اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۳۹۵
۲ نظر
۵۱۷۹
۲ نظر
۵۱۷۹
پ

مرسدس CLS ۶۳ AMG، مناسب برای سفر

بررسی CLS۶۳ Shooting brake، یکی از جدیدترین دست پخت‌های AMG، تیونر تخصصی و در حقیقت بخشی از کمپانی مرسدس بنز.

مرسدس CLS 63 AMG، مناسب برای سفر

هفت صبح: مرسدس‌بنز برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ مدل CLS را با نام اتاق w219 معرفی کرد. با معرفی این خودرو، کلاس جدیدی تحت عنوان کلاس کوپه ۴در، در دنیای اتومبیل به وجود آمد. تولید نسل قبل CLS که تا مدتی الهه زیبایی مرسدس‌بنز محسوب مي‌شد، سال ۲۰۱۰ متوقف شد و جای خود را به مدل جدید، یعنی اتاقW218 داد. این نسل از CLS هم در زیبایی دست کمي‌ از نسل قبلی ندارد و در مدت کوتاهی پس از معرفی، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های بنز شد.

مرسدس CLS 63 AMG، مناسب برای سفر

به خاطر طراحی فست بک و شیب زیاد شیشه عقب، صندوق بار و صندلی‌های ردیف عقب CLS چندان جادار نیست و این خودرو برای خانواده‌های چندین نفره که با وسایل زیاد قصد سفر دارند، چندان مناسب نیست‌ ولی بنز در اواخر سال ۲۰۱۲ دست به اقدام جالبی زد و مدل Shooting brake این خودرو را معرفی کرد.

کلاس Shooting brakes را مي‌توان یکی از خاص‌ترین کلاس‌های خودرویی دانست. به زبان ساده‌تر مي‌توان این کلاس را استیشن فست‌بک تعریف کرد و CLS Shooting brake و با کمي ‌اغماض فراری FF، در حقیقت احیا کننده‌های این کلاس در چند سال گذشته بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم توجه شما را به بررسی CLS۶۳ Shooting brake، یکی از جدیدترین دست پخت‌های AMG، تیونر تخصصی و در حقیقت بخشی از کمپانی مرسدس بنز، جلب کنیم طراحی قسمت جلو با مدل سدان تفاوتی ندارد.

مرسدس CLS 63 AMG، مناسب برای سفر

چراغ‌های LED با گرافیکی خیره‌کننده، به همراه جلوپنجره بزرگ، نمایی به جد هیجان‌انگیز را برای جلوی خودرو رقم زده‌اند. دریچه‌های بزرگ هوا روی سپر ساخت AMG، خبر از یک خودروی قدرتمند مي‌دهند. روشن شدن مه شکن‌های LED روز روشن که بالای دریچه‌های هوا تعبیه شده‌اند و در هماهنگی کامل با نوارهای LED چراغ‌های اصلی هستند، بسیار فریبنده است. ارتفاع کوتاه پنجره‌های جانبی که در مدل سدان به چشم مي‌خورد، در این مدل هم رعایت شده و پنجره مثلثی اضافه شده هم از این طرح پیروی مي‌کند.

بدنه کاملا عضلانی بوده و برجستگی‌های گلگیر جلو و عقب در هماهنگی با خطوط دیگر بدنه خودنمایی مي‌کنند. جلوه چراغ‌های کشیده عقب روی نمای جانبی کاملا نمایان است و قوس زیبای عقب خودرو نمای جالبی برای این قسمت رقم زده است. چراغ‌های بزرگ عقب تماما LED هستند و به همراه نوار کرومي ‌روی درب صندوق‌بار و چراغ هشدار LED کشیده بالای شیشه عقب، نمای لوکسی برای قسمت عقب به ارمغان آورده‌اند. دیفیوز بزرگ AMG از جنس فیبرکربن به همراه سراگزوزهای دوبل با طراحی خاص، کامل‌کننده طراحی قسمت عقب هستند. همچنین رینگ‌های آلومینیومي ‌۱۹ اینچی سبک وزن که ساخت AMG هستند، ابهت خاصی به نمای خارجی بخشیده‌اند.

در کل مي‌توان طراحی CLS۶۳ shooting brake را ترکیبی از طراحی اسپورت و طراحی لوکس دانست، که حس اسپورتی نمود بیشتری در طراحی آن پیدا کرده است. با وارد شدن بدون کلید به داخل کابین به لطف سیستم keyless go, start، فضایی لوکس و در عین حال اسپورت به چشم مي‌خورد و کیفیت بالای قطعات کاملا قابل لمس است. طراحی کابین چندان ساده نیست. دکمه‌ها، ابزارک‌ها و قطعات با کیفیت آلومینیومي‌ در جای جای کابین به چشم مي‌خورند. فرمان اسپورت AMG که ترکیبی هنرمندانه از چرم، جیر و آلومینیوم است، دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی و تلفن را روی خود جای داده.

مرسدس CLS 63 AMG، مناسب برای سفر

شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، صفحه کیلومتر‌شمار متشکل از سه دایره با طراحی اسپورتی به همراه دسته دنده کوتاه روی کنسول وسط بسیار هیجان‌انگیز هستند. ساعت گران قیمت AMG میان دو دریچه هوا خودنمایی می‌کند و تمام تنظیمات مونیتور، به وسیله موس تعبیه شده روی کنسول وسط قابل تنظیم است. فضای کابین به طور کامل با چرم طبیعی و جیر پوشانده شده و تریم‌های داخلی، از جنس چوب و فیبرکربن قابل سفارشند. در صورت سفارش، فضای داخلی با چرم مخصوص دیزاینو با رنگ‌های منحصر به فرد ارائه مي‌شود. صندلی‌ها بسیار راحت و در برگیرنده هستند و با چرم ناپا پوشانده شده‌اند.

تنظیمات صندلی‌ها به صورت برقی قابل تنظیم بوده و به لطف سیستم حافظه یکپارچه با فرمان و آینه‌ها، در سه حالت قابل ذخیره است. همچنین ماساژور چند حالته و گرمکن و سردکن برای صندلی‌ها در نظر گرفته شده است. ردیف عقب به لطف حالت shooting brake و ارتفاع بلندتر سقف نسبت به مدل سدان، راحت و جادار است. همچنین دریچه‌های تهویه با تنظیمات مجزا برای این قسمت تعبیه شده است. صندلی‌های ردیف عقب، در هنگام نیاز به فضای بار زیاد، قابلیت جمع شدن را دارند. در میان صدها آپشن به کار رفته در این خودرو، پوشش سفارشی کف صندوق عقب کاملا جلب توجه مي‌کند. این پوشش کف با طراحی دیزاینو، از جنس چوب روزنه‌دار گیلاس آمریکایی است که میان نوارهای آن، ریل‌های آلومینیومي ‌قرار داده شده است.

مرسدس CLS 63 AMG، مناسب برای سفر

مرسدس بنز در زمینه فناوری و تکنولوژی، همیشه از خودروسازان پیشگام بوده و طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی، در این مدل به چشم مي‌خورد. از امکانات رفاهی به کارگرفته شده در این خودرو مي‌توان به سیستم صوتی بنگ‌اند اولافسون به همراه ۱۴بلندگو، ماساژور و گرمکن و سردکن صندلی‌ها، رکاب‌های آلومینیومي ‌مجهز به سیستم روشنایی، نور‌پردازی داخلی در چند رنگ و ده‌ها امکان رفاهی و سرگرمي‌ دیگر اشاره کرد.

مرسدس CLS 63 AMG، مناسب برای سفر

از نظر ایمنی، CLS۶۳Shooting brake، با وجود سیستم‌هایی همچون رادار(Destronic) برای تنظیم فاصله با خودروی جلویی، سیستم Attention asist که با چک کردن ۷۰ آیتم در بدن راننده هوشیاری او را ارزیابی مي‌کند و در مواقع لزوم با لرزش فرمان هشدار مي‌دهد، سیستم ترمز کامپوزیتی سرامیکی AMG مجهز به دیسک‌های ۳۶۰میلیمتری، نایت ویژن یا سیستم دید در شب و... کاملا در سطح بالایی قرار دارد.

CLS۶۳ shooting brake یکی از قدرتمندترین shooting brakeهای حال حاضر است. این خودرو از یک پیشرانه ۸سیلندر توربو دوقلو به حجم ۵/۵ لیتر بهره مي‌برد که قادر است ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰نیوتن متر گشتاور تولید کند و این قدرت را توسط جعبه دنده هفت سرعته speed shift mct با بهره‌گیری از چهارحالت عملکرد (c,s,s,m+)به خودرو اعمال کند.

مرسدس CLS 63 AMG، مناسب برای سفر

این shooting brake سنگین وزن صفرتا۱۰۰ کیلومتر را در ۴/۴ ثانیه طی مي‌کند و حداکثر سرعت آن، مانند سایر مدل‌های بنز، روی ۲۵۰کیلومتر بر ساعت محدود شده که با سفارش پکیج اسپورت این محدودیت از بین مي‌رود. مصرف سوخت این خودرو حدود ۱۰لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است که برای خودرویی با این مشخصات فنی مناسب به نظر مي‌رسد‌.

مرسدس بنز CLS۶۳ shooting brake را در نمونه محدود edition۱ هم عرضه مي‌کند که این نمونه قادر است ۵۵۷ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. عرضه CLS۶۳ AMG shooting barke از اکتبر ۲۰۱۲، با قیمت۸۳هزار يورو براي نسخه پايه شروع شد. در کل مي‌توان CLS۶۳ shooting brake را خودرویی لوکس با قابلیت‌های شگفت انگیز و در عین حال کاربردی معرفی کرد که برای خانواده‌های اهل سفر کاملا مناسب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      یکی ازش میخرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالله...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج