اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فرمان پذیری ویلچیر از حرکات زبان

جمعی از محققین پزشکی دانشگاه Northwestern دریافتند که با کمک گرفتن از حرکات زبان، می توانند به فرد معلول در حرکت دادن ويلچير در جهات مختلف کمک کنند.

جمعی از محققین پزشکی دانشگاه Northwestern دریافتند که با کمک گرفتن از حرکات زبان، می توانند به فرد معلول در حرکت دادن ويلچير در جهات مختلف کمک کنند.

آنها ايده خود را بر روی یک جوان به نام Martin Mireles که دچار آسیب نخاعی شده بود آزمایش کردند. در این طرح زبان فرد معلول سوراخ می شود و يک رسانای مغناطیسی در آن جاسازی می گردد. سپس فرد معلول یک هدست ويژه را برسر می کند. اين هدست مجهز به سنسورهايی است که می توانند امواج مغناطيسی ارسال شده از زبان را دريافت کرده و به ویلچر دستور حرکت در جهات مختلف را بدهند.

فرمان پذیری ویلچیر از حرکات زبان

تنها کافی است که فرد برای حرکت به سمت جلو، عقب، چپ و يا راست زبان خود را به همان سمت حرکت دهد. او می تواند این کار را به آسانی و با دهان بسته نیز انجام دهد. اما حالا چرا زبان؟! محققین بر این باورند که زبان تنها عضوی است که عضلات آن از حرکت های مکرر خسته نمی شود و اعصاب و عروق آن معمولا در صدمات نخاعی آسيب نمی بينند.

سرپرست این تيم می گويد، این طرح را در آینده به گونه ای توسعه خواهند داد که تماس زبان با هر یک از دندان ها، بتواند کار خاصی را برای فرد معلول انجام داده و قدرت فرمان پذیری داشته باشد. بی شک این طرح نیز می تواند در کنار ديگر ویلچیر های الکترونیکی سخنگو که برای حرکت از دستورات صوتی فرد معلول استفاده می کنند، حرفی برای گفتن داشته باشد.

منبع : Narenji.ir
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج