اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۶۲۰۶
۵۱۱۷
۵۱۱۷
پ

وقتي مرسدس بنز از دوکاتي الهام مي گيرد

بارها شنیده ایم که در طراحی اتومبیل ها از عناصر مختلفی الهام گرفته شده است. گاه طراحان به سراغ حیوانات رفته اند و گاه به دنیای حشرات سرک کشیده اند اما این بار مرسدس بنز موتور سیکلت مشهور Ducati Streetfighter ۸۴۸ را نشانه گرفته است.

وقتي مرسدس بنز از دوکاتي الهام مي گيرد

مجله تخت گاز : بارها شنیده ایم که در طراحی اتومبیل ها از عناصر مختلفی الهام گرفته شده است. گاه طراحان به سراغ حیوانات رفته اند و گاه به دنیای حشرات سرک کشیده اند اما این بار مرسدس بنز موتور سیکلت مشهور Ducati Streetfighter 848 را نشانه گرفته است. این کمپانی برای رنگ آمیزی مدل ویژه مرسدس بنز SLK 55، استریت فایتر خوش رنگ و لعاب را الگو قرار داده و آن را بیش از پیش دلربا ساخته است. این انتخاب رنگ زوایای ظریف طراحی را کاملا آشکار کرد. خطوط رقصان آن را به تصویر می کشاند. مطمئن باشید با این رنگ آمیزی کم تر کسی دست رد به سینه SLK 55 خواهد زد.

وقتي مرسدس بنز از دوکاتي الهام مي گيرد

یک معجون تمام عیار

این رنگ آمیزی به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی این مدل، در کنار رنگ های کاملا متنوع دیگر، ارائه خواهد شد و علاوه بر بدنه طراحی درون کابین آن نیز حیرت آور است. دور دوزی های زرد رنگ با رنگ بدنه هماهنگ شده و به خوبی بر روکش های چرم سیاه رنگ نقش بسته اند و تضاد حاصل از این ترکیب رنگ بسیار وسوسه انگیز است. این دوردوزی ها بر پانل های مرکزی، کمربندهای ایمنی، اهرم دنده، فرمان، داشبورد و قسمت مربوط به تکیه گاه دست هم کشیده شده است. تصور کنید به چنین فضایی چراغ های ال ای دی نیز اضافه شوند. چه معجون خیره کننده‌ای پدید می‌آید.

وقتي مرسدس بنز از دوکاتي الهام مي گيرد

وقتي مرسدس بنز از دوکاتي الهام مي گيرد

وقتي مرسدس بنز از دوکاتي الهام مي گيرد

پشت ماجرا

تیونینگ این مدل بر عهده استودیوی AMG بوده است. رنگ آمیزی های منحصر به فرد در کنار انتخاب چرم بی عیب و نقص، این کمپانی را به شهرت جهانی رسانده است اما نمی توان منکر جادوی تکنیک منحصر به فرد آن در ارتقا مکانیک اتومبیل وتمهیدات زیرکانه اش در تغییر بدنه آن شد. در AMGهمه چیز در راستای جلب رضایت مشتری انجام می گیرد. به عبارتی به هنگام ایجاد تغییرات تمایلات مشتری در اولویت قرار خواهند گرفت حتی اگر اتومبیل مورد نظر نیاز به تغییرات اساسی و حرفه ای داشته باشد. البته این تغییرات با در نظر گرفتن بالاترین سطح استانداردهای کیفی- امنیتی اعمال می شوند که در اتومبیل های تولیدی مرسدس بارها شاهد آن بوده ایم.

وقتي مرسدس بنز از دوکاتي الهام مي گيرد

صورت و سیرت

دوکاتی استریت فایتر ۸۴۸ و مرسدس بنز

SLK ۵۵ AMG نه تنها به لحاظ ظاهر بلکه از نظر تکنیکی نیز شباهت های بسیاری دارند. در مجموع این دو مدل نمایشگر تمام عیار داینامیک، طراحی و سواری قابل ستایش هستند. به عقیده بسیاری۵۵ AMG SLK نیرومندترین مدل SLK است. از دلایل عمده این برتری می توان به موتور ۵/۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سیلندر و V شکل آن که به تازگی ارتقا یافته و به سیستم خاموش کننده سیلندر نیز مجهز شده است، اشاره کرد. در نتیجه SLK ۵۵ به نهایت عملکرد و کم ترین میزان ممکن مصرف دست می یابد. موتور آن ۴۲۲ اسب بخار نیرو و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در رقابت بر سر ارقام، آن را بر سایر رقبا به پیروزی می‌رساند. علاوه براین شتاب صفر تا صد آن ۶/۴ ثانیه و بیشینه سرعت محدود شد آن ۲۴۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود. سیستم تعلیق به لطف بهره جویی از سیستم فرمان مستقیم داینامیک اتومبیل را ارتقا بخشیده است. سیستم ترمزها و امکانات دیگر نیز به این امر یاری می رسانند. در نگاه اول می توان متوجه رینگ های جدید و استایل ویژه بدنه این رودستر شد که با اسپویلر کوتاه و خروجی های اگزوز دوگانه متمایز شده است.

آن روی سکه

از طرف دیگر با دوکاتی استریت فایتر ۸۴۸ روبرو هستیم. واقعا باید گفت لذت سواری با این موتورسیکلت زیبا معنی می گیرد که این لذت را باید مدیون تکنولوژی برتر و طراحی زیرکانه بدنه آن باشیم. منبع تامین نیروی آن را یک موتور تستاسترتای ۱۳۲ اسب بخاری تشکیل می دهد. که گشتاور ۵/۹۳ نیوتن متر را نیز برآورد می‌سازد. عملکرد موتور در کنار ابعاد حساب شده بدنه یک سواری ایمن با هندلینگی چالاک را به ارمغان می آورد. بازده موتور به صورت تمام و کمال به چرخ ها انتقال می یابد. در این موتور سیکلت ارگونومی ارتقا یافته و سیستم کنترل کشش نیز تیونینگ شده است. در جهت جلب رضایت مشتریان گوناگون، دوکاتی موتورسیکلتش را به همراه گزینه های اختیاری متنوعی روانه بازار ساخته است. یکی از انواع استریت فایتر در رنگ بندی کلاسیک سرخ با فریم سفید ارائه می شود و نمونه دیگر همان مدل آشنای زرد رنگ است که در ریزه کاری های سیاه رنگ پیچیده شده است. یک شوالیه سیاه پوش دیگر به این جمع اضافه می شود تا شما را به عمق شب ببرد. بی‌شک با تولید استریت فایتر ۸۴۸، دوکاتی دست به ترکیب بی نظیر تکنولوژی برتر و استایل معاصر زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج