی یکی از بازیکنان تیم ملی و پرسپولیس با اشتباهات برخی افراد دچار مصدومیت بدی شد اما با جراحی‌هایی که روی پایش انجام شد این روزها آمادگی کامل خود را برای کمک به پرسپولیس و حتی تیم ملی اعلام کرده است.

در این خصوص صحبت های زیر را مطرح کرده است:

حتما می‌دانید آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم‌گروه ما در جام جهانی شدند، نظر شما چیست؟

بله، به نظر من کار بسیار سختی را در جام جهانی داریم و این گروه مانند گروه‌های دیگر بسیار سخت است. روزهای بسیار سختی در انتظار فوتبال ایران است و ما باید فکری به حال روزهای آینده داشته باشیم.

اما برخی‌ها می‌گویند صعود می‌کنیم؟

بالاخره نمی‌دانم یک عده چه احساسی می‌کنند برخی حرف‌ها را به زبان می‌آورند و می‌گویند گروه ما آسان است و حتی شانس صعود داریم. چرا می‌خواهیم خودمان را گول بزنیم و به دنبال چه هستیم؟

منظورتان چیست؟

بدون هیچ شکی گروه ما سخت است. نه تنها این گروه بلکه در هر گروهی که قرار می‌گرفتیم کار ما خیلی سخت بود و روزهای سختی در انتظار فوتبالمان بود حالا این گروه با گروه ژاپن، کره و یا استرالیا فرقی ندارد آن هم با این شرایط.

یعنی نداشتن بازی تدارکاتی؟

این یکی از موارد است، ما اصلا نمی‌دانیم شرایط فوتبالمان چطور است. مدام منتظریم تا همه چیز درست شود. نمی‌دانیم کی لیگ تمام می‌شود و کی بازیکنان باید در اختیار تیم ملی باشند و نمی‌دانیم کجا باید بازی دوستانه انجام بدهیم. این شرایط فوتبالمان است. به نظر شما حالا با این وضعیت می‌توان در مورد جام جهانی قضاوت کرد؟

نظر شما چیست؟

حرف زدن درباره صعود صد در صد خنده‌دار است. ما اولا باید برویم دنبال برنامه باشیم و بدانیم تا خرداد ماه می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم. باید سختی بکشیم و کار کنیم اما حالا این کارها را نکردیم برخی‌ها می‌گویند گروه ما آسان است و هدفمان صعود به مرحله بعد و یا ای کاش در گروه دیگری می‌افتادیم. من این را می‌گویم گروه الان ما بسیار سخت است و اگر غیر از این گروه در گروه دیگری هم می‌افتادیم همین وضعیت بود. کار سخت است و نگران هستیم.

پولادی: آبرویمان در برزیل خواهد رفت

نگران کدام موضوع، از نداشتن بازی تدارکاتی یا اردوها؟

نگران همه چیز، اگر با این روند فوتبالمان به جام جهانی برویم فکر کنم ‌آبروریزی بزرگی در انتظار فوتبال ماست، اگر بخواهیم فقط احساسی حرف بزنیم این اتفاق برای ما می‌افتد که واقعا از الان می‌توانیم این موضوع را جمع کنیم چون بعدا دیر می‌شود.

اما خیلی‌ها می‌گویند از آرژانتین می‌بازیم و از نیجریه و بوسنی نتیجه می‌گیریم، البته برخلاف نظر شما.

من دلم می‌سوزد که این حرف ها را می‌زنم. خدایی نکرده قصد تحقیر ندارم اما نمی‌دانم بعضی‌ها که احساسی در این فوتبال صحبت می‌کنند به دنبال چه چیزی هستند. چرا نمی‌خواهیم به همه چیز منطقی نگاه کنیم. اگر این کار را بکنیم هم به خودمان کمک کرده‌ایم و هم به فوتبال ایران.

منظور شما چیست؟

منظور من این است که ما باید اندازه فوتبالی خود را بدانیم و بعد درباره‌اش حرف بزنیم. مثلا همین بوسنی که برخی‌ها می‌گویند ما این تیم را شکست می‌دهیم. این به نظر شما یعنی چه؟ بوسنی تیمی که دارد در آن آقای گل دو سال پیش لیگ انگلیس را دارد. شما به این تیم نگاه کنید متوجه می‌شوید که بازیکنانش در کجا فوتبال بازی می‌کنند. یکی از آنها در رم و دیگری در بوندسلیگا بازی می‌کند اما متأسفانه ما در این شرایط فقط می‌آییم و حرف می‌زنیم و به هیچ عنوان به دنبال این نیستیم که برویم مشکلات خود را حل کنیم فقط حرف زدن مشکل و درد ما را دوا نمی‌کند.

اما همه حرف‌ها اشتباه نیست.

بله من قبول دارم اما بعضی فوتبالی‌ها حرفهایی می‌زنند که می‌خواهند با این حرف زدن تا فینال جام جهانی بروند. من نظرم در مورد این افراد است. متأسفانه واقعیت فوتبال ما این نیست که بتوانیم این تیم یا آن تیم را راحت شکست دهیم و به مرحله بعدی جام جهانی برویم. ما باید بدانیم که شرایط فوتبال ما چیست.

پس شما به کی‌روش حق می‌دهید؟

من نظر خودم را می‌‌دهم و سرمربی تیم ملی نظر خودش را. نمی‌شود با لیگی که الان داریم و با برنامه‌ریزی الان راه به جایی ببریم. من گفتم فقط خدا کند در جام جهانی آبروریزی نشود تا ما تحقیر شویم چون واقعا فوتبال ما ضربه بدی می‌خورد.

به نظر شما باید چه کار کنیم؟

باید بدانیم که شرایط در جام جهانی مثل بازی با تایلند و کویت نیست و شرایط خیلی سخت‌تر از این حرفها است. ما می‌خواهیم با بهترین‌های جهان بازی کنیم، کسانی که مجوز حضور در جام جهانی را گرفته‌اند و تیم‌های پرقدرتی هستند پس باید زودتر بجنبیم تا عقب نمانیم.

قطعا شما هم موافقید که کفاشیان به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند؟

من صد در صد این حرف را می‌زنم که همه باید به فدراسیون فوتبال کمک کنند، اصلا نمی‌دانم چرا فقط کارها گره می‌‌خورد دولت، مردم و رسانه‌ها دور هم برای کمک جمع می‌شوند و همیشه اینطور نیست. ما حتی باید برای یک بازی ساده هم همه دور یکدیگر باشیم چرا برای بازی با کویت همه دور هم جمع نمی‌شویم تا به یکدیگر کمک کنیم و فقط به دنبال بازی‌های بزرگ مثل کره هستیم تا به یکدیگر برای موفقیت کمک کنیم. ما همیشه باید عزم ملی داشته باشیم تا به هدفمان برسیم. شما کره را نگاه کنید بعد از اینکه از ما باخت آن هم در کشور خودش چند بازی تدارکاتی انجام داده اما ما حالا صعود کرده‌ایم و معلوم نیست برنامه‌مان چیست. وقتی که می‌خواهیم اوت شویم همیشه دور یکدیگر جمع می‌شویم که اصلا این خوب نیست.

پولادی: آبرویمان در برزیل خواهد رفت

منظورت این است که نیاز به عزم ملی داریم؟

بله اما نه فقط برای بازی‌های بزرگ همه باید همیشه دور هم جمع شویم و به همدیگر کمک کنیم البته باید به رشته‌های دیگر هم کمک شود اما ما الان باید در بزرگترین فستیوال جهان شرکت کنیم، چرا همیشه در دقیقه ۹۰ می‌خواهیم موفق شویم. ما همیشه باید پشت همدیگر باشیم. کره جنوبی باز هم تکرار می‌کنم مقابل ما باخت، با یک برنامه‌ریزی خیلی بهتر بازی‌های دوستانه بزرگ انجام داده، نقاط ضعف خود را پوشش داد.

اما بنا بر دلایلی برخی‌ها با تیم ما بازی نمی‌کنند.

من مخالفم، همه چیز کشور ما تحریم نیست. ما به جام جهانی رفته‌ایم الان دولت در ادامه رایزنی‌های سیاسی خود می‌تواند کمکی هم به تیم ملی فوتبال برای برگزاری بازی دوستانه انجام دهد و رایزنی‌های لازم را انجام دهد. چه بخواهیم چه نخواهیم فوتبال در زندگی مردم حرف اول را می‌زند.

پس ورزش‌ها دیگر چی؟

من به همه آنها احترام می‌گذارم اما با یک برد در فوتبال ببینید مردم چند مدت و چطور خوشحال می‌شوند. چند سال از بازی ایران و استرالیا و یک تساوی گذشته است. هنوز در کوچه و خیابان درباره آن بازی حرف می‌زنند و با آن مساوی مردم زندگی می‌کنند پس معلوم است مردم فوتبال را دوست دارند و این زنگ خطری برای ما است. ما شانس آوردیم که بازی با کره را با تلاش بچه‌ها بردیم چون پس از آن نه اردو داشتیم، نه بازی. شانس دیگر آوردیم که بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها الان برگزار می شود و ما با تایلند، کویت و یا لبنان بازی می‌کنیم در غیر این صورت باید چه کار می‌کردیم. به نظر من با حرف زدن به هیچ جا نمی‌رسیم و نباید به دنبال این باشیم به مردم اطلاعات غلط دهیم.

این حرف شما کاملا منطقی است اما مردم دوست دارند ما در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم.

بله ما نباید مردم را الکی از الان خوشبین کنیم که می‌خواهیم در جام جهانی برزیل صعود کنیم. مگر چه کاری انجام داده‌ایم؟ در جام جهانی ۲۰۰۶ هم این اتفاق افتاد. همه می‌گفتند مکزیک و آنگولا را شکست می‌دهیم و به مرحله بعدی صعود می‌کنیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد و معادلات بهم خورد. ما نباید مردم را الکی خوشبین ننیم چون بازی خوب در گرو تمرین و برنامه‌ریزی خوب است اما ما به جای اینکه بگوییم نیاز به برنامه‌ریزی داریم می‌گوییم می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم. باید واقع‌بین باشیم.

درباره همه تیم‌ها و همه چیز حرف زدیم غیر از آرژانتین.

ما که نمی‌توانیم خودمان را با آرژانتین مقایسه کنیم. اسم این تیم رویش است همه به دنبال این هستند تا نظرات را درباره مسی بپرسند اما آرژانتین که فقط مسی نیست. آگوئرو، دی ماریا و زابالتا، هر کدام اینها خودشان یک تیم هستند و نتایج را عوض می‌کنند. قطعا مسی گنده‌تر از این حرفها است که ما بخواهیم درباره او حرف بزنیم؟ به جای این حرفها باید برای ۶ ماه باقیمانده فکر و چاره‌ای کنیم و آنقدر سعی و تلاش کنیم تا آبروی ما در جام جهانی نرود و آبروریزی شود و باید از آبروی خودمان به جای این حرفها دفاع کنیم اما همه به دنبال صحبت کردن درباره مسی هستیم.

خیلی دلت پر است آقای پولادی.

خیر من واقعیت را می‌گویم، ما باید برویم از آبرویمان دفاع کنیم اما حالا یکی می‌گوید من مسی را می‌گیرم یکی می‌گوید او مسی را می‌گیرد و خودمان را می‌خواهیم با آرژانتین، نیجریه و حتی بوسنی مقایسه کنیم. ما باید قبول کنیم عقب هستیم. شما در کل اروپا اگر فوتبال را نگاه کنید یک بازیکن در یک بازی ۱۱ الی ۱۲ کیلومتر می‌دود اما در فوتبال ما چقدر است. ما نباید با شعور و احساسات مردم بازی کنیم و حق این کار را نداریم. باید واقعیت را به مردم بگوییم و مردم هستند که دلشان می‌سوزد و خدایی ناکرده فردا پس فردا اگر توقعات آنها را بالا ببریم و آبروریزی شود نمی توانیم جواب آنها را بدهیم. من امیدوارم هر چه زودتر با یک عزم ملی به تیم ملی فوتبال ایران در راستای حضور در جام جهانی کمک کنیم تا انشاء‌الله یک جام جهانی خوب را داشته باشیم اما هیچ چیزی بدون تلاش، کوشش و زحمت به دست نمی‌آید مخصوصا در جام جهانی.

بگذریم. از آخرین شرایط خودت برای حضور در ترکیب پرسپولیس بگو.

شرایطم خوب است، از امروز یا فردا کارهای هوازی‌ام را انجام می‌دهم، بدنم به شرایط ایده‌آل برگشته، گرفتگی‌ها از بین رفته و مشکلی ندارم. برای حضور در مستطیل سبز لحظه‌شماری می‌کنم.

نظرت درباره نتایج پرسپولیس چیست؟

۵ الی ۶ تیم هستند که در بالای جدول فاصله نزدیکی دارند. همه بازی‌ها حکم فینال دارد فقط باید به برد فکر کنیم چون با باخت و مساوی در جدول پایین می‌آییم و ضربه می‌خوریم. انشاء‌الله بچه‌ها از کرمان هم دست پر به تهران برمی‌گردند. هر بازی برای ما الان حساسیت دارد و ارزش امتیازها بالا است. امیدوارم بتوانیم با نتایج خوب و بردهای متوالی جای خود را در بالای جدول سفت و محکم کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeed

      چرا اعتماد به نفس نداری؟
      باور کن بوسنی وزعش از ما بد تره ولی اونا یکبار هم نمیگن که ما حذف میشیم.
      شاید اونا پیشرفت کرده باشن ولی ما هم پیشرفت کردیم پس باید بگین با تلاش بچه میریم بالا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج