اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۶۶۳۴
۳۳ نظر
۹۴۳۵
۳۳ نظر
۹۴۳۵
پ

چرا و چگونه، کانادا بهشت آقازاده‌ها شد؟

روز گذشته خبری کاملا متفاوت از خاندان خاوری در کانادا مخابره شد. خبری که همه را انگشت به دهان گذاشت!

برترین‌ها: روز گذشته خبری کاملا متفاوت از خاندان خاوری در کانادا مخابره شد. مجله تایکون در یکی از شماره‌های اخیر خود اردوان (اردی) خاوری، پسر محمودرضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده در ایران به‌خاطر مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را به‌عنوان “تاجر الهام‌بخش” سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

چرا و چگونه، کانادا بهشت آقازاده‌ها شد؟

این مجله در توصیف اردوان خاوری نوشت: "چیزی که مردم نمی‌دانند این است که او در یک خانواده کارآفرین بزرگ شده که اسرار تجاری و بینش‌های انباشته شده در طول دهه‌ها و قرن‌ها، در آن سن و سال به او به ارث رسیده است."

خواند همین چند کلمه شاید برای ما ایرانی‌ها قابل هضم نباشد. اینکه کدام بینش‌ها به اردوان خاوری به ارث رسیده برای همه ما سوال است. حالا دیگر به یقین می‌توان گفت که کانادا به بهشت آقازاده‌ها و اختلاسگران تبدیل شده؛ از محمودرضا خاوری گرفته تا مرجان شیخ‌الاسلامی.

چرا این متهمان کانادا را انتخاب می‌کنند؟

برای پاسخ به این پرسش می‌توان به پیشینه سیاسی روابط دو کشور نگاهی انداخت و احتمالا به این نکته رسید که فضای سیاسی حاکم بین دو کشور، تأثیر خود را چنان گذاشته که کانادا از استرداد متهمان ایرانی خودداری می‌کند و اگر برای این کار توجیه حقوقی نداشته باشد، می‌تواند توجیه سیاسی پیدا کند. ایران و کانادا هم‌اکنون در وضعیت قطع رابطه به سر می‌برند. ۱۷ شهریور 91 (هفتم سپتامبر ۲۰۱۲) وزارت امور‌ خارجه دولت وقت کانادا، سفارت خود در تهران را تعطیل کرد. درحالی‌که‌ همان ‌روزها در تهران بازار قطع رابطه با انگلیس داغ بود کانادا در پاسخ به سیاست خارجی ایران و نگرانی از تأمین امنیت دیپلمات‌های کانادایی سفارت خود را در تهران تعطیل کرد و روابط دیپلماتیکش را با ایران به حالت تعلیق درآورد.

چرا و چگونه، کانادا بهشت آقازاده‌ها شد؟

با روی‌کار‌آمدن دولت روحانی در ایران و دولت جاستین ترودو در کانادا و ابراز تمایل نخست‌وزیر جدید این کشور برای برقراری مجدد روابط بین دو کشور به نظر می‌رسید که تمایل برای برقراری رابطه بین دو کشور وجود دارد، اما برخی اقدامات از سوی دولت کانادا، باز هم شروع روابط بین دو کشور را در تعلیق برد. از جمله این موارد می‌توان به رأی دادگاه عالی انتاریو، مبنی‌بر پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم از محل اموال غیردیپلماتیک تهران نام برد یا در اقدامی دیگر، ایرانیان مقیم کانادا نتوانستند در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی بدهند و طرف کانادایی هم اعلام کرد که این به دلیل عدم اعلام از سوی دولت ایران بوده است. با این حال، هنوز تحولی در روابط دو کشور رخ نداده است و به نظر می‌رسد سایه سنگین روابط سیاسی دو کشور باعث شده تا این کشور به مأمن کلاهبرداران ایرانی بدل شود.

چه کسانی به کانادا رفتند؟

مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا، محمود خاوری و مهرگان امیرخسروی، برادر امیرمنصور آریا از جمله بزرگ‌ترین متهمانی هستند که به کانادا فرار کرده‌اند. طبق گفته‌ رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی، مرجان شیخ‌الاسلامی، متهم اصلی پرونده اختلاس پتروشیمی، پیش از ارجاع این پرونده به دادگاه از کشور خارج شده است.

چرا و چگونه، کانادا بهشت آقازاده‌ها شد؟

خاوری متهم دیگری است که در جریان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از کشور خارج شد و البته شهروندی این کشور را هم دارد. اختلاس‌گر دیگری که خود را به ساحل آرامش کانادا رساند، مهرگان امیرخسروی است. او یکی از برادران امیرمنصور آریا است که با همکاری برادرش به اختلاس چند هزار میلیارد تومانی (۲۸۰۰ یا ۳۰۰۰ میلیارد تومان) محکوم شد. هفته‌نامه فارسی‌زبان چاپ مونترال کانادا برای نخستین‌بار از خبر حضور مهرگان امیرخسروی و خانواده او در کانادا پرده برداشت و عکس‌های این خانواده را در حالی چاپ کرده است که دفتر اداره مهاجرت در استان کِبِک را ترک می‌کردند. اسناد و مدارک ملکی این خانواده نشان می‌دهد که هیوا، دختر آقای امیرخسروی، دانشجوی یکی از دانشکده‌های مونترال، خانه‌ای به ارزش 980هزار دلار در این شهر خریدار کرده است.

فرهاد قنبری در همین ارتباط چند پرسش کلیدی را مطرح می‌کند. به هر حال ما در این روزها یک دیدار تیم ملی را هم به خطار مسائل سیاسی از دست دادیم و خب طرح این پرسش‌ها بیراه نیست.

او نوشت:

حال سوال اینجاست.

۱- آیا نخست وزیر و مجلس کانادا از اینکه فردی با دزدی اموال مردم ایران در آن کشور مشغول تجارت است ابراز ناراحتی و نگرانی خواهد کرد؟ آیا برای غارتگران اموال ایرانیان هم دادگاهی تشکیل خواهند داد و نگران پولشویی و دزدی اموال سایر ملتها در کشورشان خواهند بود؟

۲- آیا مخالفان در این مورد هم ابراز نگرانی کرده و دست به نامه نگاری برای استرداد مجرمین و اختلاسگران فراری خواهند داشت و یا فقط بازی تیم ملی فوتبال ایران و کاناداست که یه تصمیم نادرست و ضدبشری معرفی خواهد شد؟

۳- آیا برخی کانادانشین‌ها (که به مانند سلطان محمود غزنوی که به قول بیهقی انگشت در جهان کرده و قِرمطی می‌جست) موبایل به دست دنبال کارگردان و بازیگر و هر ایرانی که پایش را بیرون از کشور می گذارند افتاده و آنها را به صُلابه می کشند با گوشی و موبایل و شعار و پرخاش راهی در خانه خاوری و امثال خاوری ها خواهند شد؟

چرا و چگونه، کانادا بهشت آقازاده‌ها شد؟

نظرات کاربران چیست؟

* پسر خاوری همونقدر تاجر الهام بخشه که حسین_عبدالباقی ، خیر امنیت ساز!

* پسر خاوری هم ژن برتر داشت، قسمت جالبش اینه که برای دیگران توصیه هم داره. دنبال یه شبه پولدار شدن نباشید و صبور باشید٫ اون وسطا بالاخره ژن خوب کارشو می‌کنه و پول یه ملتو برمی‌داره می‌بره کانادا! فقط صبور باشید.

* پسر خاوری بدون اینکه خنده ش بگیره،تو مصاحبه ش گفته ما نباید بخواهیم همه چیز را سریع به دست بیاوریم.نباید بخواهیم در یک روز امپراطوری بسازیم  یا یک شب میلیونر بشویم !

* پسر خاوری که تو کانادا شده کارافرین نمونه تو مصاحبه گفته ادم باید صبور باشه و عجله نداشته باشه برا ثروتمند شدن .چرا هموطنان مقیم کانادا یه کارزار برای جلوگیری از ورود این افراد و مختلص ها به کانادا که بهشت شده برای اینها راه نمیندازن ؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کی و چطور به باباهاشون موقعیت همه چی داد

    • ناشناس

      لعنت به همشون

    • ناشناس

      هشتگ بزنید مجله بشناسه پدر پسرو

    • ناشناس

      این لو رفت رقم بالایی اقازاده رفتن اونطرف

    • ناشناس

      خاوری همه مراسم ها میرفت

    • ناشناس

      کیا خاوری کردن رئیس بانک ملی با این همه سختگیری گزینش چرا ممنوع خروج نشد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کی کردش رئیس ، جناب خورزو خان برره ، خخخ

    • ناشناس

      مواظب امثال طلایی ها باشید حالا

    • ناشناس

      ایران متاسفانه رانتی

    • معترض

      مملکتی ک قانون نداشته باشه و بخور بخور باشه همینه

    • ناشناس

      خارج با پول ایران آباد شد

    • ناشناس

      ولا ما کاربران عادی اصلا چه نظری میتونیم داشته باشیم، ما هیچ ما فقط نگاه

    • ایرانی

      ایرانم تسلیت💔

    • ناشناس

      خیلی وقته به این فکر میکنم که چرا اینا که اختلاس میکنن میرن کانادا ولی بازی ساده فوتبال ساده تر لغو میشه . گیج میشم که چرا طرف تا می‌تونه میخوره کسی کارش نداره بعد یهو میشه اختلاس گر . لامصب امثال خاوری سال ها رانت بازی کردن

    • ناشناس

      اونایی که با تصویب FATFمخالف بودن حالا دلیلش مشخص شد.بخاطر این که اگر یه زمانی لو رفتن برن کانادا خیالشون هم راحت باشه که تحویل ایران داده نمیشن

    • ناشناس

      برید ببینید خاوری از کجا بود مرجان شیخ الاسلام از کجا بود رضا ضراب از کجا بود شبنم نعمت زاده از کجا بود خیلی چیزها دستتون میاد

    • ناشناس

      وقتی خاوری دردادگاه داشت محاکمه می شد چه کسی تماس گرفت باقاضی پرونده وگفت محاکمه راعقب بیاندازید خاوری هم ظرف2روز ازمملکت فرار کرد آنهائی که شرایط فراراورا آسان کردن درایرانن آنهاراچرا محاکمه نمی کنید.

    • ناشناس

      به اختلاس و پدرسوختگی اونور میگن خلاقیت و کارآفرینی ... ای خخخخخخخ

    • قوخازواره

      فقط دولت ایران مقصره ولاغیرمثلاًهمین الان چرابایددولت عبدلباقی روفراری بده وبه دروغ بگه عبدلباقی به درک واصل شده؟

    • ناشناس

      چه رویی دارن اینا

    • ناشناس

      یعنی اینجا بهشت شون نیست؟ مثل عبدالباقی، زنجانی، هدایتی ووو

    • ناشناس

      این چیزا قبل از اینکه تقصیر کانادا باشه تقصیر خود ایرانه. ایران موقعیت دزدی از ملت رو فراهم کرده براشون

    • طاهری

      آقا چطور میشه ایران برا این مسئولین تحریم میکنن بعد همشون اقامت تابعیت دارن یکی این به من توضیح بده

    • ناشناس

      بنظر شما اون آقا زاده هایی که نرفتن اونور دارن اینور چکارمیکنند.جز با رانت پدر وثروت ملت برج رو برج وبیتکوین رو بیت کوین وکشتی رو کشتی میزارند.خوابید یا خودتونو بخواب زدید؟؟؟؟؟؟؟

    • s

      کاش همین ۴ نفر بودن اینا ک سرگرمیه

    • ناشناس

      پسر خاوری,,,,می‌دونم که داری این پست منو میخونی،،،بدون که یه روزی یقه تو و پدر و خانواده دزدتو خواهیم گرفت،دنیا خیلی کوچیکه

    • ناشناس

      یعنی باید تحریریه اون مجله را بست به گاو آهن که بچه یک اختلاسگر را که کارآفرین معرفی می کند . با این اوصاف دزدان دریایی سومالی نیز از خلاقانه ترین کارفرمایان دنیا هستند.

    • ناشناس

      باید چندتا مثل خاوری را می زدیم و پای عواقبش هم می ایستادیم تا بقیه لدانند اگر دزدیدند و رفتند کار تمام نشده

    • ه

      نه بابا

    • مریم

      قبلا اقا زاده ها میرفتن کانادا و امریکا جدیدا مد شده وقتی بازنشسته میشن میرن کانادا

    • مریم

      خاوری - بابک زنجانی - مه افرید - متروپل - پلاسکو - تورم - فقر - گرانی جیره بندی نتیجه فساد و انتقال ثروت ایران به خارج از ایران است ................!!!!!!!

    • ناشناس

      دقیقا چرادولت خودمون و مهمتر از اون ایرانیای مقیم کانادا کاری نمیکنن؟؟؟

    • ناشناس

      آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج